fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקצין שירה בסלומון טקה יועבר לשירות במערך הכבאות וההצלה

מפכ"ל המשטרה הפך את החלטת מפקד מחוז חוף של המשטרה בעקבות הלחץ שהופעל עליו והחשש מגל מחאות
משפחת טקה בפגישתה במשטרה. צילום: דוברות המשטרה

חששה של המשטרה מפני מחאות של יוצאי העדה האתיופית, הביא את מפכ"ל המשטרה לבטל את החזרתו של הקצין המואשם שגרם למותו ברשלנות של סלומון טקה, 19, בקרית חיים.

אתמול, חמישי, הודיע מפקד מחוז חוף במשטרה, ניצב יורם סופר, כי הוא מחזיר לפעילות במשטרה את הקצין המואשם שגרם למותו ברשלנות של טקה לפני יותר משנה וחצי. משפטו של הקצין עדיין מתנהל בבית המשפט בחיפה.

תזכורת: טקה,19, נהרג מירי בליל 30 ביוני 2019 בסמוך לגן ציבורי בקרית חיים. הקצין המואשם בגרימת מותו ברשלנות בילה זמן קצר לפני כן עם אשתו ושלושת ילדיו הקטנים, בהם תינוק בן כמה חודשים, בגן הציבורי. אשתו אמרה לו כי ראתה כמה נערים שסוחטים ילד בגן, והוא התעמת עמם.

בשלב זה, הנערים וטקה החלו להקניט את הקצין ולקללו ובשלב מסוים, כאשר הבחינו כי הוא נושא אקדח, פנה טקה לקצין ואמר לו שלא מדובר באקדח אמיתי, תוך שהוא והנערים הולכים אחרי החשוד וממשיכים להקניטו ולקללו.

קצין המשטרה, אשר חשש כי האירוע עלול להסלים, החליט לעזוב את הפארק והחל עושה את דרכו לרחוב הסמוך. שניים מהנערים וטקה המשיכו ללכת בצמידות אחריו והמנוח אף השמיע כלפיו אמירות מאיימות. החשוד התקשר למוקד 100 של המשטרה, הזדהה כאיש משטרה וביקש להזמין ניידת למקום תוך שציין שהוא מאוים.

מחאת בני העדה האתיופית. צילום: דורון גולן

הנערים וטקה השליכו לעבר הקצין אבנים שפגעו בו ולאחר שחש כי נשקפת סכנה לחייו, שלף את אקדחו וירה ירייה אחת לעבר הרצפה. הקליע התנפץ וחלק ממנו ניתז וחדר לחזהו של טקה, שמת מפצעיו לאחר זמן קצר.

הקצין לא חזר לתפקידו מאז אותו ערב. בתחילה היה במעצר בית, ולאחר מכן הוצא לחופשה כפויה מהמשטרה עם הגשת כתב האישום. משפטו מתנהל בימים אלה, ואמור להימשך עוד חודשים. הוא טוען כי ירה לאחר שחש סכנה לחייו.

מותו של טקה עורר שורה של מחאות אלימות של בני העדה האתיופית במשך ימים ארוכים. ההפגנות החלו בקריות והתפשטו לרחבי הארץ תווך גרימת נזקים כבדים של מיליוני שקלים למשק הישראלי, ונדליזם לרכוש ציבורי ופגיעה ברכוש פרטי. נגד הקצין ומשפחתו הופנו איומים לפגיעה בחייהם.

מאז האירוע שהה הקצין בחופשה כפויה ועם ההודעה על החזרתו אתמול הגיעו כעשרים מבני העדה אל מול תחנת משטרת זבולון ומחו על כך. לפנות בוקר עלו באש שני קטנועים של המשטרה שחנו בנקודת השיטור העירוני בקרית אתא ונבדק חדש שהם הועלו באש כחלק מהמחאה.

היום, שישי, בשעות הצהריים, ניפגש  מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, עם בני משפחתו של סלומון טקה ז"ל, סגן השר לבטחון הפנים גדי יברקן ועו"ד של המשפחה ציון אמיר.

המפכ"ל ציין במפגש: "מדובר באירוע מצער וטראגי ואני משתתף בצער המשפחה על אובדנם. מאז המקרה הקצין מצוי בחופשה כפויה ומשפטו מתנהל בימים אלו. שקלתי ובחנתי בכובד ראש את ההחלטה על החזרתו לשירות פעיל בארגון ומצאתי לנכון לספח אותו בשלב זה למערך הכבאות וההצלה ולהשיבו לפעילות במסגרת זו עד לסיום ההליך המשפטי התלוי ועומד בעניינו". עוד הוסיף המפכ"ל: "חלה על כולנו החובה לנהוג באחריות בהווה ובעתיד. אני מגבה את השוטרים בפעילותם, ועם זאת לא נעלמה מעיני חובתנו המוסרית להיות קשובים לציבור ולרחשי לבו".

למרות דבריו של המפכ"ל, רבים במחוז חוף של המשטרה חושבים כי מדובר בהתקפלות על מנת לשמור על שקט תעשייתי ולהימנע מחיכוכים עם העדה האתיופית.

משירות כבאות והצלה נמסר כי נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי נענה מתוך אחריות לאומית לבקשתו של מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי לקלוט במערך כבאות והצלה את קצין המשטרה המואשם בגרימת מותו ברשלנות של סלומון טקה. הנציב שקל בכובד ראש את הבקשה והסכים כי הקצין יסופח למערך הכבאות עד סיום ההליך המשפטי התלוי ועומד בעניינו. הנציב ציין כי הוא משתתף בצער המשפחה על אובדנם וכי בתקופת הביניים בה יסופח הקצין למערך הכבאות הוא יועסק כקצין קישור ותיאום בין הארגונים הפועלים במשותף במסגרת המשרד לביטחון פנים.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות