fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שני עובדים מהמרכז הרפואי לגליל הצילו אדם שהתמוטט במהלך אימון בנהריה

פעולה מהירה ומקצועית של שני עובדים מהמרכז הרפואי לגליל בנהריה, אח וכוח עזר, הביאה להצלת חייו של תושב האזור, שהתמוטט בעת שהשתתף בחוג לאמנויות לחימה.
קוסטה זליוני (מימין) עם המטופל ועם איהאב זיד | צילום: באדיבות המרכז הרפואי לגליל

המטופל, גבר בן 51 מנהריה, השתתף באחד הימים האחרונים בחוג לאמנויות לחימה בעירו, שהיה משולב באימון כושר. במהלך אחד הקרבות, בסביבות השעה 20:00, הוא התמוטט לפתע, במה שהתברר לאחר מכן כאירוע לבבי.

ממש במקרה השתתף באותו החוג קונסטנטין (קוסטה) זליוני, אח במחלקה פנימית ה' במרכז הרפואי לגליל, שביצע בו החייאה. "הוא היה ללא דופק ונשימה, ומיד התחלתי בהחייאה, כאשר במקביל הזעקתי את כוחות ההצלה", סיפר קוסטה.

מי שקיבל את הקריאה היה איהאב זיד, המשמש כוח עזר באותה המחלקה בה עובד האח, ואשר מתנדב באירגון "איחוד הצלה" כנהג אמבולנס וחובש מוסמך. איהאב, שהיה בקרבת מקום, הגיע לשם במהירות עם מכשיר דפיברילטור, שסייע בהמשך תהליך ההחייאה. השניים המשיכו בהחייאה, תוך מתן מכת חשמל, ועד מהרה הצליחו להחזיר את הדופק והנשימה.

המטופל, שהובא לביה"ח בנהריה כשהוא בהכרה מלאה ונושם בכוחות עצמו, אושפז ביחידה לטיפול נמרץ לב.

בצינתור שעבר למחרת התגלתה מחלה קשה בעורקים הכליליים, המספקים דם לשריר הלב, והוא הועבר לניתוח מעקפים במרכז הרפואי רמב"ם.

לאחר הצינתור אמר המטופל, שמעדיף להישאר בעילום שם: "אני לא זוכר כלום מהמקרה, רק את תחילת הקרב. אנשים אמרו לי שבמהלך הקרב, התמוטטתי ונפלתי על האדם מולו התחריתי. היה לי מזל גדול. שני מלאכים הצילו את חיי ואין לי מספיק מילים להודות להם".

מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב במרכז הרפואי, ד"ר צפריר אור: "ככל הנראה, המטופל סבל מהתקף לב, שהפך לדום לב. במצב כזה, מימד הזמן הוא בעל משמעות קריטית, ולכן הפעולה המהירה של קוסטה ואיהאב הביאה להצלת חייו. נושא ההחייאה הבסיסית צריך להיות מוטמע בקרב כלל האוכלוסייה, והמקרה האחרון ממחיש עד כמה חשוב להשתתף בקורס כזה, שיכול להציל חיים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות