fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר 2023: הצגות, מתחם לינת שטח ומופעי חוצות ברחבי העיר

פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר 2023 חוגג את שנתו ה-44 עם עשרות הצגות, מופעים, מתחם לינת שטח ומופעי חוצות ברחבי העיר. בתאריכים: 1-4/10/2023 חול המועד סוכות. תגיעו!
בית לשלושה בפסטיבל עכו לתיאטרון אחר | צילום: אלה ברק

פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר 2023, כבכל שנה, משקף במהותו מגוון רחב של קולות ונושאים קיומיים וחברתיים, דרך יצירותיהם של הכותבים, היוצרים והשחקנים ומעלה על הבמות נושאים מרתקים ומרגשים: החל מהתמודדות עם הלם קרב, התעסקות בפילוג ובשסע החברתי אז והיום, עזיבת הארץ אל מול ערכי הדמוקרטיה, התמודדות עם פוסט טראומה מינית, התמודדות עם זיקנה והתגברות על אובדן, מאבק חברתי מזרחי וחשיבותו שנשכחה ועולה כיום, עיסוק בזהות הלאומית וסאטירה על הארץ "המוב'תחת" ועד הצגת מחקר על חווית הסלואו הראשון שלנו והזמנה לריקוד.

פסטיבל עכו לתיאטרון אחר, הצגת תחרות דרכון מנגאלי | צילום אלה ברק

עוד בפסטיבל עכו לתיאטרון אחר- השחקנית הוותיקה והמוערכת רבקה גור

בת ה- 88, מעלה לראשונה מחזה פרי עטה, מחזה ראשון של השחקן המוערך עלא דקה, שישחק בתפקיד הראשי ובתפקיד אימו תשחק חנה אזולאי-הספרי, ההצגה האורחת "מתקני עולם", בהשתתפות שחקנים בעלי מוגבלויות ועל הרצף האוטיסטי ועוד הפתעות רבות

פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר הוא חגיגה נפלאה לאוהבי התרבות תוך מתן דגש ליוצרים בכלל וליוצרים אלטרנטיביים בפרט. הפסטיבל מעניק הזדמנות ואפשרות ליצירה אחרת ושונה, כזו המחברת גישות שונות מחוץ לזרם המרכזי. מופעי הפסטיבל וההצגות יערכו במתחם אולמות האבירים מימי הצלבנים, אשר הוכרזו כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, חללים המעניקים אווירה ייחודית למופעים מיוחדים אלה, וכן בשטחי העיר העתיקה וברחבי העיר.

גם השנה במסגרת הפסטיבל, יערך ערב הוקרה ליעקב אגמון ז"ל, מעמודי התווך של התרבות הישראלית ואיש תיאטרון נדיר, שהטביע חותמו על התיאטרון הישראלי לאורך שנים ואף שימש כמנהל האומנותי של הפסטיבל בשנות ה-90.

האירוע יתקיים בנוכחות כלת פרס ישראל, רעייתו, השחקנית  גילה אלמגור אגמון, שתעניק את "פרס אגמון" – פרס מפעל חיים, שיבחר על ידי הועדה האמנותית הכוללת את ליזו אוחיון, מנכ"לית הפסטיבל, הגברת גילה אלמגור אגמון ודליה שימקו, המנהלת האמנותית.

פסטיבל עכו לתיאטרון אחר, הצגת תחרות מתפרק לי בתוכו צילום אלה ברק

פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר, יתקיים בחול המועד סוכות, בין התאריכים 1-4 באוקטובר 2023, באולמות האבירים, בכניסה לעיר העתיקה וברחבי העיר, בנופיה של העיר עכו ויכלול מאות שחקנים ופרפורמרים, שיעלו עשרות מופעי תיאטרון, הצגות רחוב ומופעים חדשים.

הפסטיבל כולל מאות משתתפים אשר יעלו כ-20 מופעי תיאטרון מתוכם למעלה מ-14 הצגות מקור, יצירות חדשניות ופורצות דרך, ביניהן:

  • 8 בכורות שייקחו חלק בתחרות הפסטיבל
  • 6 הצגות חממה – המהוות הזדמנות לבמאים ויוצרים מבטיחים
  • 4 הצגות אורחות
  • שת"פ ייחודי עם מרכז תרבות סין, במסגרתו מגיעים כ-25 משתתפים מסין למופעי שאולין ייחודיים של אומנות הקונג פו
  • 4  מופעים בינלאומיים מצ'כיה, אוסטריה, שוויץ ומדריד
  • כ- 40  אירועי חוצות הכוללים מופעים, הצגות רחוב ואירועים מיוחדים, חינם לקהל הרחב החל מ-18:00, ברחבי העיר עכו, לצד אירוח פסטיבל הבירה, במסגרתו יוצעו למבלים חווית פודטראק ומגוון רחב של בירות ישראליות ובינלאומיות במחירים אטרקטיביים.

בימי הפסטיבל יוקם מתחם לינת שטח שיכלול אפשרות לינה באוהלים ו/או שקי שינה לכ-100 איש בחומה המזרחית, לצד פסטיבל הבירה שיגיע לראשונה להתארח בפסטיבל .

ערב הפתיחה של הפסטיבל יתקיים ב1/10 ומגוון הפעילויות וההצגות יערכו החל מה2/10 .

ירייה בואדי פסטיבל עכו לתיאטרון אחר | צילום אלה ברק

ליזו אוחיון, מנכ"לית פסטיבל עכו ומפיקה ראשית: "אני גאה, במיוחד השנה, לפתוח את אחד מאירועי התרבות המיוחדים והמגוונים ביותר, הנותנים את הבמה המכובדת והגדולה ליצירה מקורית המשקפת את השיח החברתי האישי והציבורי, תוך התייחסות לנושאים הנוגעים לכל אחת ואחד מאיתנו. גם השנה, כל אנשי ההפקה והיצירה, נרגשים להיפגש ולחוות מחדש את התגייסותה האמיתית של קהילת אנשי העיר עכו, התגייסות וחיבור קהילתי מלא ברצון טוב, וציפייה לבואם של עשרות אלפי האורחים המגיעים לפסטיבל. אין זה מובן מאליו ועל כך אנו מודים ומביעים את הוקרתנו הרבה. החיבור בין הפסטיבל ליוצרים, האומנים, השחקנים כל אנשי ההפקה, לבין אזרחי העיר, מהווה חיבור משמעותי מעין כמוהו. תושבי עכו כתמיד מושיטים את ידם לכל עזרה ולכל אורח בעיר ומתרגשים יחד איתנו בעשייה מבורכת זו. אני שמחה לציין כי השנה, לאחר מאמצים רבים, הצלחנו לדאוג להעלאת שכרם של היוצרים והאומנים המציגים, באמצעות התגייסות של כל מערך הפסטיבל ובנוסף עבודה מאומצת אל מול כל האיגודים הרלוונטיים, מבלי לייצר איפה ואיפה ומקווים להוביל את השינוי בשכר לכלל השחקנים והאומנים ברחבי הארץ. אין ספק כי אנו נמצאים בתקופה כי האיחוד והחיבור, צריכים להיות נר לרגלנו, תוך דגש לראיית האחר בכל מישור בחיים ובתרבות וביצירה בפרט."

מימין ליזו אוחיון, דליה שימקו, מסיבת עיתונאים להשקת תכני פסטיבל עכו לתיאטרון אחר | צילום BR productions

דליה שימקו, מנהלת אמנותית, פסטיבל עכו: "המדינה בוערת ומצב הרוח הכללי הפך לגמרי למצב הרוח הפרטי. ישראל תמיד הייתה מקום ששואב את חיינו לטוב ולרע, הפרטי והכללי שזורים כאן זה בזה לחלוטין, אבל בימים אלו כולנו חווים זאת ביתר שאת. בתוך הסערה אני מרגישה שהמשך היצירה הוא צורך קיומי הכרחי הן ליוצרים והן לצופים. היצירה מלאת הכישרון שממשיכה לבעבע במלוא עוצמתה מביאה נחמה, שיתוף, תחושת שפיות ובעיקר מזכירה לנו מדוע אנחנו כאן ומה אנחנו אוהבים כל כך בישראל  התובענית שלנו. פסטיבל עכו הינו במהותו פסטיבל המשקף את השיח החברתי – פוליטי. הוועדה האמנותית המצוינת האחראית על הצלחתו של הפסטיבל שנה שעברה (הכוללת את אסתי זקהיים, חליפה נאטור, דורי פרנס, אורי זמיר מאיה בואנוס שהצטרפה אלינו ואני) בחרה את 8 הצגות התחרות מתוך 264 הצעות שהוגשו לפסטיבל.

תוכנית פסטיבל 2023 משקפת מגוון קולות וסוגיות הנוגעות בנושאים קיומיים וחברתיים. זיקנה והתגברות על אובדן , הצגה אודות גיבור מאבק חברתי מזרחי שחשיבותו נשכחה, מופע אישי על פגיעה מינית, דרמה פיוטית על עליית מנהיג משיחי, סאטירה מוזיקאלית בספוקן וורד על עורלה עיקשת, מופע דוקומנטרי על ריקוד הסלואו הראשון בחיינו, קומדיה אבסורדית על שאלת ההגירה ומוזיאון תיאטרלי ראשון וייחודי המוליך את הצופים/משתתפים במסלול חיים של דמות בדיונית דרך חפצים.

גם השנה אנחנו ממשיכים במיזם ה"חממה" הנותן במה לשש הצגות קצרות של יוצרים בתחילת דרכם.  גם כאן תמצאו מגוון נושאים: היחס בין הגוף לעולם הדיגיטלי, משמעות החיים, משמעות המוות , שיימינג, הלם קרב ומערכת היחסים עם הציונות. התוכנית עשירה ושופעת ואני מאמינה שכל אוהב/ת תרבות ימצא בה הצגה שתסקרן, תאתגר, ותרגש אותו/ה".

פסטיבל עכו לתיאטרון אחר. ההצגה אם כבר אז כבר | צילום אלה ברק

על פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר 2023:

פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר, אירוע  תרבותי משמעותי בסצנת התיאטרון בישראל, יתקיים כבכל שנה בחול המועד סוכות ויארח  אלפי אנשים מרחבי הארץ. התוכנית האמנותית תכלול מאות שחקנים ופרפורמרים, שיעלו עשרות מופעי תיאטרון, הצגות רחוב, מופעים חדשים ופעילויות לכל המשפחה. במרכז הפסטיבל 8 הצגות בכורה, אשר מתחרות ביניהן על ההצגה הטובה ביותר, 6 הצגות חממה, פרויקט מיוחד אחד, 2 הצגות אורחות, יום הרצאות ליוצרים בניהול ארגון אי"ב, ו4 הצגות מופעים מחו"ל.

מטרת הפסטיבל להעניק ליוצרים צעירים וליוצרים אלטרנטיביים, שאינם חלק מהתיאטרון הממוסד, אפשרות ליצירה אחרת ושונה. המושג "תיאטרון אחר", שמחבר יחד גישות תיאטרוניות מחוץ לזרם המרכזי, כגון פרינג', תיאטרון ניסיוני, תיאטרון אלטרנטיבי, אוונגארד ועוד.

מופעי הפסטיבל יתקיימו במתחם אולמות האבירים מימי הצלבנים שהוכרז ב-2002 אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, חללים אלה מעניקים אווירה ייחודית למופעים האלטרנטיביים, בכניסה לעיר העתיקה וברחבי העיר. הפסטיבל בנוי מכמה מסגרות עיקריות: התחרות היוקרתית, שבה מועלות הצגות "תיאטרון אחר",  הצגות חממה המהוות הזדמנות לבמאים ויוצרים בתחילת דרכם, הצגות אורחות מהארץ ומחו"ל, מופעי חוצות רבים, מופעי אומנות, תיאטרון רחוב ועוד.

המנהלת האמנותית, דליה שימקו, והוועדה האמנותית שלצידה אסתי זקהיים, ח'ליפה נאטור, דורי פרנס, אורי זמיר ומאיה בואנוס, בחרו הצעות ומחזות של אמנים צעירים ואלטרנטיביים שמונה הצגות לתחרות, אך גם מאפשרים לחלקם לעלות במסגרות האחרות, בתקציב מועט יותר.

הפסטיבל מתקיים בתמיכת משרד התרבות, מפעל הפיס, המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל.

חול המועד סוכות, בין התאריכים 1-4 באוקטובר 2023

מחירי הכרטיסים:

הצגות תחרות, הצגות חממה, הצגות אורחות: 80 ₪

כרטיסי הנחה מוזלים לתושבי עכו, פנסיונרים, חיילים, סטודנטים וחברי האיגודים אי"ב, בת"י ושח"ם: 60 ₪

אירועי חוצות – ללא עלות.

לתוכניה המלאה >> לחצו כאן <<

לאתר פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר 2023 >>לחצו כאן<<

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות