fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צפו: נלחמים באלימות ברשתות החברתיות בנהריה

בנהריה נבנה מערך שלם של אנשי חינוך, הורים ובני נוער שפועלים לאורך כל השנה על מנת להילחם באלימות בעיר בכלל וברשתות החברתיות בפרט.
נלחמים באלימות ברשת | צילום: דוברות עיריית נהריה
נלחמים באלימות ברשת | צילום: דוברות עיריית נהריה

המחלקה לביטחון קהילתי למאבק באלימות, סמים ואלכוהול פועלת רבות בנהריה בשיתוף עם וועד ההורים העירוני, פורום נוער בסיכון, המתנ"ס, בתי הספר היסודיים והחטיבות, במטרה לצמצם את האלימות ולתת לנוער מענה וכלים לגלישה בטוחה ברשת.

שירה שטרית, מנהלת המחלקה לביטחון קהילתי: "בתקופת הקורונה האלימות ברשתות החברתיות עלתה משמעותית מכיוון שאין בתי ספר ומפגשים חברתיים, הילדים מבלים שעות במסכים ובגלישה ברשתות החברתיות. הבידוד החברתי מעלה סכנות כמו חרם ושיימינג ולכן חשוב להשקיע בנושא הגלישה הבטוחה על מנת לתת לצוות החינוכי ולתלמידים כלים להתמודדות.

"הקמנו מערך שלם של צוות שנפגש אחת לחודש וחצי לשיח כדי להעשיר וליצור תכניות עבודה משותפות בשביל לתת מענה מיטבי לנוער בנהריה, כשהסלוגן שלנו הוא 'בנהריה גולשים בטוח גם ברשת'. אנחנו מעבירים סדנאות והרצאות בבתי ספר ובמסגרות של החינוך הבלתי פורמאלי, ובנוסף הכשרנו קבוצות נוער כדי שיעבירו בעצמם פעילויות בנושא, כמובן בליווי ותמיכה."

הפרויקט של המלחמה באלימות ברשתות החברתיות צפוי להמשך ליום המעשים הטובים, בו כחלק מההכשרה של מועצת הנוער יכינו נציגים מביה"ס פסגות, מועדון מחוברים והבית החם לנערה "קופסאות בריחה" העשויות מתיבות עץ, מלוות בחידות ורמזים בשפות עברית ורוסית שיישארו ביחידה לביטחון קהילתי בהם יעשה שימוש בסדנאות עירוניות ובבתי ספר.

נלחמים באלימות ברשת | צילום: דוברות עיריית נהריה
נלחמים באלימות ברשת | צילום: דוברות עיריית נהריה

במסגרת הקמפיין הופק סרטון שמטרתו להעביר את המסר די לאלימות ברשתות החברתיות, ובו צולמו המשתתפים מרימים קאפות פרסום מעוצבות שהכינו בנות אולפנת הראל ומועדון מחוברים, נעמה כהן, ליאור בן משה, נעמה גרידיש וקטייה טטרקין. בין המצולמים גם ראש העיר, מנכ"ל העירייה, ראש מנהל חינוך וקהילה, יושב ראש ועד הורים, מנהלות בתי ספר ועוד.

"אני רוצה להודות לוועד ההורים העירוני ולליאת יוסף יושבת הראש, מנהלות בתי הספר, צוותי החינוך, לילדים ולבני הנוער שלוקחים חלק בעשייה המבורכת הזאת. חשוב להבין שלמילים יש כוח והרשת יכולה להיות דבר מצוין אבל יכולה להיות גם דבר מזיק, לכן צריך להכיר את המדיה הזאת ולדעת להשתמש בה בחכמה. והכי חשוב לעולם לא לשמור את הדברים בבטן, מי שנפגע ברשת או הוטרד על ידי תמונה פוגענית או שיימינג כדאי לשתף אדם בוגר שיכול לעזור ולפנות למוקד 105."

צפו בסרטון החשוב:

 

 

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות