fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

למען הסביבה: פרויקט ניקיון החופים הגדול בצפון

שושנה קנט, תושבת נהריה, החליטה לקחת יוזמה וסחפה אחריה עשרות אנשים. קבוצות מתנדבים שדואגים לשמור לנו על חופי הים שישארו נקיים למען בעלי החיים ואיכות הסביבה.
שושנה קנט יחד עם המתנדבים ליוזמה | צילום: באדיבות הקבוצה
שושנה קנט יחד עם המתנדבים ליוזמה | צילום: באדיבות הקבוצה

שושנה קנט (59), נולדה בג'מייקה ובגיל שבע עברה עם משפחתה לקנדה. לפני עשרים וחמש שנים עלתה לארץ יחד עם בעלה, הם התגוררו כמעט בכל חלקי הארץ והקימו כאן משפחה. כיום הם גרים בנהריה יחד עם שני ילדיהם.

קנט, מורה לאנגלית בבית הספר "תפן" שבכפר ורדים, מלמדת כיתות ז'-יב'. יחד עם תלמדיה היא עובדת על פרויקטים לשמירה על ניקיון ואיכות הסביבה.

"כשעברנו לנהריה, אהבנו מאוד את המגורים ליד הים, אבל לצערנו כל פעם כשהיינו מטיילים בחוף, היינו נחרדים מכמות הזבל שהייתה מצטברת עם הזמן." מספרת קנט "העלתי פוסט לפייסבוק עם הצעה להקמת קבוצת ניקיון ושמירה על החופים שלנו, בודדים נרתמו ליוזמה אבל גם זו הייתה התחלה."

 

מתנדבים בכל הגילאים למען החופים | צילום: שושנה קנט
מתנדבים בכל הגילאים למען החופים | צילום: שושנה קנט

בכל פעם שקנט יצאה ליום ניקיון עם הקבוצה שבנתה לעצמה, עוברי אורח היו מצטרפים לפעילות שלהם ומתעניינים. הם הקימו יחד קבוצת וואטס-אפ שמנתה עשרות אנשים שלכולם היתה את אותה המטרה – שמירה על איכות הסביבה וניקיון החופים, למענם ולמען בעלי החיים.

חברי הקבוצה נפגשים פעם בשבוע לאורך חופי נהריה ועד שבי ציון, קנט משתפת: "האנשים שהצטרפו ליוזמה גם נהנים ממנה מאוד, כיף לנו להיפגש יחד בשביל משהו שתורם לנו ולסביבה, זה סיפוק גדול. כיום אנחנו מתעסקים בעיקר בחופי נהריה, באכזיב יש את אלן צרפתי שהיא מובילה את החברה הפעילים שם."

דואגים לחופים בנהריה והסביבה | צילום: שושנה קנט
דואגים לחופים בנהריה והסביבה | צילום: שושנה קנט

 

לפעמים הקבוצה מגיעה לאותו האזור שכבר ניקתה ובכל פעם מחדש מצטבר יותר ויותר לכלוך "אנחנו רוצים שהעירייה תעזור לנו לשמור על החופים של העיר, אם זה עוד פחים בחופים ויותר שמירה על הסדר והניקיון." אומרת קנט, "החלום שלי זה שיגיעו הרבה אנשים לקבוצה שהקמנו, על מנת שנוכל לחלק אותם לחופים שונים ולדאוג שבכל מקום יהיה נקי ונשמור יחד על הסביבה."

כיום קבוצת הוואטס-אפ של ניקיון החופים, מונה כ-40 אנשים, לא כולם פעילים אך תומכים ביוזמה וברעיון. היוזמה הבאה של שושנה קנט, היא הקמת פרויקט "לאמץ חוף" לאחר שיהיו מספיק מתנדבים ליוזמה, ולכל חוף יהיו את האנשים שדואגים לניקיון ואכפת להם מהסביבה שלהם ומהחופים.

 

להצטרפות למיזם החופים המדהים – צרו קשר:

שושנה קנט – 052-8089365

 

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות