fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית עכו: המשטרה תגברה את כוחותיה בעשרות שוטרים בעיר לקראת הראמדן וחג הפסח

ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי: ״אנו נמצאים בתקופה מאוד רגישה ועלינו לשמור על העיר מכל משמר. לדאבוני הרב, בשבוע שעבר אירעו אירועי טרור קשים ורק השילוב של עבודה בטחונית לצד עבודה חינוכית, חברתית, קהילתית ודתית היא זו שתביא לנו לרגיעה. מחובתנו ומחובת המשטרה לדאוג לבטחון האישי של כל תושב ותושב בעיר".
הישיבה שהתקיימה בעכו | צילום: דוברות עיריית עכו

ראש העיר עכו שמעון לנקרי כינס הבוקר (א) את המנהיגות הדתית בעיר, המנהיגות החינוכית, חברי מועצה והמשטרה לדיון מיוחד בנושא היערכות סמיכות חג הפסח, יום הזיכרון והעצמאות לרמדאן שהחל השבוע.

בישיבה השתתפו סגני ראש העיר זאב נוימן, אדהם ג'מל, שרי גולדשטיין וחברי מועצה, מנכ"ל העירייה יניב אשור וראשי המנהל בעירייה, מנהלי בתי ספר, מפקד תחנת עכו, סנ"צ ניר ג'מבר, רב העיר עכו הרב יוסף ישר, השיח' עבאס זכור, ראש המכינה הקדם צבאית "אבנר", הרב אחיקם גץ ועוד.

כבר בפתח דבריו הודיע לנקרי, כי המשטרה תגברה את כוחותיה בעיר בעשרות שוטרים לטובת פעילות שמירה על בטחון הציבור. "אנו נמצאים בתקופה מאוד רגישה ועלינו לשמור על העיר מכל משמר", אמר לנקרי, "לדאבוני הרב, בשבוע שעבר אירעו אירועי טרור קשים ורק השילוב של עבודה ביטחונית לצד עבודה חינוכית, חברתית, קהילתית ודתית היא זו שתביא לנו לרגיעה. מחובתנו ומחובת המשטרה לדאוג לביטחון האישי של כל תושב ותושב בעיר".

מנכ"ל העירייה, יניב אשור ציין, כי העירייה קיימה ישיבת היערכות מיוחדת עם המשטרה במטרה לשמור על מרקם היחסים השברירי בעיר בימים אלה, וכי מנהלי החינוך והרווחה מרכזים מאמץ לתהליכי עבודה שונים בתחום זה. לדבריו, בימים אלה תקושט העיר בדגלי המדינה בצירים הראשיים ובכיכרות.

מפקד התחנה, סנ"צ ג'מבר הציג את תפיסת עבודת המשטרה בשגרה ובחירום וציין, כי המשטרה מבצעת בימים אלה בדיקות יזומות בכניסות לעיר וכן חסימות בסופי שבוע בכניסה לעיר העתיקה.

ראשת מנהל החינוך, אורית אסייג הציגה את הפעילות החינוכית הרחבה שמתבצעת בימים אלה בקרב התלמידים, תוך מתן דגש עם שיחות של רב העיר והשיח' זכור עם תלמידי תיכון לקרוב לבבות. לדבריה, בימים הקרובים יעלה קמפיין של בני הנוער במדיה החברתית בנושא חיים משותפים.

ראשת מנהל הרווחה, עדי מקל ציינה את עבודת מרכז הגישור במיוחד בשכונות המעורבות בעיר בדגש על פורום תושבים, שיח בין השכונות וקיום קורסים ללימוד השפה הערבית והעברית.

רב העיר עכו, הרב יוסף ישר אמר, כי התושבים היהודים עדיין לא נרגעו ממהומות מאי האחרון וכי החשש גבר בעקבות הפיגועים האחרונים. "אנו רוצים לעבור את הימים האלה בשקט ובשלווה ועל כן כולם צריכים להתמסר לעבודה זו", הוסיף הרב.

השיח' עבאס זכור אמר, כי תושבים שעימם שוחח הבטיחו שאירועי חודש מאי לא יחזרו על עצמן. "העכואים למדו מכך לקח טוב", הוא הוסיף "צריך רק להקפיד על אותם אורחים שמגיעים מחוץ לעיר".

חבר מועצת העיר שמיל לוי תיאר את חוסר תחושת הבטחון שלו ואמר, כי על המנהיגות הדתית להטיף במסגדים לשלום. לדבריו, יש להחזיר את הביטחון האישי ואת גאוות המדינה.

חברת המועצה עאישה מורסי ציינה, כי גם תושבי העיר הערבים רוצים תחושת בטחון, וכי יש לפעול בהידברות ובכבוד הדדי.

חבר המועצה, רפאל לוזון קרא לחברי המועצה לשמור על עכו היפה "שתמיד חלמנו להיות בה". הוא הוסיף :"עכו בדמי וגם כשאני שומע את קול המואזין השכם בבוקר, אני מתרגש".

סגנית ראש העיר, שרי גולדשטיין אמרה, כי יוזמה לוקחים ולא מקבלים. היא קראה לכל אחד ואחת לפעול למען השיח המאחד והמלכד.

הישיבה שהתקיימה בעכו | צילום: דוברות עיריית עכו

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות