fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החשד לשחיתות: "העבודה בעירייה נמשכת כסדרה"

בית המשפט אסר על יעקב פרץ לעסוק בענייני מכרזים ותשלומים למשך 60 יום, אולם מהעירייה נמסר, כי פרץ ממשיך לכהן בתפקידו וממילא גם קודם לכן לא עסק בנושאים אלה
"העבודה בעירייה נמשכת כסדרה". יעקב פרץ | צילום ארכיון: דוברות העירייה
ממשיך לכהן בתפקידו. יעקב פרץ | צילום ארכיון: דוברות העירייה

ביום חמישי שעבר שוחרר ראש עיריית קרית אתא יעקב פרץ למעצר בית. בערר שהוגש ביום ראשון השבוע קבע בית המשפט המחוזי בלוד, כי פרץ ימשיך בתפקידו כראש העיר, אולם לא יעסוק בענייני מכרזים ותשלום לספקים למשך 60 יום. סנגורו של יעקב פרץ, עו"ד יצחק יונגר, הסכים להצעה וטען כי ממילא ראש העירייה לא עסק בעניינים אלה גם בעבר.

חוקרי היחידה לפשיעה כלכלית בלהב 433 (יאל"כ) חושדים, כי פרץ קיבל בשבע השנים האחרונות שוחד כספי בהיקף של מאות אלפי שקלים מקבלנים באמצעות איש עסקים בשם אליהו חן. על פי החשד, חן שימש צינור להעברת כספים אל פרץ, בין היתר מאברהם קוגמן שמוגדר על ידי החוקרים כמתווך הראשי בפרשה. פרץ טוען, כי "מדובר בהתנהלות כספית בין חברים" וכי הכספים שקיבל מחן הם במסגרת הלוואות שקיבל במשך השנים.

בתנאי שחרורו למעצר בית ביום חמישי שעבר, אסר בית משפט השלום בראשון לציון על פרץ להיכנס לבניין העירייה למשך 40 ימים. כאמור, ביום שני השבוע קבע בית המשפט, על פי הצעת סנגוריו של פרץ, כי פרץ לא יעסוק בענייני מכרזים ותשלומים במשך 60 ימים. גם שאר החשודים במעורבות בפרשה שוחררו ממעצר בתנאים מגבילים. עוד הוחלט, כי פרץ ימשיך בתפקידו כראש עירייה מכהן.

גם השבוע הגיע חוקרי להב 433 למשרדי העירייה, בדקו רשימות של קבלנים וספקים, חוזים והעברות כספים והחרימו מסמכים. גם יחידת יהלום של רשות המיסים חוקרת את הנעשה בעירייה. עוד נודע, כי עובדת בכירה בעירייה הודיעה השבוע על יציאה לחופשה ללא תשלום.

מ"מ ראש העיר, מיימון טולדנו מסר בתגובה, כי עד כה העיר מתנהלת כשורה והוסיף כי הוא מאחל לפרץ שהחקירות יסתיימו בלא כלום והוא יוכל לחזור במהרה לבניין העירייה עם מלוא סמכויותיו.

לא נעשתה כל פנייה אליו. מימון טולדנו | צילום: דורון גולן
לא נעשתה כל פנייה אליו. מימון טולדנו | צילום: דורון גולן

חברת מועצת העיר ויו"ר האופוזיציה העירונית, הילה רובין שלם, יו"ר סיעת הילה שלם והתושבים, מסרה: "ישיבת מועצת העיר האחרונה התקיימה ב-25 בספטמבר, לפני כמעט כחודשיים. לצערי, גם השבוע לא קיבלנו זימון לישיבת מועצת העיר. אנו צריכים לגלות אחריות ומנהיגות ולקיים ישיבת מועצת עיר באופן בהול. אני מאחלת לראש העירייה שהאשמות נגדו אינן נכונות ושיחזור בהקדם לעירייה. יש דברים דחופים על הפרק כגון תקציב, בטיחות וביטחון, תקצוב קייטנות חנוכה, הצעות לסדר, שאילתות ועוד".

לייצר עוד אנשים ערכיים. הילה רובין שלם | צילום: דורון גולן
לגלות אחריות ומנהיגות. הילה רובין שלם | צילום: דורון גולן

מעיריית קרית אתא נמסר בתגובה: "בית המשפט קבע במפורש כי יעקב פרץ ימשיך לכהן כראש עירייה לכל דבר ועניין. זה שנים שראש העירייה כלל אינו עוסק במכרזים ובתשלומים לספקים, כי אם הדרג המקצועי בעירייה. פרץ הוא זה שהציע שתינתן הגבלה בתחומים אלו בלבד למשך 60 יום, כך שהעבודה בעירייה נמשכת כסדרה. במועצת העיר הראשונה של קדנציה זו מונה כדין ממלא מקום לראש העיר, כפי שנעשה בכל קדנציה של מועצה מכהנת".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות