fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הטעות היחידה שעשיתי היא שזרקתי אותה לפח"

ד"ר דוד דדיה, הווטרינר של קרית ביאליק, קרית מוצקין וקרית ים, עלה בסוף השבוע לכותרות לאחר שהשליך כלבה גוססת לפח אשפה. מה הרשויות מתכוונות לעשות? בינתיים, לא הרבה
ד"ר דוד דדיה | צילום: ד"ר אלי שוסטרמן

חשיפה של העיתונאי יואב איתיאל ב"ואלה!" ביום שישי האחרון הביאה לידיעת הציבור מקרה קשה של התעללות בכלבה ביישוב הקהילתי מצפה אבי"ב. בקריות היה ההלם גדול במיוחד לאחר שהתברר כי מדובר בד"ר דוד דדיה,  הווטרינר הרשותי של שלוש ערים בקריות: קרית ביאליק, קרית מוצקין וקרית ים.

מפרטי המקרה כפי שהובאו בכתבה ב"ואלה" עולה, כי אל מרפאתו הפרטית של ד"ר דדיה הובאה בסוף השבוע האחרון להמתת חסד הכלבה ג'סיקה על ידי בעליה, תושבת קרית אתא. בעלת הכלבה טוענת כי שילמה לד"ר דדיה עבור המתת הכלבה, חולה במחלה סופנית, וכן סכום נוסף עבור שריפת גופתה במתקן ייעודי. אלא שלא כך התגלגלו הדברים. הכלבה נמצאה, כעבור יומיים, חיה בפח אשפה במצפה אבי"ב, כשהיא, כך על פי עדי ראייה במקום, קשורה ברגליה. תושבת המקום, ששמעה את יללותיה, מצאה אותה בפח. בעליה ההמומים אותרו באמצעות השבב שהיה בגופו.

הבוקר, ראשון, אמר ד"ר דדיה בראיון ליואב מינץ בתוכנית "קפאין" ברדיו 104.5 צפון: "המקרה מקרה מצער. הייתי אמור להרדים כלבה מבוגרת שסובלת מגידולים, והרדמתי אותה כמו שלצערי אנחנו עושים די הרבה בכלבים וחתולים שמגיעים לגיל מבוגר. היא קיבלה את כל הזריקות והחומרים שצריך. לאחר מכן בודקים דופק ונשימה, וכשבדקתי, היא הייתה ללא רוח חיים. בדרך כלל אנחנו מפנים למשרפה, אך השעה הייתה מאוחרת, ולא היה לי איפה לשים אותה בקירור. הטעות היחידה שעשיתי היא שזרקתי אותה לפח, והודיתי בכך מההתחלה. אני מצטער על כך, זה לא מכובד וזה לא משהו שאני עושה, אף פעם לא עשיתי את זה… לא ידוע לי איך, אך יש מקרים כאלה בספרות ובמדע, חזר לה הדופק".

לשאלת המראיין האם היה דבר שיכול היה לעשות אחרת, השיב דדיה: "כמו שהיא הגיעה לפח, היא הייתה מגיע למשרפה. מאות כלבים עברו את אותה הפרוצדורה אצלי ואף פעם זה לא קרה לי, מעל 25 שנים. כשאמרו לי שהיא חיה לא הבנתי איך זה יכול להיות. הכלבה לא הייתה קשורה, והפקח שהוציא אותה מהפח העיד על כך במשטרה. התושבים התלהמו והתעקשו על כך לשווא, היא הייתה עטופה בסדין".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "עם קבלת הדיווח ביום חמישי, 13 ביוני, על כלבה שנמצאה בתוך פח אשפה בישוב בצפון, הגיעו כוחות משטרה למקום וזיהו את בעליה של הכלבה באמצעות השבב שעל גופה. מבדיקה שנערכה עלה כי הכלבה שייכת לאישה, שמסרה את הכלבה לווטרינר על מנת להרדימה מאחר שהייתה חולה. בעקבות הדיווח נפתחה חקירה, בעקבותיה עוכב אדם בשנות ה-50 לחייו לצורך חקירה אשר בסיומה שוחרר בתנאים מגבילים.
החקירה עודנה מתנהלת ומטבע הדברים לא נמסור פרטים נוספים".

במקביל, ברשתות החברתיות כבר חתמו אלפים על עצומה, הקוראת להשעות את ד"ר דדיה מעבודתו כווטרינר רשותי. מה מתכוונות הרשויות לעשות?

מעיריית קריית מוצקין נמסר: "מדובר במקרה חמור מאוד שאינו מתאים לעבודת וטרינר. היות שהמקרה נמצא בחקירת משטרה, יש לאפשר להם למצות את החקירה".

מעיריית קרית ביאליק נמסר: "מדובר במקרה מצער שאינו קשור לעבודתו של ד"ר דדיה כווטרינר של קרית מוצקין, קרית ביאליק וקרית ים. הנושא נמצא בבדיקה של במשטרה ויש להמתין לתוצאותיה".

מעיריית קריית ים טרם התקבלה תגובה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות