fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צו הקפאת הליכים לחודשיים לתיאטרון הצפון

במשך חודשיים לא יוכלו נושים לפעול לגביית חובותיהם מהתיאטרון. ניתנה ההנחיה לעצור את המשך גביית התשלומים של המנויים, מלבד לקוחות ישראכרט
צו הקפאת הליכים. תיאטרון הצפון. צילום: דורון גולן
תיאטרון הצפון | צילום: דורון גולן

בית המשפט המחוזי בחיפה הוציא צו הקפאת הליכים לחודשיים, המונע מהנושים של תיאטרון הצפון לפעול מולו על מנת לגבות את חובותיהם. סכום החובות של התיאטרון נאמד ב-11 מיליון שקלים, מתוכם 4 מיליון שקלים חובות למנויים של התיאטרון וכחצי מיליון שקלים לעובדים.

לפני כשבועיים הגיש תיאטרון הצפון, באמצעות עו"ד איתי פריימן, בקשה לבית המשפט המחוזי, שבה נטען כי התיאטרון נמצא בחובות כבדים ואינו יכול לתפקד בשל כך. זאת גם עקב נגיף הקורונה שהביא לסגירתו בפני הקהל.

בינתיים, כאמור, הוצא הוציא צו הקפאת הליכים לחודשיים לתיאטרון הצפון, ובמקביל ניתנה ההנחיה לעצור את המשך גביית התשלומים של המנויים, מלבד לקוחות חברת האשראי ישראכרט שבאמצעותה כבר נעשה ניכיון על התקבולים של המנויים.

בית המשפט מינה את עו"ד רון חכים לנאמן שינסה להציל את התיאטרון מסגירה באמצעות משקיעים שיהיו מוכנים לרכוש אותו. עו"ד חכים ציין כי מתגבשות כמה דרכים להחזרתו של התיאטרון לפעילות, בהן גם אפשרות של רכישה על ידי משקיעים.

במשך 27 שנים היווה תיאטרון הצפון פנינה של תרבות בקריות. עד להקמת היכל התיאטרון בקרית מוצקין הוא היה התיאטרון הראשון והיחיד בקריות, סמל מרכזי של חיי תרבות. טרם הקמתו, כל מי שחפצה נפשו בהצגה טובה או במופע מיוחד, נאלץ לנדוד לתיאטרון בחיפה או לתל אביב. במשך השנים עלו על הבמה של תיאטרון הצפון אלפי הצגות והופעות, והוא נחשב לאחד הטובים בארץ.

בחודש מרס האחרון, כשהקורונה החלה לצבור תאוצה בארץ, הוא זכה בתואר המפוקפק "המקום שבו התגלתה החולה הראשונה בקריות". זה כמובן שלא עשה לו טוב, ולאחר מכן, מתוקף ההגבלות, הוא נסגר כמו כל התיאטראות בארץ.

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות