fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדש בתיכון גימנסיה קריות: רדיו קול הגימנסיה

הוקם ׳רדיו קול הגימנסיה׳ עם אולפן לשידור פודקאסטים בהובלת תלמידי התיכון, בתיכון הוקצה חדר שהותאם לחדר שידורים ואולפן הכולל איטום סאונד וציוד הקלטות
ראיון התלמידים עם דליה וקיים- מדריכה מחוזית לקידום הישגים במחוז חיפה | צילום: גימנסיה נתניה, רשת תיכוני גימנסיה

תיכון גימנסיה קריות מרשת תיכון גימנסיה נותן מענה לתלמידים מהקריות, עכו, כרמיאל, נהריה והסביבה בכיתות י' י"א, י"ב. תכנית הלימודים מותאמת באופן אישי לכל תלמיד מתוך הבנה כי לכל תלמיד יש את הצרכים שלו, קצב משלו והדרך שלו ללמידה.

תיכון גימנסיה קריות ממותג כתיכון לתקשורת וניו מדיה כשהמטרה שהתלמידים יקבלו תעודה טכנולוגית בתחום התקשורת. לצד התכנים הריאליים של מגמת תקשורת, מוביל מנהל התיכון קובי שחף תכנים לתקשורת מעשית ולכן הוביל להקמת אולפן פודקאסטים שקיבל את כל האישורים הנדרשים ממשרד החינוך.

ביוני האחרון הוקם חדר הקלטות לטובת מימוש התוכנית המעשית בתקשורת, כשבמקביל חדר זה משמש כתחנת רדיו "קול הגימנסיה" המאפשר לתלמידים להתנסות ביצירה, שידור ועריכת תוכן ומאידך מנגיש לתלמידים מפגשים וראיונות עם אנשים מתחומים שונים. בפיילוט שבוצע בתיכון לפני היציאה לחופשה, הוקלטו ארבעה ראיונות על ידי התלמידים, אלו הועלו לערוץ משלהם בספוטיפיי. השנה, תגובש תכנית לימודים שנתית לתלמידי התיכון, כך שכל אחד מהם יצטרך לקחת חלק ברדיו קול הגימנסיה ובפודקאסטים- העולם העכשווי בתקשורת.

ראיון התלמידים עם זלי מרון- מרכז הפיקוח על החינוך העל יסודי מחוז חיפה | צילום: גימנסיה נתניה, רשת תיכוני גימנסיה

לאורך השנים, למדו תלמידי ביה"ס לאורך שלוש שנות הלימוד כיצד לעשות סרטים, פרסומות, סרטי דוקו, קמפיינים שונים, נפגשו עם אנשי תקשורת ולמדו על מערכות היחסים בין אנשי יחסי ציבור לעיתונאים ולקוחות. השנה, החליט מנהל התיכון קובי שחף, כי על התלמידים להיות חלק בעולם המדיה הדיגיטלית, לשם התקשורת צועדת בצעדי ענק כבר זמן רב ועל התלמידים חובה להיות חלק מכך. ביוני האחרון, רגע לפני סיום שנת הלימודים הוקם והושלם חדר סאונד משם תלמידי התיכון ישדרו הן כרדיו והן כפודקאסטים, כשהפקת הפודקאסטים תומכת את תוכנית הבגרויות החדשה של משרד החינוך במקצועות רבי מלל. למעשה, על כל תלמיד לקחת על עצמו פרויקט נושא, במסגרתו יקיים לפחות שמונה ראיונות שונים, כולם משלימים לנושא שנבחר ובכך ייבנה תיק עבודות שלם.

כחלק מפיילוט קצר שבוצע לפני החופש הגדול התראיינו כבר לתלמידים מר זלי מרון- מרכז הפיקוח על החינוך העל יסודי מחוז חיפה, הגב' דליה וקיים- מדריכה מחוזית לקידום הישגים במחוז חיפה ועוד.

קובי שחף, מנהל תיכון גימנסיה קריות, רשת תיכוני גימנסיה: "תלמידי בית הספר אצלנו משוועים ללמידה אחרת. הם לא מעוניינים ולא מתאימים להיות חלק מהתיכונים הגדולים הציבוריים ולכן הגיעו אלינו. אמנם לאורך השנים ביה"ס סיפק מענה כתיכון לתקשורת וניו מדיה אבל אנחנו היום במקום אחר ועלינו להתקדם עם עולם התקשורת. לא יכול להיות שבביה"ס כמו שלנו לא יהיה מקום לשדר רדיו, לשדר פודקאסטים שיעלו ברשת, שם התקשורת נמצאת. בני הנוער כיום כמעט ולא צורכים טלויזיה, הכל נמצא ברשת והכל חייב להיות זמין להם בזמן שלהם ושהם יבחרו איך לצרוך זאת ואף לייצר בעצמם סרטונים לרשתות. על כן, החלטתי ובאישור מלא של הנהלת הרשת, להקים את החדר המיוחד שלנו ובתום השלמת הפיילוט השנה יושק התחום החדש הזה אצלנו באופן מלא.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות