fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הבנות של מריה טל יועברו לאחיה וגיסתה

הוועדה המיוחדת, שהתכנסה היום במחלקת הרווחה בקרית ביאליק, קבעה חד משמעית כי משפחתו של הבעל המואשם ברצח לא תוכל לגדל את הבנות
מריה טל ז"ל | צילום: פייטסבוק
מריה טל ז"ל | צילום: פייטסבוק

הוועדה המיוחדת, שהתכנסה היום, שלישי, במחלקת הרווחה של עיריית קרית ביאליק לדיון בסוגיית המשמורת על בנותיה של מריה טל ז"ל, שעל פי החשד נרצחה על ידי בעלה, מקסים טל, קבעה פה אחד, כי הבנות הקטינות יועברו לחזקת משפחתה של מריה.

בוועדה, שמנתה 14 אנשי מקצוע מהשורה הראשונה, ישבה גם עו"ד אביטל קורקוס, שמונתה מטעם בית המשפט. החלטת הוועדה הייתה חד משמעית וברוב קולות: הבנות הקטינות יועברו לידי אלכסיי ומרינה גרשניק, אחיה וגיסתה של המנוחה. עוד קבעה הוועדה, כי בשלב הראשוני ובאופן זמני בלבד וכדי לא להכביד על נפשן של הבנות, תוכל סבתן, אמו של מקסים, להיפגש איתן פעמיים בשבוע. בהמשך נוהל זה ייפסק.

עו"ד אביעד חייט. צילום: יח"צ
עו"ד אביעד חייט | צילום: יח"צ

הוועדה קבעה באופן שאינו משתמע לשתי פנים, שמשפחתו של מקסים טל אינה כשירה ואינה ראויה לגדל את הבנות, שכן היא אינה ניטרלית ומדובר בקרקע לא פורייה לגידולן.

עו"ד אביעד חייט, המייצג את משפחתה של מריה טל ז"ל, מסר בתגובה: "אנו מברכים על החלטת הוועדה. מדובר בוועדה שבדקה את כל הנתונים והנסיבות באופן המקצועי והראוי ביותר. העוולה תוקנה וההחלטה השגויה לאפשר לבני משפחתו של מי שמואשם ברצח אכזרי להחזיק בבנות המנוחה בוטלה תוך מתן התייחסות ספציפית לנסיבות שהביאו להחלטה. נמשיך ללוות את ההליך, ליזום ולפעול ללא מורא עד אשר הדברים יבואו על מקומם".

עוה"ד רועי קרן וגריגורי שיינפלד, סנגוריו של מקסים טל, מסרו בתגובה: "המלצת הוועדה המשותפת היא המלצה בלבד. אנו התנגדנו למתווה המוצע וכן נתנגד לו בבית המשפט, שהוא הגורם המכריע בעניין המשמורת הזמנית. ההמלצה היא זמנית ומטרתה לבדוק את יכולתם של הצדדים לשמש בעתיד כמשפחת אומנה. בשלב זה, לנה (אמו של מקסים טל – ד"ג) תראה את הבנות כמעט כמחצית מהזמן ומי שתכריע סופית בעניין היא ועדת אומנה. אנו סבורים כי ככל שמקסים לא ישוחרר למעצר בית, לנה תשמש משפחת אומנה. לדעתנו, מניעים זרים הביאו להמלצה שגויה שאינה טובת הבנות".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות