fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בזן לבורסה: פעילות גדיב עלולה להיעצר

את הדיווח לבורסה הוציאה בזן בעקבות הודעתה של עיריית חיפה, כי היא מסרבת לחדש את ההיתר הזמני שניתן לחברת גדיב לשינוע חומרים מסוכנים בצנרת התת קרקעית
בתי הזיקוק | צילום: דורון גולן
בתי הזיקוק | צילום: דורון גולן

בזן דיווחה הבוקר, שני, לבורסה בניירות ערך בתל אביב, כי בעקבות החלטתה של עיריית חיפה לא לחדש את ההיתר הזמני לשינוע חומרים מסוכנים בצנרת של גדיב, פעילותה של החברה עלולה להיעצר.

בסוף השבוע שעבר הודיעה עיריית חיפה לגדיב תעשיות פטרוכימיה בע"מ, חברה בת של בזן, כי היא מסרבת לחדש את ההיתר הזמני שניתן לה לשינוע חומרים מסוכנים בצנרת התת קרקעית, המופעלת על ידה. במכתבה לגדיב נימקה עיריית חיפה את סירובה, בהתנהלותה של חברת גדיב, שלדבריה ביצעה עבודות ללא היתרים ורישיונות, תוך יצירת סיכון לבטיחות, בריאות וביטחון הציבור.

ההודעה לבורסה

בהודעתה לבורסה כותבת בזן: "בתי זיקוק לנפט מדווחת, כי גדיב תעשיות פטרוכימיה, חברה בת מלאה של בזן, קיבלה הודעה מעיריית חיפה, לפיה החליטה העירייה לא לחדש את ההיתר הזמני לפי חוק רישוי עסקים לשינוע חומרים מסוכנים בצנרת התת קרקעית שבין גדיב לבין הנמל, שתוקפו עד 29 בפברואר 2020.

"ככל שההחלטה הנ"ל של העירייה תישאר על כנה ולא יימצא פתרון חלופי לשינוע מוצרים באמצעות הצנרת, הדבר יגרום לעצירת פעילותה של גדיב והוא עשוי להשפיע באופן מהותי על פעילות מתקניה האחרים של חברות הקבוצה. חברות הקבוצה בוחנות את האפשרויות התפעוליות, המשפטיות והאחרות להפחתת ההשפעה האפשרית של העדר היתר לשימוש בצנרת וסגירת גדיב על פעילותן.

"בזן וגדיב סבורות, על פי ייעוץ משפטי שניתן להן, כי החלטת עירית חיפה שלא לחדש את ההיתר איננה מוצדקת ונטולת בסיס משפטי או עובדתי ובכוונתה של גדיב לפנות לבית המשפט המוסמך לקבלת סעד שיאפשר את השימוש בצנרת".

דיון בבית המשפט

היום התקיים בבית המשפט לעניינים מקומיים בחיפה הדיון בבקשה של גדיב לבטל את צו הפסקת העבודה על התיקונים המתבצעים בצנרת שהוציאה עיריית חיפה. בבקשתה טוענת גדיב: "מדובר באבסורד ממש. כאשר גדיב פועלת מיוזמתה ועל חשבונה לתקן צנרת באופן חוקי ולשפר את הגנת הסביבה, העירייה מבקשת לתקוע מקלות בגלגלי התיקון". החלטת בית המשפט תינתן בהמשך.

בשבוע שעבר שלחה בזן, בזן מכתב למהנדס העיר חיפה אריאל וטרמן, שבו היא טוענת כי עיריית חיפה פוגעת בציבור ובמשק הישראלי בכך שאינה מאפשרת לה לבצע פעולות יזומות לתחזוקת הצנרת שלה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות