fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפעילות האחרונה לשנה זו של "כנפיים של קרמבו" בקרית חיים התקיימה בזום

בתנועה, המשלבת בפעילותה ילדים ונוער עם ובלי צרכים מיוחדים, לא שיערו שכך ייראה סיום השנה. רכזת הסניף: "היה אפשר לראות את הקושי והעצב של החניכים. זו לא אותה החוויה, לצערנו"
כשעוד אפשר היה להיפגש | צילום: כנפיים של קרמבו
כשעוד אפשר היה להיפגש | צילום: כנפיים של קרמבו

שלשום, שני, התקיימה בסניף קרית חיים של תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" הפעולה האחרונה לשנה זו. רק שעד לפני כמה חודשים, החונכים והחניכים לא שיערו שכך היא תיראה.

בכל יום שני, בשעה 17:00, היו מגיעים כל החונכים וחניכי התנועה, בעלי צרכים מיוחדים, לפעילות של שלוש שעות מלאה במורלים, הפעלות שונות ובעיקר בהמון שמחה. אלא שאז באה הקורונה וטרפה את הקלפים. בתחילת אפריל הודיעו להם על הפסקת הפעילות בגלל ההנחיות. בתנועה העדיפו לא לקחת סיכונים מיותרים, שכן חניכים רבים נמצאים בקבוצת סיכון והם התקשו לחשוב על פעולה שתשמור על כולם בטוחים.

סרטונים מיוחדים לחניכים מיוחדים

כדי לא להרוס את השגרה השבועית של החניכים, החלו בתנועה לעשות פעולות דרך הזום. במהרה התברר, כי הפלטפורמה של הזום היא אולי סוג של פתרון, אך היא לא מתאימה לכל החניכים, בגלל המוגבלויות השונות וכי יש חניכים שלא יכולים לתקשר דרך המחשב. לטובת אלה, דאגו החונכים והצוות, בשיתוף פעולה עם הורי החניכים, להכין סרטונים, שבהם עשו להם במיוחד מורלים והנגישו להם פעולה שתתאים להם.

בחודש מאי, שנדמה היה כאילו הקורונה נעלמת מחיינו – מה שבדיעבד התברר כלא נכון – הצליחו בסניף לעשות כמה פעולות, אבל אז בא הגל השני, ושוב עקב ההנחיות הם נאלצו להפסיק שוב את הפעילות מחדש.

כנפיים של קרמבו, סניף קרית חיים
כנפיים של קרמבו, סניף קרית חיים

 

גם הפעולה האחרונה השבוע התקיימה בזום. רכזת סניף קרית חיים, הילה רזניק, מספרת: "ביום שני העברנו לחניכים יחד עם החונכים את הפעילות האחרונה לשנה הזו דרך הזום, אחרי כמה שבועות שלא התראינו איתם ושהם לא חוו פעולה שאליה הם רגילים. היה אפשר לראות את הקושי והעצב של החניכים. זו לא אותה החוויה, לצערנו. ניסינו לעשות את המרב על מנת שיוכלו ליהנות כמה שיותר. גם לנו זה מאוד חסר".

צפו: ב"כנפיים של קרמבו" בקרית חיים מסיימים את שנת הפעילות בזום:

תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" משלבת ילדים ונוער מהחינוך המיוחד ומהחינוך הכללי. חזון התנועה הוא "יוצרים יחד מקום ומשמעות לכל אדם" ללא הבדלי תרבות, מצב סוציו-אקונומי, דת ומגדר.

נכון לחודש מרס 2020 יש לתנועה 75 סניפים עם יותר מ-6500 ילדים ובני נוער. סניף קרית חיים הוקם ב-2017 בשיתוף פעולה עם עיריית חיפה. הסניף מונה כ-40 אנשי צוות, חונכים וחניכים.

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות