fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בכירי משרד החינוך ביקרו במערכת החינוך בקרית מוצקין

משלחת של משרד החינוך בקרית מוצקין. צילום: דוברות העירייה
משלחת של משרד החינוך בקרית מוצקין. צילום: דוברות העירייה

בשבוע החולף התארחו בקריית מוצקין מפקחי המחוז של משרד החינוך בחינוך העל יסודי וצוות האגף במטה משרד החינוך בירושלים בניהולה של דסי בארי, ועמדו מקרוב על מערכת החינוך העירונית. מנהל אגף החינוך בעירייה איל אורן הציג לפני צוות המבקרים את תפיסת החינוך ברשות הכוללת מתן מענה לכלל תלמידי העיר. לדברי אורן, המענה רחב ונפרש על תחומים רבים ועל כל שכבות הגיל, וכולל התבוננות על כל תלמיד וחתירה מתמדת לשיפור הישגים.

הביקור החל במרכז היזמות של אורט מוצקין, שם הוצגו תכניות העבודה הבית ספריות ומשם עברה הפמליה לבית הספר עתיד, גם שם הוצגו תכניות ייחודיות כולל סיור בסדנאות ושיחות עם תלמידים ומורים. "בתיכון אורט מוצקין בניהולה של שרה פינטו מצאנו בית ספר מוביל יזמות וחדשנות פדגוגית", סיפרה בארי. פינטו תיארה איך נפרצו גבולות הכיתה וכיצד בית הספר מקדם קולבורציה- למידה רשתית ולא למידה לטרלית, למידה שבה המורה והתלמיד נמצאים בקו אחיד של למידה. תלמידים מקבוצות שונות לומדים יחד ומתקיים חיבור בין מגמות שונות. בארי: "התרגשנו לשמוע את התלמידים ולראות את התוצרים של ההערכה החלופית מבוססת חקר בתחומי הדעת השונים. ראינו לנגד עינינו את החזון ללמידה משמעותית מתממש עם תהליכי למידה עמוקים המביאים את התלמידים לתובנות ולמידת עומק ובסופם גם תוצרים מרשימים".

משלחת של משרד החינוך בקרית מוצקין. צילום: דוברות העירייה
משלחת של משרד החינוך בקרית מוצקין. צילום: דוברות העירייה

לאחר מכן נערך ביקור בתיכון עתיד בניהולה של קרן בבלי. התיכון נותן מענה לתלמידים המתעניינים בלמידת מקצוע לחיים ומוביל אותם לאמונה ביכולתם להצליח. לדברי המפקחים, בלטה במיוחד התפיסה שאותה ניתן היה לשמוע מפי צוות ביה"ס אך מצאה ביטוי חזק מאוד גם בדברי התלמידים: מלחמה על כל תלמיד, על מנת שיצליח להתמיד בדרך אל המטרה והיא תעודת בגרות או תעודת הסמכה.

בארי: "במהלך הביקור בקריית מוצקין מצאנו פנינת חינוך צפונית אמיתית. גם בתיכון עתיד וגם באורט מוצקין ראינו את ההערכה החלופית המצליחה לתת מענה ולקדם מיצוי פוטנציאל אישי, הן בקרב התלמידים המתקשים והן בקרב התלמידים המצטיינים. בסיום הביקור נפגשנו עם כל מפקחי ומנהלי המחוז לשיח ולמידה הדדית ומפרה. אני מודה לכל העוסקים במלאכה על יום מעורר השראה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות