fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

היוזמה החדשה של קרן קיימת לישראל להנצחת חללי צה"ל

תלמידים מרמת הגולן הקימו ביוזמת קרן קיימת לישראל, גינות בר בערוגות בצורת מגן דוד לזכרם של חללי צה"ל
זרעים של תקווה. הערוגה להנצחת חללי צה"ל צילום: יח"צ

תלמידים ברמת הגולן הקימו גינות בר בערוגות בצורת מגן דוד לזכרם של חללי צה"ל וכוחות הביטחון, במסגרת מיזם "זרעים של תקווה" של קרן קימת לישראל. את היוזמה לעיצוב גינות הבר המתחדשות מוביל צוות ההדרכה ממכון שמיר בשיתוף עם מורי החווה החקלאית החינוכית בדרום הגולן, אשר יחד עם הילדים פעלו להקים את הגינות הייחודיות בקרבת התורן, בבתי הספר במועצה אזורית גולן וקצרין ולזכרם של הנופלים

בבית הספר דרכי נועם בקצרין, הוקדשה הגינה לזכרם של שני נופלים בני העיר קצרין: בנם של המנהל ומורה הספורט בבית הספר. לאחר בניית מודל הערוגה במכון שמיר, תלמידי ישיבת תמר של רשת רוח הגולן התגייסו לבנות את הערוגות ממחזור של משטחי עץ לטובת ההקמה בבתי הספר. זה אפשר להרחיב את הפרויקט ולהקים ערוגות בבתי מלון עבור אוכלוסיות המפונים, ולתת להם תחושת שייכות בתקופה שבה הם שוהים מחוץ לקהילות שלהם.

ד"ר דורון מרקל, המדען הראשי בקק"ל: "בימים מורכבים אלו, היכולת להאיר על ידי פרחי הבר את סמלו של עם ישראל מפיחה תקווה גדולה. התלמידים הנהדרים ברמת הגולן שקדו רבות על הקמת הגינות הייחודיות על מנת לכבד את זכרם של חללי צה"ל ובעתיד נראה אותן פורחות במלוא צבען. נפעל על מנת להרחיב את היוזמה החשובה הזאת לבתי ספר נוספים ברחבי הארץ".

ד"ר מרצי אדרי, מכון שמיר למחקר: "גינות של תקווה משלבות את הערך של שמירת הטבע והוקרת הטוב שבארץ ישראל. כולי תפילה שגינות הבר יפיחו תקווה בקרב המשפחות שאבדו את יקיריהם והקריבו את חייהם עבורנו".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות