fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שרת הפנים איילת שקד ביקרה ביקור ראשון בעכו

שרת הפנים איילת שקד ביקרה השבוע בעכו ונועדה עם ראש העיר, שמעון לנקרי בלשכתו. קודם לכן חנכה השרה את לשכת מינהל האוכלוסין המחודשת בעכו.
שרת הפנים איילת שקד ביקרה ביקור ראשון בעכו | צילום: דוברות עיריית עכו
שרת הפנים איילת שקד ביקרה ביקור ראשון בעכו | צילום: דוברות עיריית עכו

אל השרה התלווה מנכ"ל משרדה, יאיר הירש, הממונה על מחוז הצפון במשרד הפנים אורי אילין וקצין המחוז במשרד, רוח' בילאל חאג'. הפגישה נערכה בהשתתפות סגן ראש העיר אדהם ג'מל ומנכ"ל העירייה יניב אשור.

בפתח הפגישה תיאר לנקרי בפני השרה את האירועים הקשים שחוותה העיר עכו במהלך מבצע "שומר חומות" ואשר פרצו על רקע לאומני. "היו כאן אירועים חמורים ביותר שאין עליהם מחילה וכפרה", אמר לנקרי, והדגיש את שלושת מקרי הלינץ' ורצח של חתן פרס בטחון ישראל, אבי הר אבן ז"ל שנספה במלון האפנדי שהוצת על ידי הפורעים.

לנקרי ביקש מהשרה לחוקק חוק או להביא לאישור הצעת מחליטים שנותנת התייחסות מיוחדת לערים המעורבות. "המדינה צריכה להבין שצריכים כאן משילות ובטחון אישי", אמר לנקרי, "לחיים המשותפים יש מחיר ואת זה לצערי לא כולם מבינים".

לנקרי ביקש לסייע לעיר בתגבור כח משטרה בעיר העתיקה על מנת להבטיח את בטחון ושלום התושבים והאורחים.

שרת הפנים איילת שקד עם ראש העיר עכו, שמעון לנקרי | צילום: דוברות עיריית עכו
שרת הפנים איילת שקד עם ראש העיר עכו, שמעון לנקרי | צילום: דוברות עיריית עכו

לנקרי ציין, כי עכו היא עיר תיירותית בינלאומית שפוקדים אותה מדי שנה יותר משני מיליון תיירים ומבקרים והעירייה נושאת בעול התחזוקה השוטפת והניקיון של העיר העתיקה לבדה. "משרד הפנים צריך לעשות צדק חלוקת ולכן יש גם לשנות את נוסחת האיזון כדי להיטיב עם הרשויות המקומיות", הוסיף לנקרי.

לאחר מכן, נועדו לנקרי וראשי הרשויות המקומיות באשכול גליל מערבי לפגישה עם השרה והציגו בפניה את האתגרים של רשויות האשכול.

השרה הבטיחה לשוב בחודש הבא לביקור עבודה בעיר עכו כדי לבחון את האפשרויות לסייע לעיר.

השרה שקד: ״שמחתי להתארח בעכו ואני מבטיחה לחזור לכאן יחד עם המשפחה בקרוב. זה אחד הסיורים הראשונים שלי כשרה שמסמל את הדגש שאני מתכוונת לתת לגליל. אני מאוד מאמינה באיזור הזה ובכוונתי להשקיע בו. אנחנו נמצאים בהתפרצות קורונה מחודשת, גל הדלתא אגרסיבי יותר ומצריך הירתמות של השלטון המקומי בהסברה ובדחיפה של בני הנוער להתחסן.

צריך לתת גז בנושא הזה כדי שיהיה אפשר לפתוח את שנת הלימודים בזמן.
רה״מ נפתלי בנט ואני מאוד מאמינים בדרג המוניציפלי ומאמינים שזה בידיים שלהם״

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות