fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בצל האירועים: שגריר אתיופיה ביקר בקרית ים

השגריר הבטיח, כי הוא פועל להשבת הדרכונים האתיופיים לבני העדה. אבן צור התייחס בדבריו גם למחאה שפרצה בשבועיים האחרונים
מטעמים אתיופיים. אבן צור והשגריר רטה אלמו | צילום: דוברות העירייה
מטעמים אתיופיים. אבן צור והשגריר רטה אלמו | צילום: דוברות העירייה

שגריר אתיופיה בישראל, רטה אלמו, נענה לבקשתו של ראש עיריית קרית ים דוד אבן צור והגיע אתמול, שלישי, לביקור ידידות בעיר. בשיחה עם ראשי הקהילה הביע אלמו הערכה רבה למדינת ישראל וקרא לבני העדה לחזק את הקשר עם ארץ מולדתם. "אני יודע שרבים מכם מעוניינים לקבל בחזרה את הדרכון האתיופי, עליו ויתרתם כשעליתם לישראל, ובימים אלה אני פועל לקידום הנושא" הבטיח השגריר לבני העדה.

השגריר הודה לראש העירייה על קבלת הפנים שקיים לכבודו ושיבח את הטיפול העירוני והקהילתי בעולי אתיופיה בקרית ים. נשות העדה, שהגיעו למפגש לבושות בבגדים מסורתיים, הכינו לשגריר שולחן עם מטעמים מהמטבח האתיופי. עליהם התענג השגריר.

שגריר אתיופיה בביקור בקריית ים | צילום דוברות העירייה
שגריר אתיופיה בביקור בקרית ים | צילום דוברות העירייה

אבן צור סיפר לשגריר על ההשקעה העירונית האדירה בקליטת יוצאי אתיופיה. לדבריו, מאז נכנס לתפקידו עמד על כך שיוסרו כל המחיצות בין יוצאי אתיופיה לשאר התושבים. "לא ייתכן שיהיו בתי ספר רק לאתיופים. אני דרשתי ועמדתי על כך שהם ילמדו בכל בתי הספר בעיר ואף הודעתי להם 'אם תמצאו בית ספר שלא מקבל אתיופים, אני פשוט אסגור אותו', ואכן ילדי הקהילה לומדים כיום בכל מוסדות החינוך בעיר".

אבן צור התייחס גם למחאת יוצאי אתיופיה של הימים האחרונים ואמר: "לא ייתכן שנער יוצא לבלות עם חברים ושוטר יורה עליו. אבל גם לא ייתכן שנער שפוגש שוטר מתחצף ומזלזל בו. זה לא יכול לקרות באתיופיה ולא בארצות הברית ואסור שזה יקרה גם בישראל. אנחנו מדינת חוק".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות