fbpx
Nahariyya, IL
31°
Sunny
15h16h17h18h19h
30°C
30°C
29°C
28°C
28°C

נשיא המדינה בביקור בצפון: "נחזיר גם את השקט והשלווה, ניטע, נשקם ונבנה מחדש"

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל נפגשו בצפון עם יו"ר פורום קו העימות משה דוידוביץ ועם ראשי הרשויות. דוידוביץ': "אנו רוצים להחזיר את התושבים שלנו לחיים שלהם, לבתים שלהם, למיטות שלהם אבל לא יעלה על הדעת לעשות זאת כשאי אפשר להבטיח להם בטחון" - לכתבה המלאה..
נשיא המדינה בביקור בצפון | צילום: חיים צח/לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש הבוקר, יום רביעי, כ׳ בסיון, 26 ביוני, עם חברי פורום קו העימות בגוש חלב ביום השני לביקורו הנרחב בצפון הארץ.

נשיא המדינה יצחק הרצוג פנה אל ראשי הרשויות בקו העימות ואמר: ״מיכל ואני החלטנו שנבלה במשך יומיים במרקם החיים שאתם, תושבי הצפון, מנהלים אותו ואחראים עליו. חצינו את קו העימות לאורכו ולרוחבו מכל הכיוונים, לנו במהלך הלילה בעיר צפת, וביקרנו בחפ״קים ובחמ״לים, הגענו לכיתת הכוננות בחניתה וניהלנו איתם שיחה מרגשת מאד. לאחר מכן ביקרנו גם בפיקוד הצפון, שם שמעתי את התוכניות ואת האתגרים ואת העבודה היוצאת מן הכלל שצה״ל עושה במערכת ההגנה הזאת. ולא בפעם הראשונה אנחנו חוזרים ופוקדים את הישובים השונים כאן, ואני שמח שאנחנו נפגשים.

נשיא המדינה בביקור בצפון | צילום: חיים צח/לע״מ

משה דוידוביץ ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות: ״אני מודה לנשיא ולרעייתו על הביקור החשוב בקו העימות ועל התמיכה מתחילת המלחמה. בדבריי אמרתי לנשיא: אצלנו כבוד הנשיא, ילדים רבים מתחילת המלחמה לא יוצאים מהממ"דים ומקרבת הממ"ד, הם יודעים בגילם הצעיר להבחין בין נפילה של רקטה מלבנון לישראל לבין יציאה של רקטה מישראל ללבנון והחמור מכל אנו מקבלים אלפי פניות על בעיות נפשיות קשות והפרעות חרדה על כל הקשור בכך. אנו רוצים להחזיר את התושבים שלנו לחיים שלהם, לבתים שלהם, למיטות שלהם אבל לא יעלה על הדעת לעשות זאת כשאי אפשר להבטיח להם בטחון".

עוד הוסיף הנשיא: "אני מזכיר לכל עם ישראל, שהמפונות, המפונים וכל מי שסופג את האש ואת השריפות אלה יהודים, מוסלמים, דרוזים ונוצרים כאחד. אנחנו מודעים לכך שמרקמי החיים כולם מאותגרים כאן, ואנחנו ביחד, אנחנו ביחד במלחמה הזאת. אני חוזר על מה שאמרתי גם בטקס יום ירושלים – שהקהילה הבינלאומית לא תופתע אם המצב יצא משליטה, כי הקהילה הבינלאומית כמעט ולא נוקטת אצבע, כמעט לא עושה כלום כדי לתרום לביטחון מלא של תושבי ישראל, אחרי הפרת אמנות והסכמים בינלאומיים שוב ושוב מכיוון לבנון מצד החיזבאללה.

נשיא המדינה בביקור בצפון | צילום: חיים צח/לע״מ

אנחנו באנו כדי לחזק את המרקם האזרחי, את העורף, את התושבים, את המפונים וגם את אלה שנשארים כאן. ואני קורא לרשות המיסים ולכל הגורמים שעוסקים בתמיכה, בעסקים קטנים, בינוניים ותעשיות של מפעלים – לפעול הרבה יותר מהר. אנחנו רואים עסקים קטנים קורסים כי אף אחד לא נותן להם תשומת לב. אם אנחנו רוצים שאנשים ישארו במקומם ולא יתפנו צריך לתת להם עורף חזק לכיוון השילטון המרכזי, כדי לסייע לרשויות כולן שעובדות קשה מאוד, מסכנות חיים, מפעילות כיתות כוננות, בתי ספר ועוד מגוון רב תוך התמודדות עם האתגר הרגשי והפסיכולוגי לקראת הקיץ ולקראת פתיחת שנת הלימודים.

אז באנו לתמוך ולחזק בשם כל עם ישראל, ולומר לכם – חזקו ואמצו. ובדברי ימי ההיסטוריה של מדינת ישראל אתם תיזכרו בזכות המנהיגות שלכם ועל כך שפעלתם פה בחזית מול האויב הנפשע. שהוא חלק מאימפריית הרשע, יכול נוכל לו להתגבר עליו, ונחזיר גם את השקט והשלווה, ניטע, נשקם, ונבנה מחדש״.

צפו בתיעוד:

צילום: דוברות מטה אשר

גבי נעמן, ראש מועצה מקומית שלומי שיתף בתחושת האופטימיות שמלווה אותם ואמר: ״אני רוצה לומר שהמדינה שלנו היא מדינה חזקה – יש מלחמה בצפון, מלחמה בדרום ועדיין המדינה שלנו עובדת חזק וכל הכלכלה עובדת כמו שצריך. עלינו להיות אופטימיים, אנחנו נחזור לכאן בין במוקדם או במאוחר. אנחנו נגיע לכאן, נתחזק ונגדיל את האוכלוסיות שלנו. מנגד יש לנו שוב מצב קשה בלבנון, אני מקווה ומאמין שהממשלה תפתור את זה ולא תתן חיזוק לחיזבאללה. אין יותר טובה מהתקווה ובדרך לתקווה אנחנו ממשיכים לקיים את הסדר היום שלנו״.

בני בן מובחר, ראש המועצה האזורית מבואות החרמון שיתף בתחושת התסכול ואמר: ״צר לי שהפורום הזה צריך לבקש מנשיא המדינה להיות השגריר שלנו מול ממשלת ישראל. מספר הפעמים שאתה ורעייתך ביקרתם כאן, את הפורום הזה, את האנשים ואת הכטב״מים בבית הילל, בכפר בלום ובגיורא, ובכלל בשטח כאן בצפון – הלוואי וכל השרים ביחד היו מגיעים, במקום זאת הגיעו אולי שניים״.
אורי קלנר ראש המועצה האזורית גולן הוסיף ואמר: ״אני חושב שאנחנו פה בגולן מבינים שזאת שעתנו, שעתנו להנהיג, שעתנו לעמוד, ושעתנו לא לוותר – למרות אלפי טילים שכבר פגעו בצפון ומאות שבגולן, וכטב״מים שפוצצו כולל לפני שבועיים בישובים שלנו ואחרים. אנחנו מבינים שלמרות זאת, אנחנו נאחזים באדמה שלנו ונשארים, ולא ניתן לנסראללה, לא להפריד בנינו ולא לנתק אותנו מהאדמה שלנו. האוייבים שלנו מנסים להפריד בנינו, ואני חושב שאנחנו לא ניתן להם להצליח בזה, וזו המשימה שלנו, וגם הכוח שלנו לאחד בין כולנו״.

במפגש נכחו, רונן מרלי ראש העיר נהריה, מוטי בן דוד ראש עיריית מעלות תרשיחא, גבי נעמן ראש מועצה מקומית שלומי, בני בן מובחר ראש מועצה אזורית מבואות החרמון, תמיר שלום ראש מועצה מקומית יסוד המעלה, שמעון גואטה ראש מועצה אזורית מעלה סוף, יאסר גדבאן ראש מועצה מקומית כסרא סמיע, אנואר עאמר ראש מועצה מקומית חורפיש, שריף ניג׳ם ראש מועצה מקומית ג׳יש, משה דוידוביץ' ראש מועצה אזורית מטה אשר, דוד אזולאי ראש המועצה המקומית מטולה, עמית סופר ראש המועצה האזורית מרום גליל, אורי קלנר ראש המועצה האזורית גולן, אייל שמואלי ראש המועצה המקומית כפר ורדים, איליא עבד ראש המועצה המקומית מעיליא, יהודה דואה ראש המועצה המקומית קצרין, גיורא זלץ ראש מועצה אזורית גליל עליון.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות