fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אלימות בגן הילדים: עכשיו ההגרלה

ההורים, שמשביתים את גן הילדים בקרית חיים בגלל אלימות, התבשרו במכתב מעיריית חיפה, כי יוכלו להעביר את ילדיהם לגן אחר, על פי הגרלה על מקומות פנויים בגנים אחרים
ההורים משביתים את גן הילדים | צילום: פרטי

עיריית חיפה הודיעה להורי הילדים בגן עירוני בקרית חיים כי היא מוכנה להעביר את ילדיהם לגנים אחרים בקריה, אולם מתברר, כי מכיוון שמספר המקומות בגנים אחרים מוגבל, תערוך העירייה הגרלה בין ההורים ועל פיה יוכלו ההורים להעביר את ילדיהם.
אתמול, שני, כפי שפורסם לראשונה ב"הד הקריות", השביתו ההורים את יום הלימודים בגן עירוני בקרית חיים. ההחלטה על ההשבתה התקבלה על רקע שורה של אירועים אלימים, שלטענת ההורים מתרחשים בגן מדי יום ומי שאחראית לה היא קבוצה של ילדים אלימים, שהמערכת אינה יכולה להתמודד איתם. היום, שלישי, הגיעו לגן רק 13 ילדים מתוך 35.
בעקבות השבתת הלימודים, קיבלו הורי הילדים מכתב מראש מינהל חינוך וצעירים בעיריית חיפה, אילנה טרוק, שבו היא מודיעה להם, כי הורים אשר מעוניינים להעביר את ילדיהם לגן אחר מתבקשים לשלוח אליה מייל. במכתב היא מציינת כי מספר הבקשות להעברה עולה על מספר המקומות הפנויים בגני ילדים עירוניים אחרים בקרית חיים ולכן תיערך הגרלה שקופה על המקומות הפנויים. ההורים שלא יעלו בהגרלה, יוכלו לבחור להשאיר את ילדיהם בגן הנוכחי או להעבירם לגן חלופי שיוצע להם על ידי העירייה. לגבי הגן הנוכחי כתבה טרוק: "הגן ימשיך לפעול במתכונתו והעירייה תמשיך בתהליך הליווי והתמיכה".
לדברי ההורים, מדובר בילדים שמתנהגים באלימות כלפי הצוות החינוכי והילדים האחרים בגן. "אמרתי לילד שלי שהיום הוא לא הולך לגן", סיפר אחד ההורים, "כשהוא שאל אותי הסברתי לו שיכול להיות מסוכן עבורו", אמר אב לילד. לדבריו, כמעט מדי יום מקבלים ההורים דיווחים על אירועי אלימות שהתרחשו בגן ובהם נפגע מישהו מהילדים או הצוות החינוכי.

המכתב שנשלח להורי ילדי הגן בקרית חיים

הורים מספרים, כי לפני כחודשיים נפצעה הגננת כתוצאה מאלימות ומאז היא לא חזרה לגן. "אי אפשר להעביר כאן שום תוכן לילדים", אמרה אם ל"הד הקריות", "גננות נפצעות כאן על בסיס יומיומי. אנשי צוות נפגעים כאן על בסיס יומיומי. הילדים שלנו נפצעים, ראשים נפתחים, שפתיים נפתחות. לילד שלי נפגעה השפה כתוצאה מאבן שזרקו עליו. כיסאות מושלכים כאן על בסיס יומיומי".
לדבריה של האם, מדובר בקבוצה של ילדים שמתנהגים באלימות, ו"מערכת חינוך שלמה לא מצליחה להתמודד איתם". ההורים פנו לעיריית חיפה ששלחה לגן סייעות נוספות ומה שמכונה "צוות התערבות". ההורים משביתים היום את הלימודים בגן עד לקבלת תשובות מעיריית חיפה וממשרד החינוך. עוד נמסר כי שישה ילדים כבר עזבו את הגן ורבים אחרים הגישו בקשה לעזוב לגן עירוני אחר.
ממשרד החינוך ומעיריית חיפה נמסר: "הנושא נמצא בטיפול של גורמי המקצוע במשרד ושל הרשות. נבנתה תוכנית התערבות חינוך לטובת ילדי הגן. כמו כן צוות תומך נוסף נמצא בגן. בשל צנעת הפרט לא נוכל לפרט  מעבר לכך".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות