fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושב הצפון נמצא בתרדמת לאחר שלקח סטרואידים לניפוח השרירים ועיצוב הגוף

רופאי המרכז הרפואי לגליל בנהריה נאבקים על חייו של גבר בן 32, תושב הצפון, שמאושפז במחלקת טיפול נמרץ כשהוא מורדם ומונשם לאחר שלקח סטרואידים לניפוח השרירים ועיצוב הגוף. פרופ' ז'אן סוסטיאל, מנהל מחלקת נוירוכירורגיה: "ב-40 שנותיי במקצוע לא ראיתי דבר כזה. אנשים שעובדים בצורה מאוד אגרסיבית על הגוף יכולים לפתח קרעים בעורקים שמובילים למוח"
המרכז הרפואי לגליל בנהריה | צילום: רוני אלברט

גבר בן 32 מאושפז במצב קשה מאוד במרכז הרפואי לגליל בנהריה, לאחר שלקח סטרואידים לניפוח השרירים ולעיצוב הגוף. הרופאים נלחמים על חייו ואומרים כי הסטרואידים הללו גרמו לחסימה בעורק הראשי שמוביל דם למוח.

המטופל נמצא כבר שבועיים בתרדמת במחלקת טיפול נמרץ נוירוכירורגי וסובל כנראה מנזק מוחי נרחב ומסכן חיים.

פרופ' ז'אן סוסטיאל, מנהל מחלקת נוירוכירורגיה במרכז הרפואי לגליל מספר: "הצעיר הגיע אלינו מחוסר הכרה ופעלנו למזער את הנזקים ולפתוח את החסימות בעורק שמזין את גזע המוח ולשחזר את זרימת הדם. לצערנו, הנזק שהספיק להיווצר הוא כבר חסר תקנה ואנחנו מקווים שנשארה מספיק רקמה תקינה כדי שתהיה לו הזדמנות להחלמה ולשיקום בגילו הצעיר. כעת מצבו עדיין קשה מאוד ונשקפת סכנה לחייו".

והוא מוסיף: "לסטרואידים יש תופעות לוואי ולקיחה שלהם דורשת בקרה ופיקוח הדוק של רופא. לא אחת פוגשים בצעירים שנוטלים אותם בלי להבין את ההשלכות של הדברים האלה".

עם קבלת המטופל למחלקה, הוא עבר בדיקות רפואיות שהעלו כי עורק ראשי של המוח נחסם בראשו וקריש ענק התפרס מבסיס הצוואר ועד עומק המוח. "היה צריך להוציא כמות גדולה מאוד של קרישים כדי לשפר את זרימת הדם, אך עד שהדבר נעשה – נגרם נזק משמעותי והוא בתרדמת עם סימני של נזק מוחי משמעותי. קשה עוד לומר מה יהיה סופו של התהליך הזה. סיבוך כזה של נטילת תכשירים אנאבוליים אינו נפוץ, אבל הוא שכיח מאוד בלקיחת מינונים גבוהים של סטרואידים, יותר מאלו שהגוף מסוגל לשאת." הוסיף פרופ' סוסטיאל: "אני כבר 40 שנה מטפל ברפואה נויורכירורגית ולא ראיתי כזה דבר. אנשים שעובדים בצורה מאוד אגרסיבית על הגוף יכולים לפתח קרעים בעורקים שמובילים למוח. כשאתה בן 20 ומשהו ומתאמן הרבה כדי להיות באדי בילדר ואם חלילה יש לך סחרחורת ואתה לא עומד טוב על הרגליים, אנשים לא מדמיינים בגילים הללו שהם בסכנת חיים על רקע פגיעה בכלי דם שנפגע. עליהם להיבדק בהקדם ולהיות תחת מעקב רפואי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות