fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המשימה: נתינה

טום בן נתן מקרית מוצקין וחברו ליאור גניש פתחו דף פייסבוק בשם "מושיטים יד" ומדי שבוע מתייצבים עם סלי מזון גדושים אצל משפחות נזקקות. הם זקוקים למתנדבים ולתרומות
"רוצים להגדיל את היקף המשפחות שמקבלות את עזרה". טום בן נתן, ליאור גניש ואורן לוי מהאטליז | צילום: עצמי
"רוצים להגדיל את היקף המשפחות שמקבלות את עזרה". טום בן נתן, ליאור גניש ואורן לוי מהאטליז | צילום: עצמי

טום בן נתן מקרית מוצקין וחברו ליאור גניש מנתניה פתחו לאחרונה קבוצת פייסבוק בשם "מושיטים יד", שמגייסת תרומות ומזון עבור משפחות נזקקות. שניהם מגיעים מתחומים שונים בספורט – כשבן נתן הוא תזונאי קליני ומרים משקולות שמשתתף בתחרויות בארץ ובחו"ל. גניש הוא יועץ אישי בכל מה שקשור לאימונים, תזונה נכונה ופיתוח הגוף. גם הוא משתתף בתחרויות בארץ ובחו"ל וברקורד שלו זכייה בתואר "מר עולם".

על ההיכרות ביניהם מספר בן נתן: "הכרנו דרך חבר משותף מתחום הספורט, דודו אסייביץ, שהגיע אליי למכון יחד עם גניש, וככה נוצר החיבור".

בין השניים נוצרה חברות אמיתית, שכוללת בילויים משותפים של שתי המשפחות. עוד לפני שהכירו זה את זה, עסק כל אחד מהם בנתינה לקהילה. בן נתן: "כשכל אחד מאיתנו תרם לבדו, זה היה למשפחה אחת או שתיים. קיבלנו מעמותה כתובת של משפחה ומספר טלפון וארגנו עבורה סל קניות קטן או שהזמנו עבורה משלוח באפליקציה של שופרסל. הבנו שלתרום 500 שקלים פעם בחודש, זה לא באמת מציל את המשפחה, כי האוכל הזה נגמר בתוך שלושה עד חמישה ימים גג. רצינו לעשות ביחד משהו יותר רציני וגדול. כל אחד מאיתנו הוא דמות מוכרת מהספורט. ניצלנו את הקשרים שלנו, פתחנו דף פייסבוק, והנה, שבוע לאחר פתיחת הדף, הצלחנו להגיע ל-40 משפחות עם סלי קניות שלא יביישו גם משפחה אמידה בישראל".

איפה מתבצעת החלוקה?
בן נתן: "רוב החלוקה שלנו היא בחיפה, בקריות ובנתניה, עיר מגוריו של ליאור. יש לנו רשימה מסודרת ממחלקת הרווחה בעיריות. אנחנו יוצרים קשר עם המשפחות, בהסכמה כמובן, ומגיעים אליהן עם סל הקניות".

מנין אתם מקבלים את המוצרים?
"בעיקר מבעלי עסקים פרטיים – מאפיות, אטליזים, ירקנים. אין לנו עזרה מגוף ציבורי, אבל אנחנו מקווים שבעקבות הפוסטים שאנחנו מפרסמים, עוד ועוד אנשים יתעוררו ויסייעו. את סלי המזון אנחנו מעמיסים במכוניות שלנו, ולאחרונה קנינו רכב ייעודי שאפשר להעמיס בו יותר ארגזים. בכל יום חמישי ליאור ואני נפגשים לחלוקה וממשיכים איתה גם ביום שישי".

"הרעיון הוא לדאוג למשפחה על בסיס שבועי". בן נתן וגניש | צילום: עצמי
"הרעיון הוא לדאוג למשפחה על בסיס שבועי". בן נתן וגניש | צילום: עצמי

כדי שהציבור יבין שהיוזמה הנפלאה הזו היא לא פיקציה, אלא עומדים מאחוריה אנשים אמיתיים שרק רוצים לתת ולעזור, בן נתן וגניש מקפידים לתעד את החלוקה בווידיאו. בן נתן: "חשוב לנו להדגיש שאנחנו עושים את זה ללא מטרת רווח. אנחנו בכלל לא מתעסקים בכסף, רק עם תרומות של מוצרים. היו כמה אנשים שהציעו לתרום לנו כסף, אבל אנחנו מעדיפים שלא. רצינו בהתחלה שהכל ייעשה בסתר, אבל לא הצלחנו להגיע למספיק משפחות. כשעושים זאת דרך הרשת חברתית, אנחנו אמנם יותר חשופים, אבל המטרה – לשים אוכל על השולחנות של כמה שיותר משפחות – מקדשת את האמצעים".

איך מגיע אליכם מי שרוצה לתרום?
"יש לנו דף בפייסבוק בשם 'מושיטים יד'. אפשר לפנות אלינו בהודעות פרטיות או בפוסטים או במענה טלפוני. אנחנו חוזרים אל כולם".

מה אתם הכי צריכים עכשיו?
"עכשיו, בחורף, בעיקר תנורים, שמיכות, ביגוד מגיל חצי שנה ועד 120, ובעיקר מוצרי מזון יבשים, פסטה, אורז, פתיתים, שתייה קלה, יין לקידוש, קופסאות שימורים. אנחנו גם משתדלים לארגן בכל סוף שבוע בשר טרי מהאטליז".

בן נתן וגניש מבקרים את המשפחות הנזקקות בכל סוף שבוע. "אנחנו לא באים אליהן פעם אחת, מביאים את הסל וזהו", אומר בן נתן, "הרעיון הוא לדאוג למשפחה על בסיס שבועי. כעת, אנחנו פשוט רוצים להגדיל את היקף המשפחות שמקבלות את עזרה".

מה החזון שלכם?
"להקים עמותה שעוסקת רק בתרומות למשפחות. לגייס מתנדבים, בעיקר בני נוער. כרגע אנחנו במגעים עם עיריית נתניה, כדי לשכור מקום לאחסון מסודר של המוצרים. אנחנו רוצים שהכל יהיה מסודר על מדפים לפי מחלקות. כך נוכל למיין ולהקפיד שכל משפחה תקבל באופן שווה, ואם חסר משהו, אז אנחנו הולכים וקונים באותו הרגע. הכי חשוב זה להגיע לכמה שיותר אנשים, כדי שאיש לא יישאר רעב".

הקליקו על הקישור והצטרפו לקבוצת הפייסבוק "מושיטים יד"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות