fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית אתא: דרישה לכינוס ישיבת מועצת העיר

יו"ר האופוזיציה הילה רובין שלם מבקשת לכנס ישיבה לצורך דיון בתקציב 2020. השבוע שוב ביקרו חוקרי להב 433 בבניין העירייה
עיריית קרית אתא. צילום: דורון גולן

בזמן שראש עיריית קרית אתא, יעקב פרץ, מנוע מלהגיע לבניין העירייה בצו בית המשפט, יו"ר האופוזיציה העירונית, הילה רובין שלם, דורשת לכנס את מועצת העיר, על מנת לדון בתקציב השנה הבאה, כמתחייב מפקודת העיריות.

ראש העירייה פרץ נעצר לאחרונה בפרשה שזכתה לכינוי "החשד לשחיתות ברשויות המקומיות", שעדיין נחקרת ביחידת להב 433 במשטרה. על פי החשד, פרץ ואחרים, בהם ראש עיריית קרית ים לשעבר שמואל סיסו, חשודים בקבלת שוחד וטובות הנאה מקבלנים ויזמים בתמורה להקלות והטיית מכרזים. פרץ וסיסו מכחישים את החשדות המיוחסים להם.

בתחילת השבוע שוב הגיעו לעירייה חוקרי להב 433, הפעם למחלקת ההנדסה. הם הורו לעובדים לצאת אל מחוץ למחלקה והחרימו מסמכים ומחשבים. רק בתום עבודתם של החוקרים, הורשו העובדים לחזור לעבודתם.

בינתיים, הסתיים מעצר הבית שהוטל על פרץ, אם כי עדיין נאסר עליו להיכנס לבניין העירייה ולעסוק בענייני כספים וחוזים של העירייה. עם זאת, בית המשפט, באישור היחידה החוקרת, אישר לפרץ להיפגש עם מנכ"ל העירייה מחוץ למשרדי העירייה, על מנת לדון בנושא התקציב העירוני.

הילה שלם. צילום: דורון גולן

את בקשתה לכנס את מועצת העיר הפנתה רובין שלם לסגן ראש העירייה ממלא מקומו מימון טולדנו. בבקשתה מציינת שלם, כי על פי חוק, המנדט לתפקד במקומו של ראש העירייה ניתן לטולדנו באופן אוטומטי ועליו לנהוג באחריות ציבורית. רובין שלם: "טובת הציבור צריכה לעמוד לנגד עינינו כל העת ויש לשים את הפוליטיקה הקטנה בצד". לדברי שלם, בשנה הנוכחית לא התקיימו שתי ישיבות מועצת עיר ועל פי החוק יש לקיים לפחות 10 ישיבות מועצה בשנה.

מימון טולדנו. צילום: דורון גולן
מימון טולדנו. צילום: דורון גולן

בתחילת השבוע הבא אמור טולדנו, בתוקף תפקידו כיו"ר ועדת הכספים, להיפגש עם גזבר העירייה לדיון בנושא התקציב השנתי של העירייה ולאחר מכן להביאו לאישור ועדת הכספים. נודע, יש כוונה לקיים החודש את ישיבת מועצת העיר. "העירייה מתנהלת כשורה", מסר טולדנו.

מעיריית קרית אתא נמסר בתגובה, כי העירייה פעלה ופועלת על פי החוק, התקנות והנהלים ותמשיך לפעול כך בנושא ישיבות המועצה והתקציב.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות