fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

 לרגל 75 שנות עצמאות מדינת ישראל, סיפור הגבורה של הנער מצפרו, נתן אלבז לראשונה בספר ילדים חדש: על שפת התעלה

 

 

 נשיא המדינה בברכתו לרגל הוצאת הספר, "תודה לך עמנואל, על מפעלך החשוב, מדינתנו בנויה מקהילות ומפרטים, ממגזרים ומקבוצות, שכולן פסיפס מרהיב ואיתן ששמו ישראל, האחריות להמשך הקיום והשגשוג שלנו מתממשת בזכות אזרחיות ואזרחים כמוך."

המחנך, הסופר והפובליציסט, עמנואל בן סבו, הוציא ספר ילדים חדש "על שפת התעלה", המספר את סיפור התמודדותו, עלייתו ומעשה הגבורה ההרואי של הנער מצפרו שבמרוקו, נתן אלבז.

הספר "על שפת התעלה" יצא בהוצאת ספרי האיכות "עכשיו אפשר" ומלווה בציוריה המרגשים של הציירת ליהי הברי.

 

לרגל 75 שנות עצמאות ותקומה של מדינת ישראל, הוציא המחנך, הסופר והפובליציסט, עמנואל בן סבו, ספר ילדים חדש: "על שפת התעלה", המספר את סיפור גבורתו של החייל, העולה חדש ממרוקו, הגיבור, נתן אלבז.

הסופר עמנואל, "סיפורו של נתן הוא סיפורה של מדינת ישראל אשר קיבצה מקרוב ומרחוק את בנותיה ובניה אחרי שנות גלות ארוכות, מעשה הגבורה של נתן אשר בחר לשים נפשו בכפו למען הצלת חבריו החיילים, כתוב באותיות של זהב על כותל המזרח של לוחמי מלחמת הקוממיות של עם ישראל."

נשיא הפדרציה של יוצאי מרוקו  בישראל ובעולם, סם בן שטרית ,אמר עם קבלת הספר: "מעשה אצילי , חשוב ביותר עשה המחנך והסופר ,עמנואל בן סבו, שגאל את סיפור המופת על הנער בעל עיטור הגבורה, נתן אלבז ,הילד מצפרו והעביר את סיפור לדור הצעיר אשר לא ידע את נתן אלבז."

עמנואל בן סבו משתף כי בחר להתמקד בדמותו המיוחדת של הנער מצפרו, נתן, בשל התעוזה, האהבה לארץ ישראל, הערגה והגעגוע אשר הובילו את הנער מצפרו להיטלטל בדרך לא דרך ממרוקו לישראל, לחיות בודד במעברה, להתמודד מול דעות קדומות, סטריאוטיפים וסטיגמות, לפלס בעקשנות ובנחישות את דרכו עד להגשמת חלומו להיות חייל עברי במדינת היהודים.

עמנואל בן סבו, "במהלך הרצאה במכללה בה אני מרצה שאלתי את הסטודנטיות והסטודנטים, רובם אקדמאים ועובדים בשירות המדינה, מה אומר להם השם נתן אלבז, הופתעתי, כממעט אף אחד לא ידע מיהו נתן, מהו סיפורו, אז נפל הפור ובחרתי להאיר את קורותיו המרתקים עבור הדור הצעיר.

העמקתי וחקרתי אודות משפחתו של נתן, הוריו, אחיו, נפגשתי לשיחה מעמיקה בירושלים, עם יהודה, אחיו של נתן, אדם נפלא ששמח מאוד על החלטתי לכתוב את הספר אודות אחיו."

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ברך את הסופר עמנואל בן סבו לרגל צאת ספר הילדים,     "על שפת התעלה".

"שמחתי על השליחות שקיבלת על עצמך לחבר את עלילות הגבורה של בני עמנו לילדות וילדי ישראל. עלילותיו של גיבור ישראל, נתן אלבז, הינו סיפור מופלא של איש צעיר, עולה חדש שעלה בגפו ממרוקו, חירף את נפשו באופן המהווה עד היום מופת לרבים.

תודה לך עמנואל, על מפעלך החשוב, מדינתנו בנויה מקהילות ומפרטים, ממגזרים ומקבוצות, שכולן פסיפס מרהיב ואיתן ששמו ישראל, האחריות להמשך הקיום והשגשוג שלנו מתממשת בזכות אזרחיות ואזרחים כמוך."

מפקד חיל האוויר והרמטכ"ל של צה"ל, רא"ל במיל' דן חלוץ אמר לרגל הופעת הספר:

"על שפת התעלה", "ההקרבה ומסירות הנפש, תולדות עם ישראל, משחר ההיסטוריה הלאומית ובעת החדשה, רוויי סיפורים על מסירות הנפש וההקרבה. מהי אותה מסירות והקרבה? כל כולה לעשות את הבלתי יאומן והבלתי מצופה מבן אנוש. להיות נכון להקריב מעצמו ולעיתים את עצמו למען הכלל, מבלי היסוס ומבלי חשבון של רווח והפסד, אם בחיי היום יום ואם בקרב. אם למען טיפוח החברה בה אנו חיים ואם למען מטרה עליונה אחרת, כמו הצלת אחרים במחיר חייך שלך. ״תמות נפשי עם פלישתים״ קרא שמשון בעת שהפיל את עמודי התמך ומוטט הבניין על יושביו, בני פלשת שהיו האויב המר של בני ישראל.

יהודה קן דרור, לוחם הצנחנים בקרב המתלה ב 1956 בסיני, נשלח על ידי מפקדו למשימה כשהיה ברור שהסיכוי לחזור ממנה בחיים אפסי. הוא נהג בג'יפ בשטח נחות תוך שהוא סופג אש תופת שאפשר לאכן את מקורות האש המצריים שארבו במקומות שולטים. קן דרור יעד שזו משימה המשולה להתאבדות וביצע אותו כדי לסייע לחבריו להשלים משימתם, הוא נפצע קשה מאד ונפטר חודשים אחדים לאחר מכן. על מעשה ההקרבה זכה לעיטור הגבורה.

סיפורו של נתן שזור עמוק במורשת הקרב של צה״ל כסיפור הקרבה שאין למעלה ממנו, מסר את נפשו בעבור הצלת חבריו. הוא הפך לדמות מופת. הקפיצה על רמון יד שעמד להתפוצץ הצילה את חבריו. אין דוגמא הרואית יותר למילה הקרבה.

על מעשהו עוטר באות המופת. הקרבה ומסירות נפש מעטרים את תולדות צה״ל ומילים אלה מחבקות בתוכן רבים וטובים שהיו נכונים לסכן ואף לאבד חייהם למען האחרים."

 

סם בן שטרית והמשוררים- סופרים הרצל ובלפור חקק : "לגאול את סיפור הגבורה של נתן אלבז , זו שליחות אמיתית לדורות".
צילום: טליה בן סבו

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות