fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הכפישה את מנהל בית הספר ותשלם עשרות אלפי שקלים

אימא לתלמיד בבית ספר יסודי בקרית ביאליק פרסמה כי מנהל בית הספר מתעלל בבנה. טענותיה נדחו ובית המשפט פסק לטובתו פיצויים
בית משפט | צילום: פוטוליה

בית משפט השלום בחיפה נתן היום, ראשון, פסק דין, ולפיו שרה בכר מקרי, אימא לתלמיד בבית ספר יסודי בקרית ביאליק, תשלם פיצויים של 60 אלף שקלים למנהל בית הספר קדימה. זאת, לאחר שורה של פרסומים שעשתה האימא ברשתות החברתיות נגד המנהל שבהם הכפישה אותו ברבים.

שורשי תביעת לשון הרע שהגיש המנהל, יוסי חלואני, באמצעות עו"ד בן קרפל, נעוצים בכך שלכיתה שבה למד בנה של האימא, הועבר תלמיד אחר. היא התנגדה להעברתו של התלמיד ובמסגרת פעילותה בוועד ההורים הכיתתי פעלה להוציא את התלמיד מהכיתה. זמן מה לאחר מכן, צולם במצלמת אבטחה של בית הספר, בנה של האימא כשהוא תוקף את התלמיד השני. בעקבות אירוע האלימות הושעה התלמיד התוקף מבית הספר אך האימא שלחה אותו לבית הספר בניגוד להשעייה.

דבר זה הוביל לחילופי דברים בין האימא למנהל ולאחר מכן היא פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה על המנהל "נחצו הקווים במקרה של השפלת תלמיד וכליאתו בניגוד לרצונו". היא המשיכה ופרסמה בעמוד הפייסבוק של שמרד החינוך במחוז חיפה שמנהל בית הספר כלא תלמיד במשך 40 דקות וכי הוא מנהל מסע נקמה נגד התלמיד בגלל אימא שלו. הנץבעץ נוסיפה וכתבה בעמוד הפייסבוק שלה שהמנהל משתמש בכוחו על מנת להתנקם בכל מי שיוצא נגדו ונגד דרכו שפוגעת בילדים.

בית הספר קדימה | צילום: דוברות העירייה

הנתבעת לא הסתפקה בכך ושלחה מייל לראש העירייה, מנהל מחלקת החינוך ועוד נמענים שבו כתבה "תיעוד שלי במשך שנים, נוכיח על אדם שפל, שקרן, נוכל, סכסכן וחסר מעצורים, איש רע ונבזה, מתעלל סדרתי שונא ילדים. המנהל הגיש בקשה לצו למניעת הטרדה נגדה, אך לאחר הדיון שהתקיים בדלתיים סגורות, היא שלחה הודעת וואצאפ ליו"ר ועד ההורים וטענה שהמנהל מנסה להתנקם בה ובילדיה.

על פני 22 עמודים מפרטת השופטת עירית וינברג, את השתלשלות האירועים והעדויות וקובעת כי היא דוחה את טענותיה של האימא. "הפרסומים מהווים לשון הרע באופן ברור, משום שהם, ללא ספק, עלולים לבזות את התובע בשל מעשים או התנהגות במיוחסים לו, ולפגוע בשמו הטוב, כמנהל בית ספר ואיש חינוך, מזה עשרות שנים" אמרה השופטת.

בית המשפט ניסה כמה פעמים להביא את הצדדים לידי פשרה שתכלול פרסום התנצלות של האימא ופיצוי בסכום מוסכם, את האימא סירבה להתפשר. "אין להסכים עם השתלחות בוטה ופרועה של הורים בנשי חינוך, מורים ומנהלי בתי ספר…" ציינה השופטת בפסק הדין "יש לתת את הדעת גם לכך שאנשי חינוך מנועים מלהגיב להכפשות נגדם. מורה או מנהל בית ספר המוכפש ברשתות החברתיות, אינו מורשה, ובצדק, להגיב ולהיכנס אל "זירת התגוששות" בפלטפורמות החברתיות השונות".

בנוסף לפיצויים למנהל בית הספר, נקבע בפסק הדין כי האימא תשלם שכר טרחת עו"ד בסך של כ-17 אלף שקלים והוצאות בסך 4000 שקלים. כמו כן פסקה השופטת כי האימא חוייבה לפרסם שניתן פסק דין לטובת מנהל בית הספר ושחוייבה לשלם לו פיצויים. כמו כן היא נדרשת להסיר את הפרסומים המכפישים נגד המנהל בכל המקומות שבהם פרסמה אותם.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות