fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תקציב של 680 אלף אירו: פרויקט "השפעה מקומית" יסייע לעסקים בנהריה ללא עלות

המהפכה הירוקה הגיעה לנהריה: פרויקט "השפעה מקומית" יסייע לעסקים מקומיים להפוך לסביבתיים יותר, תוך מתן תהליך ליווי וייעוץ סביבתי שכולל צעדים להתייעלות אנרגטית.
מנכ"לית צלול, מאיה יעקבס | קרדיט: דור מלכה
מנכ"לית צלול, מאיה יעקבס | קרדיט: דור מלכה

פרויקט "השפעה מקומית", יסייע ללא עלות, לעסקים מקומיים להפוך לסביבתיים יותר. תקציב הפרויקט עומד על 680 אלף אירו לשלוש שנים, כאשר 80% מעלות הפרויקט ממומנת ע"י האיחוד האירופי כחלק מתכנית "גרין דיל", ו- 20% מעלות הפרויקט ימומנו באמצעות קרנות פילנתרופיות התומכות בפעילות ארבע עמותות סביבה, ו-"דמי רצינות" נמוכים שיגבו מהרשויות המקומיות ויקבעו על פי הדירוג הסוציו אקונומי של הרשות כפי שקבע הלמ"ס.

ארבע העמותות שנבחרו להפעיל את הפרוייקט הן: 2B Friendly, המקדמת צרכנות מודעת וממשקים בין עסקים לצרכנים; The Natural Step ישראל (TNS ישראל) המקדמת קיימות במיקוד על צמצום בזבוז מזון; עמותת צלול, המגנה על הים והנחלים ונלחמת בשימוש בפלסטיק חד פעמי, ועמותת אל־אמל המקדמת פעולות סביבתיות וחינוך סביבתי בחברה הערבית.

לפרויקט יגויסו עסקים מקומיים המעוניינים לעבור ללא עלות, תהליך ליווי וייעוץ סביבתי שכולל צעדים להתייעלות אנרגטית, שיטות לצמצום בזבוז מזון והפחתת השימוש באריזות חד פעמיות. עסקים שיעברו את התהליך בהצלחה יקבלו תו אחריות אקלימית לאות הוקרה בבחירת לעשות שינוי חיובי למען העתיד שלו ילדיו והקהילה.

בנוסף, יעניקו העמותות ליווי מעמיק לעובדי הרשויות שכולל הכשרה וליווי בכתיבת תכנית אסטרטגית שאמורה לתמוך את ברשות בקידום נושא הקיימות וגם תמיכה במהלכים הסביבתיים של העסקים.

שגריר האיחוד האירופי בישראל, עמנואל ג'ופרה: "משבר האקלים הוא תופעה גלובלית המשפיעה על המזרח התיכון במיוחד מאחר והאזור נחשב ל"Hot Spot". פרסום הקול הקורא בישראל הוא חלק מתוכנית "גרין דיל" של האיחוד האירופי שפורסמה ב-2019 ונועדה לקבוע מדיניות במטרה להביא לשינוי הרצוי בכלכלה ובחברה שלנו כדי להתמודד עם המשבר.

כחלק מקידום תוכנית "גרין דיל", האיחוד האירופי מכיר בחשיבותם ותפקידם של ארגוני החברה האזרחית והרשויות המקומיות באימוץ ומימוש מדיניות סביבתית ברת קיימא. תמיכתינו בפרויקט חשוב זה מוכיח את המחויבות של האיחוד האירופי לתמוך בפעולות חדשניות, חוצות מגזרים למען האקלים באירופה ובעולם כולו. מטרת הפרויקט להטמיע מודל המתייחס לכל בעלי העניין בנושא התמודדות עם משבר האקלים בפריפריה הגיאוגרפית והכלכלית של ישראל."

מאיה יעקבס, מנכ"לית עמותת צלול: ״לרשויות המקומיות תפקיד מהותי בהתמודדות עם משבר האקלים, הן בעלות אחריות ומסוגלות להביא לשינוי משמעותי בשטח. רשויות המעוניינות לקדם מדיניות סביבתית, מוזמנות ליצור איתנו קשר. צלול שמחה לקחת חלק במיזם המשותף, המוביל פתרונות לצמצום הזיהום בישראל ומערב בעלי עניין ממגזרים שונים ויאיץ את השינויים הנדרשים בשטח. אנו מקווים כי המיזם יוליד דור חדש של הנהגה סביבתית מקומית בעסקים ובקהילה בגליל ובנגב."

 

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות