fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אנסטסיה גורבנקו ספורטאית השנה של הד הקריות

אנסטסיה גורבנקו, שחיינית מכבי ביאליק, 16, זכתה לפני 9 חודשים במדליית זהב באולימפיאדה העולמית לנוער, שברה ארבעה שיאי ישראל וקבעה את הקריטריון לאולימפיאדת טוקיו
עובד ניר ורון נגרי, המייסדים והבעלים של "הד הקריות", מעניקים את הגביע לספורטאית השנה אנסטסיה גורבנקו | צילום: איסר רביץ
עובד ניר ורון נגרי, המייסדים והבעלים של "הד הקריות", מעניקים את הגביע לספורטאית השנה אנסטסיה גורבנקו | צילום: איסר רביץ

לפני ארבע שנים הוכתרה אנסטסיה גורבנקו, שחיינית מכבי קרית ביאליק, כספורטאית צעירה מצטיינת של 'הד הקריות'. היא הייתה בת 12. בכתבה שפורסמה אז כתבתי: "תרשמו את השם ותזכרו". חלפו מאז ארבע שנים, בשנתיים הבאות הצדיקה גורבנקו את הציפיות, הייתה אלופת ישראל במשחים רבים, שברה שיאי גילאים והוכתרה פעמיים כשחיינית השנה של 'הד הקריות', ואז הגיעה העונה האחרונה – עונת 2018-2019. גורבנקו הפכה מתגלית לכוכבת על. השיא היה לפני שמונה חודשים כשזכתה באולימפיאדה העולמית לנוער, שהתקיימה בארגנטינה, במדליית זהב במשחה 200 מעורב אישי, תוך שהיא קובעת שיא ישראלי חדש לבוגרות 2:13.29. היא הספיקה מאז לשבור את השיא פעם נוספת ובגדול. היום היא מחזיקה בלמעלה מ-50 שיאי ישראל בסגנונות השונים, החל מגיל 13 ועד בוגרות. חמישה מהם בקטגוריית בוגרות. לא היו דברים כאלה מעולם, לא הייתה בשחייה הישראלית כוכבת על ברמה הזו וצריך לזכור, היא רק בתחילת הדרך

גורבנקו נדהמה כשהתבשרה על הכתרתה כספורטאית השנה של  הד הקריות: "אני מאוד מרוצה מהכבוד שנפל בחלקי. כבר הוכתרתי אצלכם כתגלית השנה ושחיינית השנה פעמיים, אבל לקבל את התואר הכי יוקרתי – ספורטאית השנה, זה מרגש מאוד. תודה רבה".

גורבנקו רק בת 15, בחודש הבא תחגוג 16. משפחתה מתגוררת בקרית ים, אבל מתחילת שנת הלימודים, שהסתיימה לא מכבר, היא עברה לאקדמיה של מכון וינגייט, שם היא מתאמנת שעות רבות כל יום, ולומדת בתיכון שפיים. "היה לי ממש קשה בהתחלה לחיות מחוץ לבית, אבל מתרגלים. כשאתה נמצא סביב האנשים כל כך הרבה זמן, גם השחיינים, גם המאמנים, גם הצוות הניהולי, אתה מתרגל לכולם. אבל בהחלט עברתי בהתחלה תקופה לא קלה". יש להדגיש כי למרות המעבר לוינגייט גורבנקו ממשיכה לייצג את המועדון בו גדלה – מכבי קרית ביאליק.

הייתה לה שנה עמוסה ביותר, כארבעה חודשים היא התאמנה והשתתפה בתחרויות בחו"ל והצליחה לעבור את השנה בצורה מוצלחת ביותר מכל הבחינות. "בסוף מתרגלים להכל. סיימתי את שנת הלימודים ממש אחלה, עם ציונים גבוהים. הכל בסדר".

"הרגע הכי גדול מבחינתה השנה היה בארגנטינה: "מדליית הזהב באולימפיאדה העולמית לנוער הייתה מבחינתי מרגשת, קבעתי שם גם שיא ישראלי לבוגרות".

אם חשבתם שספורטאית השנה שלנו תזכה לנוח קצת בחופש הגדול, טעיתם בגדול. לפני שבועיים היא השתתפה בתחרות ברומא. בשבוע שעבר השתתפה בתחרות גדולה שהתקיימה בארץ, בימים אלה היא נמצאת בקאזן ומשתתפת באליפות אירופה לנוער. משם היא תצא למחנה אימונים שיתקיים בדרום קוריאה, כהכנה לאליפות העולם לבוגרים, שתתקיים שם. בסוף אוגוסט היא תצא לבודפסט ותשתתף באליפות העולם לנוער.

גורבנקו מציבה לעצמה רף גבוה מאוד לאליפות העולם לבוגרות: "המטרה שלי להגיע לחצי הגמר. בחיים עוד לא השתתפתי באליפות עולם, לכן אני לא יודעת מה הציפיות. אני מקווה להגיע לחצי הגמר".

"השאיפה – לנצח באולימפיאדה"

לאן את שואפת להגיע בטופ שלך?
אם חשבתם שזה רף גבוה, שימו לב מה החלום שלה: "בכללי? לנצח באולימפיאדה, או לפחות להגיע לפודיום. עד כמה שאני יודעת לא הייתה שחיינית ישראלית שהגיעה לגמר אולימפי, אם אצליח להגיע זה יהיה הישג גדול מבחינתי. אולימפיאדה זה אירוע יוקרתי, הכי גדול והכי חשוב, שמתקיים אחת לארבע שנים, אבל אם אגיע לפודיום באליפות עולם, כמובן שזה יהיה הישג לא פחות גדול עבורי".

קשה להאמין שכבר באולימפיאדה הקרובה, שתתקיים בטוקיו בקיץ הבא, גורבנקו תגשים את החלום. זה יהיה קשה כי היא תהיה רק בת 17, אבל גם אם לא תצליח שם, עדיין יצפו לה עוד כמה אולימפיאדות ואולי באחת מהן היא תעשה זאת, אגב גיל 21 הוא אידאלי, גם 25. בהצלחה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות