fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחאת העובדים הסוציאליים גם בנהריה

במסגרת שביתת העובדים הסוציאליים הדורשים לשפר את תנאי העסקתם ולקבל מהמדינה את הביטחון הראוי התקיימה הבוקר הפגנה המונית בנהריה
מחאת העובדים הסוציאליים בנהריה באדיבות :רותי יגר

הבוקר התקיימה בצומת ארנה בנהריה הפגנה במסגרת מחאת העובדים הסוציאליים, אשר מוחים על כך שהמדינה מפקירה אותם ומעבר לתנאי השכר הנמוכים והלא מתגמלים הם נאלצים לעבור על בסיס יום יומי אלימות פיזית ומילולית מצד מטופלים, כאשר המדינה לא מספקת להם את ההגנה הראויה.

רותי יגר, עובדת סוציאלית וציר באיגוד העובדים הסוציאליים: "הגיע הזמן שלא נהיה 'שירותים עניים' שמטפלים בעניים. אנו דורשים להיות מתוגמלים באופן שייצג את העבודה הקשה שאנחנו עושים. לא ייתכן שעובדת סוציאלית תקבל השלמת הכנסה ולא פעם תרוויח פחות מהאנשים בהם היא מטפלת. שירותי הרווחה בסכנת קריסה אמיתית והגיע הזמן לעשות מעשה".

לדברי המפגינים: "עו"סים פוגשים על בסיס יומי את המצוקות הרגשיות והכלכליות הכי קשות, ביניהן: נפגעי אלימות מינית ופזית, נוער בסיכון, נשים מכות, קשישים תחת אלימות ומצוקה, משפחות המתמודדות עם פגועי נפש, מכורים לסמים ועוד.

העבודה שוחקת ודורשת כוחות נפש עצומים והשקעה רבה. מעבר לעומס בתיקים ולמקרים הקשים והמורכבים אנו צריכים להתמודד לבד עם אלימות מצד מטופלים.

העוסי"ם הם הון אנושי העומד בחזית החוסן החברתי, משקיעים בלימודים ממושכים והכשרות מקצועיות ולכל אלה דרוש שכר הולם, תחושת הגנה שעל המדינה לספק וכמובן עו"סים נוספים שקשה מאוד למצוא. ישנן מעל אלף משרות לא מאוישות בארץ עקב חוסר היענות".

מחאת העובדים הסוציאליים: "העוסי"ם הם הון אנושי העומד בחזית החוסן החברתי"

גם עופרה אלקיים-כהן, יו"ר נעמת מרחב גליל מערבי הגיעה לתמוך: "הגענו הבוקר צוות נעמת וההסתרות במרחב יחד עם יו"ר ההסתדרות אשר שמואלי לתמוך במאבק הצודק.

העובדות הסוציאליות אשר עובדות 24/7 לא מתוגמלות ולא מוערכות לצערי הרב. העבודה הקשה גם נפשית וגם פיזית ראויה להערכה והערצה וגם לתגמול. הן חוות לעיתים אלימות פיזית וגם מילולית. מעבר לתוספת בשכר שמגיעה להן בזכות ולא בחסד דרושה תוכנית שתגן עליהן.

הן מטפחות אוכלוסייה מוחלשת ומספר הפניות בגלל המצב רק הולך ועולה. העומס אדיר ודווקא כלפיהן האגרוף התקציבי קפוץ. נכון שהעיתוי כרגע לא טוב אבל לצערי במדינתנו אין אף פעם עיתוי וזמן טוב.

אני תומכת ואמשיך לעמוד לצידן ולצידם של העובדות והעובדים הסוציאליים עד אשר ממשלת ישראל תתעשת ותבין כי היא צריכה להגן ולתגמל אותם".

 

מתוך ההפגנה בנהריה | צילום: עופרה אלקיים כהן
מתוך ההפגנה בנהריה | צילום: עופרה אלקיים כהן

חברת הכנסת, מירב מיכאלי, תומכת במאבק וצייצה בחשבון הטוויטר שלה: "העובדות והעובדים הסוציאליים ששובתים היום דורשים קודם כל לא תוספת לשכר שלהם, אלא תוספת לתקציב הרווחה. כי הם מסוג המקצועות שהעבודה שלהן היא עבודה של רגש, של נשמה. העובדות הסוציאליות הן אלה שמשלמות כל יום בשביל הממשלה, שמזניחה ומפקירה ומתקמצנת על החברה הישראלית".

במחקר עומק שערך איגוד העובדים הסוציאליים בשנה האחרונה, נמצא כי 83 אחוז מהעובדות הסוציאליות חוו אלימות במקום עבודתן. 30 אחוז ספגו אלימות פיזית, ו-30 אחוז חוו איומים על חייהן או על חיי ילדיהן.

עוד עולה מהמחקר, כי 55 אחוז מהעובדות הסוציאליות אינן מרגישות בטוחות במקום עבודתן, ו-62 אחוז מהן לא הגישו תלונה במשטרה כתוצאה מחוסר אמון או מהחשש שתלונה רק תחריף את המצב. 25 אחוז מהעובדות הסוציאליות אף ציינו כי הן שוקלות לעזוב את המקצוע.

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות