fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החברה למתנס"ים: היזהרו מקייטנות פרטיות ללא ביטוח

ילדים בקיטנה (צילום: החברה למתנס"ים)
ילדים בקיטנה (צילום: החברה למתנס"ים)

לשבוע החופש של הילדים בחג הפסח נכנסו קייטנות רבות  כגון קט-רגל, קייטנות מחול, קייטנות בישול, קייטנות תיאטרון וכך הלאה. על פי רוב בודקים ההורים את התכנים המועברים, את השעות, ואת המחיר, אולם יש לבדוק לעומק גם את עניין האישורים והביטוח. כך אומרים מהחברה למתנס"ים לקראת חופשת הפסח הקרובה.

לדברי אורנית מאירוביץ, מנהלת תחום הגיל הרך במתנ"ס קרית מוצקין מבית החברה למתנ"סים: "כולנו רוצים שילדינו ייהנו מהשגחה צמודה של מפעילי הקייטנה כשההורים נמצאים בעבודה. זה חשוב לשקט הנפשי שלנו לדעת שילדים נמצאים במקום בטוח. אבל חשוב להבין שמדובר לא פעם בסביבה אתגרית, עתירת סיכונים וחובה לוודא בעת הרישום לקייטנה שהקייטנה חוקית, מאושרת ומפוקחת".

ילדים בקיטנה (צילום: החברה למתנס"ים)
ילדים בקיטנה (צילום: החברה למתנס"ים)

מה חשוב לבדוק:

  • מפעיל קייטנה פרטית חייב להחזיק ברישוי עסקים בתוקף.
  • כל מפעיל קייטנה, לרבות מתנ"סים, חייבים להחזיק באישור פדגוגי של משרד החינוך שניתן לקייטנה זו.
  • על מפעיל הקייטנה להחזיק פוליסת ביטוח צד ג' המכסה נזקי גוף ורכוש והכוללת כיסוי ביטוח למועסקים על ידו.
  • יש לוודא שמפעיל הקייטנה פועל על פי הוראות משרד החינוך ומשרד התחבורה בכל הקשור להפעלת הסעות מאורגנות לילדי הקייטנה
  • מומלץ לברר מראש האם לנותני השירות המגויסים על ידי מפעיל הקייטנה לפעילויות אתגר או פעילויות מיוחדות (רכיבה על סוסים וכד') יש את האישורים הנדרשים כחוק (הסמכה מתאימה, אישור תקינות לציוד ואביזרים, רישוי עסקים וכד') כמו גם כיסוי ביטוח מתאים.

חשוב לדעת שגם אם מציגים בפני ההורים פוליסת ביטוח, זה עדיין לא מספיק. זאת משום שחברת הביטוח  עלולה להתנער מאחריות במקרה של אי קיום הוראות והנחיות המפורטות בחוזר מנכ"ל משרד החינוך לקייטנות. קייטנות תנועות הנוער, רשויות מקומיות וגופים עירוניים, וכן החברה למתנ"סים פטורים מרישוי עסקים. עם זאת, גם הם נדרשים להציג אישור פדגוגי ממשרד החינוך לקיום הקייטנה וכמו כן הן מחזיקות בפוליסת ביטוח קבועה.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות