fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מועצה אזורית מטה אשר מצטרפת לתו אחריות אקלימית במסגרת תכנית "השפעה מקומית"

התכנית מלווה במספר רבדים את המועצה ועסקים מקומיים נבחרים בתהליך של התייעלות סביבתית מקומית.
מנהלות מלון מטיילים איילון עם צוות השפעה מקומית | צילום: דוברות מטה אשר

פרויקט השפעה מקומית הוא יוזמה של ארבעה ארגוני סביבה מובילים בישראל – צלול, The Natural Step ישראל, 2B Friendly ואל אמל. הפרויקט נולד מתוך תמיכה של האיחוד האירופי ובהשתתפותם של ארגוני החברה אזרחית בישראל בשיפור תוכניות ומדיניות ציבוריות בתחומי שינוי האקלים

התהליך כולל גיבוש חזון ואסטרטגיה למועצה בתחום של התמודדות עם משבר האקלים וחיבור של כל מחלוקות המועצה לנושא.

במסגרת זו המועצה המקומית מטה אשר החליטה להשיק את התהליך במפגש רחב של המטה האסטרטגי וראשי כל המחלקות בו כל מחלקה יצאה עם חלום סביבתי לשנת 2024 ומיפוי של הכוחות וההזדמנויות ברשות.

בשלב הבא המטה האסטרטגי יהפוך את תוצרי היום הזה ליעדים בתכנית העבודה המועצתית לשנים הקרובות.

תיירות סביבתית במטה אשר – השפעה מקומית מלווה ומייעצת לעסקים תיירותיים במועצה בתהליך התייעלות סביבתית הכולל צמצום פלסטיק, בזבוז מזון והתייעלות אנרגטית. העסקים עוברים מיפוי על ידי צוות התכנית ולאחר הכרות עם מצב העסק הם יקבלו ייעוץ מותאם לפי הקריטריונים של התו.

חאן הגליל בית העמק | צילום: דוברות מטה אשר

עסקים שיעברו את התהליך יקבלו "תו אחריות אקלימית לעסקים".

חאן הגליל בקיבוץ בית העמק (אירוח קבוצות ומשפחות מטיילות, בחדרי אירוח ואוהלים), סלינה מנתור בקיבוץ לוחמי הגטאות, מלון מטיילים בקיבוץ איילון (רשת מלונות מטיילים) ובית הקפה ומאפיה "תושה בייקרי" באכזיב ו"עידן הפרי" בבצת כבר הצטרפו למהלך.

הגליל המערבי מושך תיירים הנהנים מהנופים המדהימים ומקורות המים היפיפיים באזור ותיירות סביבתית מודעת אקלים הכרחית כדי לשמר את החיים והסביבה ובכך להוות דוגמא לאזורים תיירותיים בארץ ובעולם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות