fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אנחנו צופים באסון!"

בעקבות השבתת פעילויות תנועת הצופים והקיצוץ בתקציבים, בתנועת הצופים הודיעו כי הם נמצאים בסכנת קריסה, ויצאו הערב למחאה במעל 170 מוקדים שונים בארץ, ביניהם גם בקריות
מחאת הצופים בצומת הקריון: "אנחנו צופים באסון" | צילום: מאיה בראון
מחאת הצופים בצומת הקריון | צילום: מאיה בראון

תנועת הצופים יוצאת למאבק על הבית. בעקבות השבתת פעילויות התנועה וההחלטה על קיצוץ בתקציבים, הודיעו בצופים כי התנועה נמצאת בסכנת קריסה. הערב, שלישי, הם יצאו למחאה ביותר מ-170 מוקדים שונים בארץ, ביניהם גם בקריות.

עשרות חניכי התנועה התייצבו בצמתים שונים בקריות, ביניהם בקריון, צבר וביג קרית אתא. הם נשאו שלטים, ותחת הסיסמה "זה הזמן להתעורר, הבית מתפורר", קראו למקבלי ההחלטות להשיב את פעילות התנועה לסדרה ולא לקצץ מתמיכת המדינה. ההפגנות התקיימו בקפסולות של 20 חניכים, בהתאם להנחיות משרד הבריאות, יצאו החניכים.

מסורת של 100 שנות פעילות

יו"ר תנועת הצופים רז פרל: "אנחנו צופים באסון! תנועת הצופים מתריעה על אסון המתרחש כאן ועכשיו. אני קורא לראש הממשלה, בנימין נתניהו, אל תסגור את החינוך הבלתי פורמלי, אל תהיה ראש הממשלה שחתום על קריסת הערכים, רוח ההתנדבות ואהבת הארץ של מאות אלפי חניכים בישראל. אל תיתן יד לרמיסה של מסורת תנועתית של 100 שנות פעילות״.

הצופים דורשים מממשלת ישראל להבטיח רשת ביטחון לתנועות הנוער בישראל, לעמוד בהתחייבותה ולהעביר את תקציב התנועות במלואו. בנוסף, הם דורשים תקציב נוסף שיכסה את הגירעון הגדול שנוצר, לדבריהם, בשל החלטות הממשלה שהביאו לצמצום משמעותי בפעילות התנועה מחודש מרס, לרבות טיולי פסח ומחנות הקיץ.

פרל: "לא ניתן לממשלה להרוס לנו את הבית של מאות אלפי חניכים. אנחנו צופים באסון ויוצאים למאבק על עתיד ילדינו ועל עתידו של החינוך הבלתי פורמלי. החלטות ממשלת ישראל פוגעות פגיעה אנושה בנוער האיכותי והערכי של ישראל, בחיילים איכותיים מלאי מוטיבציה ואזרחים למופת. אנו מודעים למגבלות בעקבות משבר הקורונה ונוהגים באחריות רבה, יחד עם זאת, רוצים לוודא שביום שאחרי יהיה למאות אלפי החניכים לאן לחזור. החלטות הממשלה עצרו את פעילות התנועה, הן מבחינת פעילות חינוכית והן מבחינה תקציבית.
"פוליטיקאי שיהיה שותף לסגירת תנועת הצופים מאבד את אמון הציבור ואת הזכות להוביל את מדינת ישראל. אם לא נתעורר עכשיו, יתכן ונקום ב-1.9.2020 ולא יהיו עוד תנועת נוער בישראל".

אובדן הבית שני

חניכים שהתייצבו הערב למחאה, סיפרו ל"הד הקריות" על חששם האמיתי מאובדן הבית השני שלהם.

מאיה בראון, מרכזת שבט בקרית מוצקין: "גם כשהמשק חזר לפעול, הרגשנו שאנחנו בתחתית סדר העדיפויות, ששוכחים אותנו. השבטים שייפגעו מהקיצוץ בתקציבים הם השבטים בפריפריה, ואנחנו לא מוכנים שזה יקרה. תנועת הצופים היא בית עבור כל כך הרבה בני נוער, ועבור הבית הזה אנחנו נלחמים".

עם מסכות וריחוק חברתי. מחאת הצופים הערב | צילום: מאיה בראון

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות