fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ביאליק: יזמי תמ"א יידרשו להוכיח איתנות כלכלית

חמישה פרויקטים של תמ"א 38 "נתקעו" בקרית ביאליק בעקבות קשיים כלכליים של היזמים. ראש העירייה אלי דוקורסקי מקדם החלטה שתחמיר במתן האישורים
אות אביר איכות השלטון . אלי דוקורסקי | צילום: דורון גולן
אות אביר איכות השלטון . אלי דוקורסקי | צילום: דורון גולן

ראש עיריית קרית ביאליק אלי דוקורסקי בשיתוף הוועדה המקומית לתכנון ובנייה קריות מנסה לשים סוף לתופעת פרויקטים של תמ"א ש"נתקעים" עקב פשיטת רגל של היזמים.

קרית ביאליק היא אחת הערים הראשונות בארץ בתחום התחדשות עירונית ופרויקטים של תמ"א 38. לצד  ריבוי הפרויקטים, יש גם מקרים לא מבוטלים, בהם היזם שחתם על הסכם מול בעלי הדירות וקיבל את היתרי הבנייה מהוועדה המקומית, נקלע לקשיים כלכליים תוך כדי ביצוע הפרויקט ועזב אותו באמצע. כתוצאה מכך, נאלצים בעלי הדירות להמשיך להתגורר בבניין שנמצא בהליך הבנייה או לחילופין להוציא סכומים לא מבוטלים עבור שכירות, כאשר אין להם מענה, כתובת וצפי לסיום הבנייה. גם מבחינת החזות העירונית, הדבר רע – כשעל תילו עומד בניין לא גמור וללא דיירים.

כדי למנוע מקרים אלה, מקדם ראש עיריית קריית ביאליק אלי דוקורסקי, בשיתוף עם הוועדה המקומית לתכנון ובנייה קריות, החלטה, לפיה יזמי תמ"א 38 יידרשו להגיש אישורים המעידים על איתנותה הכלכלית של החברה או לחילופין ערבות בנקאית או אישית. לדברי דוקורסקי, החלטה זו תצמצם למינימום את הסיכוי שבעלי הדירות, הבוחרים בעצמם את היזם, יישארו ללא דירות או ימצאו את עצמם בהליך בנייה ממושך, במקרה שהיזם יפשוט את הרגל או ייעלם.

דוקורסקי: "היום קיימים בעיר חמישה פרויקטים, בהם היזם עצר את הבנייה, נעלם או נקלע לקשיים כלכליים. המבנים הבלתי גמורים לא רק פוגעים בתושבים המתגוררים בהם, אלה גם מהווים מפגע סביבתי. כדי שמקרים אלו לא יישנו החלטנו להתנות את קבלת היתר הבנייה בהצגת מצבה הכלכלי האיתן של חברת הבנייה האחראית על הפרויקט".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות