fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ללא מחיצות: סטודנטים מהמכללה האקדמית צפת, חילוניים ודתיים שמרו שבת יחד

עשרות סטודנטים מהקהילות השונות במכללה האקדמית צפת, דתיים לצד חילוניים, שמרו את השבת האחרונה ביחד בבית ספר שדה בקצרין ומצאו שפה משותפת. "גילינו שבסופו של דבר אנחנו אוהבים אחד את השני, היה כבוד הדדי בין אנשים משתי הקצוות וזה יצר הרמוניה", סיפרה הסטודנטית הדר חלק.
סטודנטים שומרים שבת | צילום: המכללה האקדמית צפת

עשרות סטודנטים מקהילת תוצרת הארץ וגרעין אופקים למחר של בית המדרש במכללה האקדמית צפת, עשו את השבת האחרונה כשבת משותפת בבית ספר שדה בקצרין. הסטודנטים שהגיעו לשבת משותפת בקצרין השתייכו לזרמים שונים בדת, שחלקם הגיעו עם בני משפחותיהם ולצדם השתתפו סטודנטים חילוניים.

הדר חלק, סטודנטית שנה ג' בחוג לפיזיותרפיה, הגיעה לשבת קהילות במסגרת מלגה של תוצרת הארץ. חלק שנמנית עם הקהילה הבוגרת של הארגון מגיעה מבית מסורתי, אך זו פעם ראשונה שהיא שומרת שבת. "עניין קבלת השבת והתפילה לא זר לי אבל לשמור שבת היה לי מאוד מיוחד כי את זה אנחנו לא עושים בבית", סיפרה.

סטודנטים שומרים שבת | צילום: המכללה האקדמית צפת

בערב שבת התקיימה קבלת שבת, סעודת שבת ושירה משותפת. במהלך השבת התקיימו מפגשים קבוצתיות שונים במהלכם דנו הסטודנטים על משמעות השבת הזו עבור כל אחד ואחת.

"עשינו קבלת שבת מוזיקלית, חלק מהסטודנטים ניגנו וכל השאר שרו, ישבנו כולם ביחד. בשבת בבוקר כולם הגיעו למשחקייה, כי היו סטודנטים נשואים עם ילדים וישבנו איתם והיינו ביחד. סביב הילדים נוצרו הרבה משחקים והרבה שיחות. היה ממש קהילתי", סיפרה חלק.

לדבריה השבת המשותפת העניקה לסטודנטים אפשרות להכיר אנשים שהם לא חלק מהאוכלוסייה אליה הם רגילים, ואת ההבנה שבסופו של דבר כולם בני אדם. "גילינו שבסופו של דבר אנחנו אוהבים אחד את השני, היה כבוד הדדי בין אנשים משתי הקצוות וזה יצר הרמוניה, הייתה שבת כיפית. זה אפשר להתנתק מהדת ולהתחבר לאנשים וזה היה כיף מאוד.

סטודנטים שומרים שבת | צילום: המכללה האקדמית צפת

"למדתי אהבת חינם מהשבת הזו, חינם מלשון החן, לראות את החן של האנשים ולאהוב אותו, להתאהב בחן של האנשים. היינו ביחד 32 שעות והיה חם מאוד ואולי קצת לא נוח, כי בהחלט יצאנו מאזור הנוחות שלנו, אבל בתוך כל זה הצלחתי להתאהב באנשים. נחשפתי לאנשים שאני לא מכירה ואני ממליצה לאנשים לעשות את זה".

מנהלת קהילות תוצרת הארץ אורטל פרידמן: "הסטודנטים קיימו שיח על משמעות השבת עבורם, בין אם דתיים שגם להם הייתה השבת שונה ובין אם החילונים, שפתאום בחרו לכבות פלאפונים וחוו שבת שונה מאוד מזו שהם רגילים. זה היה מרגש לצפות בחיבור הזה, אלו הפנים היפות של ישראל, כאלו שלא רואים כמעט בחדשות. סוגים שונים של אנשים עם תפיסות עולם שונות וחיבור שונה לדת נפגשים לשבת משותפת מכבדים אחד את השנייה, היה מכיל ומרגש לראות את זה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות