fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"יום הדין של תנועת Metoo"

עו"ד אביעד לנצ'נר, העוסק בדין הפלילי, על האונס שלא היה בקפריסין: "מדובר בתלונת שווא מהסוג הנחות ביותר. תופעת MeToo נתנה רוח גבית לכל האירוע הזה"
me too (1)
צילום אילוסטרציה: פוטוליה

עו"ד אביעד לנצ'נר, העוסק בדין הפלילי, על האונס שלא היה בקפריסין: "מהפרסומים בתקשורת עולה כי מדובר בתלונת שווא מהזן הנחות ביותר. "זוהי לא עוד צעירה שאיננה זוכרת את אשר אירע או שאיננה בטוחה בזהות התוקף שלה. מדובר בבחורה שידעה היטב לאורך כל הדרך שמעולם לא אירע איזה אונס שהוא. מדובר בבחורה שרצתה לנקום בפרטנרים המזדמנים שלה ליחסי מין, ועל כן בדתה מליבה אונס אלים.

"יש אינספור היבטים שניתן להרחיב עליהם בפרשה הזו – החל מהשהות הממושכת של צעירים בבית כלא במדינה זרה וכלה בפיצויים על עגמת נפש שאותם צעירים יכולים לתבוע מהתיירת – ככל שיש בכלל ממי להיפרע, אבל את הנקודה המרכזית אני רוצה לשים על תופעת MeToo שאין ספק שנתנה רוח גבית לכל האירוע הזה.

עו''ד אביעד לנצ'נר | צילום: מוניקה פיץ
עו"ד אביעד לנצ'נר | צילום: מוניקה פיץ

"אסור להתעלם מהברכה שהביאה תנועת MeToo במתן לגיטימציה לנשים ולגברים להפסיק לשתוק על הטרדות מיניות ועבירות מין שנעשו בהם – ולהביא לדין את האחראיים לכך – אך אסור גם לשכוח את הנזקים החמורים שהתנועה הזו הביאה לעולם. צריך לומר בפה מלא: זהא יום הדין של תנועת ה- MeToo, התנועה שקידשה את מילותיהן של נשים רק משום שהן נשים. התנועה שהפכה את כל הנשים לכבשים אומללות וחלשות, צנועות וחסודות הבוחרות את הפרטנרים המיניים שלהן בפינצטה, ומנגד את כל הגברים לזאבים טורפים ונכלוליים שאינם בוחלים בשום פעולה שהיא על מנת לבוא לסיפוקם עם כל אישה, בכל מצב ובכל מקום, ובסוף אף מכחישים מכל וכל את שביצעו.

נשים הן לא כל כך עדינות, חלשות וטיפשות. גברים הם לא כל כך אלימים, חרמנים ומניפולטיביים. זכרו את זה בפעם הבאה כשתראו איזה פוסט או כתבה על אדם שביצע אונס"

"נסו להיזכר, כמה פעמים שמעתם בשבועיים האחרונים את המשפטים הבאים: איזו ילדה בת 19 תסכים לקיום יחסי מין עם 12 גברים? זה בטוח אונס!; ראית כמה הם שתו שם? בטוח הם ניצלו את המצב שלה; איזה חינוך הם קיבלו הילדים האלה?

"כמה מכם שאלו את עצמם, רגע, ומה אם זה בכלל לא נכון? מה אם היא רצתה לסחוט אותם? מה אם היא נפגעה בגלל שהם 'אכלו לה, שתו לה, אמרו לה עשו לה'?

"למה בכלל זה כל כך מובן מאליו שאם היא אמרה אז זה בטח נכון?

"הצדקנות הזו לא פסחה על התקשורת. כתבים ופרשנים נשמעו מצקצקים בלשונם ואומרים שמדובר באירוע חמור מאוד. תמונות של וודקה וכתבות על נוער שתוי רוקד בקפריסין, והכל מנקודת מוצא אחת ויחידה: שוב הישראלי המכוער, והפעם בגרסת האונס.

"כולם מפספסים את השאלה החשובה והדרמטית ביותר שצריכה להישאל: ומה אם? מה אם התיירת הבריטית לא הייתה חוזרת בה במשטרה? מה אם הייתה חוזרת בה, אבל השוטרים הקפריסאים היו פועלים כפי שעושים חבריהם מישראל, מזהירים אותה שכל חזרה שלה מהגרסה היא שיבוש הליכי חקירה ובפועל מבהירים לה טוב מאוד שלא כדאי לה לחזור בה מעדותה? מה אם הנערים היו נשברים בחקירה כי היו חושבים שזה מה שיציל אותם ומודים במעשים שלא עשו? מה אם היו מכחישים אבל השופטים לא היו מאמינים? מה אם הם היו מורשעים?

"מה אם חיים שלמים של 12 בחורים צעירים היו נהרסים? אולי זה הצד הסנגוריאלי שלי, אבל אני מעדיף לראות את הצד הטוב בשני הצדדים של המטבע: נשים הן לא כל כך עדינות, חלשות וטיפשות. גברים הם לא כל כך אלימים, חרמנים ומניפולטיביים. זכרו את זה בפעם הבאה כשתראו איזה פוסט או כתבה על אדם שביצע אונס".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות