fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דפנה אלקבץ, תושבת קריית-חיים: "ההתנדבות היא כרגע צו השעה"

גם דפנה אלקבץ, תושבת קריית-חיים ומאמנת מנהלים במקצועה, ראתה בפניות הרבות שפורסמו לקבלת עזרה ממתנדבים, הזדמנות לסייע ולתרום מזמנה. העובדה שבמקביל היא מנהלת קריירה מצליחה, ובעלת משפחה הכוללת בעל ושלושה ילדים, כלל לא הפריעה לה. "כשרוצים למצוא זמן למשהו, מצליחים לעשות את זה ויודעים למצוא זמן להכל", היא משיבה לשאלה כיצד היא מצליחה למצוא גם זמן להתנדבות, בין כל שאר עיסוקיה.
דפנה אלקבץ, תושבת קריית-חיים | צילום: ראובן כהן, דוברות והסברה עיריית חיפה

דפנה אלקבץ: "בשבוע הראשון למלחמה לקח לי קצת זמן לעכל את המצב ולהבין שלמשך התקופה הקרובה לא יהיה ממש ביקוש לאימון מנהלים. החל מהשבוע השני כבר נכנסתי למוד של רצון להתנדב ולעזור היכן שצריך. בהתחלה פשוט התחלתי לאפות עוגיות ולשלוח אותן לבסיסים שונים. אבל מהר מאוד התחלתי להרגיש שאני רוצה לעשות יותר. אז פשוט התחלתי לחפש איפה צריך ידיים עובדות".

והיא אכן מצאה. את פעילותה ההתנדבותית הראשונה החלה דפנה בסיוע לחקלאי יישובי חוף הכרמל בשתילה, קטיף ובאריזה של מלפפונים, פלפלים ושאר ירקות. "העבודה בחקלאות הייתה מהנה עבורי בדיוק באותה מידה שבה היא תרמה לחקלאים", מספרת דפנה. "החקלאים היו מאוד מוקירי תודה ועבורי זו הייתה חוויה יוצאת דופן".

בהמשך נענתה דפנה לפנייה שפרסמה עיריית חיפה להקמת מכבסות עבור חיילים ומשפחות מפונים ונרתמה לסייע בניקיון ובהכנת הדירות ששימשו כמכבסות. בעזרת קבוצת ווטסאפ שפתחה במיוחד לצורך המשימה, ניהלה דפנה את צוות המתנדבות הנוספות שנרתמו אף הן ופתחה קובץ אקסל, בו היא ושאר שותפותיה מנהלות את יומן המשמרות והפעילות המתקיימת במכבסות סביב השעון.

"מה שאנחנו, כעורף, יכולים לעזור, זה לתמוך בכל אותם חיילים שמשרתים עכשיו ושומרים עלינו. לי אישית אין שום בעיה להצטמצם עכשיו קצת יותר בלוחות הזמנים שלי ואולי לוותר על דברים שאני נוהגת לעשות בדרך כלל, אבל לעומת אותם חיילים, שעזבו את הבתים והמשפחות שלהם ומוותרים על החיים הרגילים שלהם לטובת המלחמה, הוויתור שלי הוא ממש מזערי. ההתנדבות למענם היא כרגע צו השעה. העיקר שכולם יחזרו הביתה בשלום".

לשאלה האם מעבר לפעילויות בהן היא הייתה מעורבת בתקופה האחרונה, היא גם נוהגת להתנדב בזמן שיגרה, מספרת דפנה על פעילות אותה היא מקפידה לבצע כבר מספר שנים, כחלק מהקהילה שבה היא גרה.

אולם, בשונה מהפעילות ההתנדבותית אותה היא מקיימת בזמן המלחמה, את הפעילות הזו היא מגדירה באופן שונה. "אני חושבת שלעשות למען הקהילה שאתה גר בה, זה מבחינתי לא התנדבות. זו התרומה שלי כתושבת לקהילה שאני גרה בה. אני שייכת לקהילת אמהות, שנקראת "אמהות עם מהות", שפרוסה בכל הארץ, בה אנחנו מקיימות פעילויות למען עצמנו – פעילויות של צמיחה, למידה, והתחברות לערכים יהודיים. בעיניי, פעילות של עשייה, מכל סוג שהוא, היא סוג של ערך. לזה אני לא קוראת התנדבות, אלא זו עשייה למען כולם. ככלל, אני מאוד מתחברת לקבוצות שעושות דברים ביחד, אז איפה שאפשר להתחבר לאנשים שעושים דברים ביחד – אני תמיד אהיה שם".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות