fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הרמטכ"ל: על כולם לעשות שירות צבאי או לאומי

רב אלוף אביב כוכבי מותח ביקורת על המגזרים שאינם עושים שירות צבאי או לאומי
הרמטכ"ל אביב כוכבי. צילום: דו"צ

"מה הופך את צה"ל לארגון כל כך מיוחד, שפעם אחר פעם, זוכה לאמון הציבור, וגורם לאזרחי המדינה ביטחון וגאווה? התשובה נעוצה בראש ובראשונה בהיותו ארגון מקצועי, המגן באופן אפקטיבי בגבולות ותוקף, מסכל ומשמיד איומים באופן שיטתי וקבוע. אבל התשובה נעוצה גם בהיותו צבא עם ממלכתי- צבא העם, הפועל למען העם, שרק שיקולי טובת העם והמדינה לנגד עיניו". כך אמר הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי בטקס קצינים ונגדים מצטיינים.

כוכבי, יליד קרית ביאליק, אמר בטקס: "לאורך כל התקופה האחרונה, אנו רואים את צה"ל יוצק תוכן של ממש לעיקרון הממלכתיות ולהיותו צבא העם בכל מקום, גם במקומות ובמגזרים שאינם סביבת הפעולה הרגילה שלו, בדיר אל אסד ובבני ברק, בביתר עילית ובאום אל פאחם, ועושה זאת ביחד יד ביד עם הרשויות המקומיות".

בדבריו הוא מתח ביקורת על המגזרים המעדיפים שלא לעשות שירות צבאי או לאומי. "בשם הממלכתיות נכון יהיה שכל אזרחי המדינה, כולם, ישרתו בצה"ל או לפחות בשירות לאומי חלופי. לא מתקבל על הדעת שחיילי צה"ל יישאו לבד בנטל בזמן שרבים אחרים חופשיים מחובות. לא ייתכן שחיילי צה"ל מסכנים את חייהם בזמן שאחרים מטפחים את חייהם."

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות