fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לאחר 27 יום: בן ה-32 שאושפז לאחר שלקח סטרואידים לניפוח השרירים- שוחרר למוסד למונשמים כרוניים

המטופל, שעדיין מונשם, לא יצא מכלל סכנת חיים ומתקשר באמצעות מיצמוץ או הזזת עיניו עפ"י מתן פקודה. מנהל המחלקה לטיפול נמרץ כללי, ד"ר אוריאל טרטמברג: "נראה כי המטופל סובל מ'תסמונת הנעילה', בה קיימת פגיעה באספקת הדם לאזור הנמצא בגזע המוח, אלא שבשונה ממצב של תרדמת, הוא נמצא בהכרה"
המחלקה לטיפול נמרץ כללי במרכז הרפואי לגליל | צילום: אלי כהן

27 ימים לאחר שהובא למרכז הרפואי לגליל בנהריה, כשהוא במצב קשה מאוד, כתוצאה משימוש בסטרואידים אנאבוליים לשם ניפוח שרירים ולעיצוב הגוף, שוחרר גבר בן ה-32 מאזור הצפון למוסד שיקומי למונשמים כרוניים.

המטופל עדיין מונשם ומוגדר במצב קשה ויציב, כאשר הדרך היחידה לתקשר איתו היא באמצעות מיצמוץ או תנועות עיניים בלבד.

לאחר הגעתו הועבר המטופל, כשהוא מחוסר הכרה, ליחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגי, שם היה מאושפז במשך כשלושה שבועות. לאחר שחל שיפור קל במצבו הועבר למחלקה לטיפול נמרץ כללי ונשימתי, שם היה מאושפז בארבעת הימים האחרונים עד שיחרורו היום.

מנהל המחלקה הנוירוכירורגית, פרופ' ז'אן סוסטיאל, מסר עם הגעתו, כי התכשירים בהם השתמש גרמו לחסימה בעורק ראשי המוביל דם למוח, ובמהלך אישפוזו פעל הצוות הרפואי כדי לפתוח את החסימות בעורק המזין את גזע המוח ולשחרר את זרימת הדם. עד שהצליחו הרופאים להוציא את קרישי הדם, נגרם למוחו של המטופל נזק משמעותי.

מנהל המחלקה לטיפול נמרץ כללי ונשימתי, ד"ר אוריאל טרטמברג, מסר כי המטופל סובל ככל הנראה מ"תסמונת הנעילה" (Locked-in Syndrome), בה קיימת פגיעה באספקת הדם לאזור הנמצא בגזע המוח. בשונה ממצב של תרדמת, מטופלים אלו נמצאים בהכרה ויכולים להזיז את עיניהם על פי פקודה.

"מצבו של המטופל מוגדר יציב, אך הוא לא יצא מכלל סכנת חיים, בשל היותו מונשם. כולי תקווה שבעתיד ניתן יהיה לתקשר עימו בצורה טובה יותר", הוסיף ד"ר טרטמברג, שהדגיש כי נטילת תרופות ללא פיקוח רפואי עלולה להביא לסיבוכים רבים, ובמקרים קיצוניים אף לנזק בלתי הפיך, כפי שהיה במקרה הנוכחי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות