fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המשטרה והרשויות נערכות לסערה

על פי תחזית השירות המטאורולוגי צפויים בימים הקרובים בחיפה וסביבתה משקעים של עד 80 מ"מ, משבי רוח בעוצמה של כ- 70 קמ"ש, ים סוער וגלים בגובה של עד 6 מטרים
חילוץ בחורף | צילום ארכיון: דוברות משטרת ישראל

מטה החירום של עיריית חיפה התכנס הבוקר, שלישי, בראשותו של מנכ"ל העירייה איתן שטיאסני, לישיבת תיאום והיערכות בין יחידות העירייה הביצועיות לקראת מזג האוויר הסוער הצפוי לפקוד את חיפה משעות הלילה, שלישי ועד ליום חמישי. המטה נערך על פי תחזית מעודכנת של השירות המטאורולוגי,הצופה מחר, רביעי, משקעים שיגיעו עד ל-80 מ"מ, משבי רוח של 70 קמ"ש, ים סוער וגלים בגובה 6 מטרים. מזג האוויר הסוער צפוי לגרום להצפות, לקריסת עצים, רמזורים וקירות תומכים שנחלשו בסערות הקודמות ולנזקים כבדים בטיילות ובחופי הרחצה.
יחידות המטה העירוניות, שיתוגברו החל משעות הערב, יועמדו בכוננות לפינוי סחף, טיפול בהצפות וחסימת כבישים ופינוי מכשולים כגון: עצים, עמודי תאורה ורמזורים. כמו כן, נערכים עובדי מחלקת הדרכים לטפל באופן מיידי בבורות ומכשולים אחרים שעשויים להיווצר בכבישים ולסכן את הציבור. עיריית חיפה הציבה בכוננות צוותי שאיבה לניקוז מים ולמקרים של פריצת ביוב. כמו כן הועמדו בכוננות כלים מכניים הנדסיים לפינוי סחף ופתיחת צירי תנועה. סיירות הביטחון, המתוגברות על ידי הפיקוח הכללי יסייעו בחסימת צירים ופינוי תושבים במידת הצורך.
מערכות ההתראה מפני עלייה במפלס המים שהותקנו במעבר חלוצי התעשייה נבדקו מבעוד מועד. בסמוך למעבר הוצבו "עגלות חץ" באמצעותן ייחסמו הכניסות למעבר מיד עם הפעלת מערכות ההתראה. במקביל יקיימו עובדי עירייה סיורים שוטפים בכל המעברים התת קרקעיים על מנת למנוע כניסת כלי רכב והולכי רגל בעת הצפה.

הנחיות כבאות והצלה

שירותי הרווחה בעיריית חיפה נערכו להעניק סיוע לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, קשישים ואנשים בעלי נכויות. בתוך כך, נערכים שירותי הרווחה לפתיחה על פי הצורך של מרכזי שהייה לתושבים במקרה של הצפת דירות מגורים. עובדי האגף מקיימים סיורים יזומים ברחובות העיר במטרה לאתר דרי רחוב ולשכנעם להתפנות לדירות מסתור זמניות של שירותי הרווחה. הסיורים יימשכו בכל שעות היום והלילה עד תום הסערה.
המוקד העירוני 106, שיפעל במתכונת חירום, יקלוט את פניות התושבים ויעבירן לטיפול צוותי החירום. במקביל להיערכות העירונית, מומלץ לתושבים להיערך בביתם ולהכין אמצעי תאורת חירום למקרה של הפסקת חשמל, להטעין את הטלפונים הניידים, לנקות מרזבים, לחזק ולקבע חפצים שעלולים להתנתק מרוח חזקה כגון: דוודים, קולטים, אנטנות, אדניות ועציצים. כמו כן פונה העירייה לנהגים בבקשה לנהוג בזהירות ולהימנע מנסיעות מיותרות, ולדווח למוקד העירוני על המצאות דרי רחוב או כל אדם אחר שעשוי להזדקק לסיוע.

גם משטרת ישראל נערכת בכוחות מתוגברים. שוטרים, לוחמים ומתנדבים יתפרשו בכבישי הארץ. כמו כן, יחידות החילוץ של המשטרה והמערך האווירי של המשטרה מוכנים לפעול בתוך זמן קצר במוקדים השונים ככל שיידרש, זאת במטרה להציל חיים ולאתר נעדרים. המשטרה תפרסם כל העת מידע אודות חסימות כבישים ושיבושי תנועה בעקבות מזג האוויר. מומלץ לציבור להיות קשובים לאמצעי התקשורת ויש להישמע להנחיות השוטרים הפועלים ופרושים בשטח. כמו כן ניתן לקבל מידע אודות שינויים בהסדרי התנועה גם באמצעות מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל שמספרו 110, מוקדי החירום יתוגברו בהתאם להערכת המצב על מנת לתת שירות מיטבי בעת הצורך.

בכל אירוע חריג המצריך התערבות משטרתית מיידית – יש לפנות ללא שיהוי למוקד החירום של המשטרה שמספרו 100. משטרת ישראל תעבוד בשיתוף פעולה עם הרשויות למען היערכותן באופן המיטבי להקטנת סיכונים לחיי אדם ולשמירת שלומו ובטיחותו. לאור ניסיון העבר, ניתן לצפות כי מזג האוויר הסוער יגרום גם לחסימות צירים, הצפות ושיטפונות ברחבי הארץ. היערכות המשטרה כוללת תאומים שונים והכנת כוחות שיגיעו לצומתי דרכים בהם יידרש טיפול וסיוע מיידי. מומלץ לציבור לא לנסוע או לטייל באזורי שיטפון שעלולים להוות סכנת חיים. משטרת ישראל קוראת לציבור הנהגים כולו להתאים את הנסיעה לתנאי הדרך, להימנע מנסיעה בכבישים בהם יש הצפה, לשמור מרחק ולהאט את מהירות הנסיעה במזג האוויר הסוער. מומלץ לוותר על נסיעות שאינן הכרחיות או טיולים בנחלים ואזורים שעלולים להיות מוצפים נוכח מזג האוויר הסוער.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות