fbpx

הארנונה בחיפה מתייקרת: ב-2024 – ב-2.68 אחוז, וב-2025 בשיעור כפול – 5.29 אחוז

מועצת העיר חיפה אישרה בישיבתה אמש (חמישי) את צו המיסים לשנים 2025-2024, לפיו הארנונה בעיר מתייקרת בשיעור העדכון השנתי ("הטייס האוטומטי") של משרד הפנים. לתחנות דלק ולמפעלים לזיקוק מוצרי דלק, ייצור דשנים וכימיקלים, לרבות במתחם בתי הזיקוק, תתבקש מועצת העיר לאשר את העלאת הארנונה ב-10.55 אחוז
דיון בצו המיסים. ישיבת מועצת העיר | צילום: ראובן כהן
דיון בצו המיסים. ישיבת מועצת העיר | צילום: ראובן כהן

הארנונה בחיפה מתייקרת בשיעור העדכון השנתי ("הטייס האוטומטי") של משרד הפנים. בשנת 2024 – בשיעור של 2.68 אחוז, ובשנת 2025 פי שניים – בשיעור של 5.29 אחוז.

צו המיסים לשנים 2025-2024 אושר אמש (חמישי) על ידי מועצת העיר. בתוך כך, אישרה המועצה את כלל ההנחות בארנונה, אותן היא מוסמכת להעניק על פי חוק ובשיעורים המקסימליים, ובכללן ההנחות שניתנו השנה עקב פרוץ המלחמה.

יצוין, כי לצד העדכון האוטומטי, הרשויות המקומיות יכולות להגיש בקשה למשרד הפנים לשינוי חריג בארנונה – בין אם להפחית ובין אם להעלות את שיעור זה לסיווגי הנכסים השונים. את הבקשות הללו עליהן להגיש למשרד הפנים עד 1 ביולי. עיריית חיפה לא עשתה כן, ולכן הארנונה תתייקר בהתאם ל"טייס האוטומטי".

כמו כן, אישרה המועצה הפחתות משמעותיות בשיעורי הארנונה, החל משנת 2025, למוסדות תרבות, חינוך ורווחה מסוימים. במסגרת זו תופחת הארנונה בשיעורים משמעותיים לאוניברסיטאות, למוסדות חינוך והכשרה בתחומי האמנות ולמרכזים קהילתיים לתרבות, נוער וספורט. כמו כן, תמשיך העירייה להעניק את שיעור ההנחות המרבי לאזרחים ותיקים, מקבלי גמלאות סיעוד, נכים, משפחות חד הוריות, עולים חדשים ועוד.

מנגד, תתבקש מועצת העיר לאשר את העלאת הארנונה בשיעור של 10.55 אחוז (לעומת תעריפי 2024) לתחנות דלק ולמפעלים לזיקוק מוצרי דלק, ייצור דשנים וכימיקלים בכל רחבי העיר, לרבות במתחם בתי הזיקוק.

החלטת מועצת העיר להפחתה והעלאת הארנונה טעונה אישור שרי הפנים והאוצר.

סגנית ומ"מ ראש העיר ויו"ר ועדת הכספים סופי נקש: "מאז פרוץ המלחמה רשמה העירייה ירידה חדה בהכנסות מול עלייה בהוצאות, הנובעת, בין היתר, מההיערכות לתרחישי חירום המאיימים על העיר, קליטת מפונים והסכמי שכר קיבוציים המחייבים את העירייה. למרות עובדה, זו לא תבקש העירייה להעלות את הארנונה (למעט למפעלים לזיקוק מוצרי דלק, דשנים וכימיקלים ותחנות דלק) וזאת מתוך הבנה כי הנטל על התושבים כבד גם כך".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות