fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בין המסיימים קורס צוללות בוגר ישיבה תיכונית מקרית אתא

אלעד. צילום: דו"צ
אלעד. צילום: דו"צ

חמישה עשר חודשים מפרכים עברו על אלעד (19) מקרית אתא, עד שזכה לענוד השבוע את סיכת הצוללן של שייטת הצוללות, שייטת שבע, של חיל הים ושובץ לשירות מבצעי באח"י תקומה.

"לפני הגיוס המחשבה על שירות בצוללת נשמע לי קצת רחוק וקצת אחרת ממה שהיה לי בראש" מספר אלעד, בוגר הישיבה התיכונית בקרית אתא "היה לי ברור שאני רוצה לעשות שירות משמעותי בצבא וסופו של דבר השירות בצוללות הוא בין המשמעותיים ביותר שיש. יכולתי ללכת לכל יחידה אחרת אבל בחרתי להגיע לפה".

השירות בצוללת הוא אחד הקשים ביותר בצה"ל. מדובר על קבוצה של אנשים שונים שסגורים בתוך מתקן מתכת מתחת למים למשך תקופות ארוכות בשקט מוחלט. המיונים לשירות זה מפרכים ורק אלו שעוברים את המבחנים האישיים-פסיכולוגים והפיזיים ממשיכים למסלול צוללן. גם במהלך המסלול החשיפה של החניכים לפעילות המבצעית של שייטת שבע היא מוגבלת, עד לסיום ההכשרה.

אלעד. צילום: דו"צ
אלעד. צילום: דו"צ

לאורך מסלול ההכשרה מגיעים החניכים לקצה גבול היכול המנטלית והפיזית ואלעד מספר: "היו כמה רגעים קשים לאורך התקופה. אתה תמיד צריך לתת את כולך בכל שלב של הקרוב גם אם לפעמים אין כוח, אז צריך לגייס את כוח הרצון ולחזור לתיפקוד מלא. החברים שאיתי עוזרים אחד לשני לאורך כל הדרך. זה מסלול ארוך וקשה והמדריכים דורשים מאיתנו לעשות המון דברים ברמה הפיזית והמנטלית. כל פעם שעוברים שלב בקורס, נושמים לרווחה ומתכוננים לשלב הבא".

הטראומה הגדולה של שייטת שבע היא אובדן הצוללת "דקר" שהייתה בדרכה לישראל מאנגליה בהפלגת הבכורה שלה ב-1968 ואובדן כל 69 אנשי הצוות שלה. "אני סומך על הצוות שלי שלא נגיע למצב כזה" אומר אלעד "ברגע שאתה סומך על האנשים שנמצאים איתך, אז לא חושבים על זה".

אלעד שובץ לתפקיד מכונאי בצוללת והוא אומר: "זה מאוד מושך אותי כי זה מעניין לדעת איך הדבר הזה עובד וצולל. זו מכונה משוגעת  ולאט לאט מגלים את כל הדברים המשוגעים שהיא יודעת לעשות ואז זה אפילו עוד יותר מושך". על המעט שניתן להגיד על הקורס הוא מספר: "זה מאוד קשה, מי שמצליח לעבור אותו מגיע לרמת חברות עם האנשים שסביבך שלא חשבתי שיכולה להיות. ההווי הזה של הצוללנים זה משהו מיוחד ומי שאוהב ללמוד ויש בו סקרנות יגלה שהצוללות זה משהו מיוחד".

כעת סוגר אלעד מעגל משפחתי בחיל הים, לאחר שאחיו הגדול שירת בספינות הטילים ולגבי היותו חובש כיפה בכלי מבצעי שפועל כמעט ללא הפסקה הוא אומר: "אין עם זה בעייה כי מתחשבים בכל מה שנוגע לדת אלא אם מדובר בפעילות מבצעית. שומרים פה על כשרות ותפילות אפשר גם להתפלל לבד".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות