fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חזרה ההיל"ה: ברגע האחרון נמנעה סגירת התוכנית הייחודית לבני נוער בסיכון

מאבקם של הצוותים החינוכיים בתוכנית היל"ה, המיועדת לנוער שנשר ממסגרות פורמליות, נשא פירות, ומשרד החינוך חזר בו מהחלטתו לסגור את התוכנית. גם בנהריה נשמו לרווחה
הפגנה להצלת תכנית היל"ה | צילום: זוהרית סאסי
הפגנה להצלת תכנית היל"ה | צילום: זוהרית סאסי

בתחילת החודש הורה משרד החינוך לסגור את כל המסגרות המשלימות, ביניהן תוכנית היל"ה, המיועדת לנוער שנשר ממוסדות החינוך הפורמלי. מאבקו של הצוות החינוכי הפועל במסגרות התוכנית יצא למאבק שנשא פרי, ובסוף השבוע שעבר הודיע משרד החינוך כי התוכנית תיפתח כסדרה ב-1 בספטמבר.

תוכנית היל"ה פועלת ב-140 יחידות ברחבי הארץ ביניהן: נהריה, עכו, יישובי מטה אשר ומעלות, ולומדים בה יותר מ-7000 בני נוער שמוצאים בה בית לימודי חם ותומך. כ-1300 מורים מקצועיים, המתמחים בחינוך והוראת בני נוער בסיכון ובנשירה, עובדים במסגרת התוכנית.

ההחלטה על סגירת התוכנית הייתה יכולה להיות הרת אסון עבור אלפי בני נוער, שהיו נשלחים לרחובות, רק מפני שמשרד האוצר אינו מעביר תקציב.

הפגנה להצלת תכנית היל"ה | צילום: זוהרית סאסי
הפגנה להצלת תכנית היל"ה | צילום: זוהרית סאסי

 

מנהלת היחידה לקידום נוער בנהריה, זוהרית סאסי: "האבסורד הוא שתוכנית היל"ה מוגדרת כמסגרת לימוד מוכרת על ידי משרד החינוך ולא כמסגרת משלימה, לכן לא מובן איך משרד החינוך חשב בכלל להשאיר מאחור את כל אותם הילדים. בתוכנית הזאת אנו עדים יום-יום להתפתחות הלימודית והאישית של הנערות והנערים, ואין שום סיבה בעולם – בטח לא של תקציב – שיסגרו בפניהם את הדלת הזאת של שוויון הזדמנויות. אני שמחה שמקבלי ההחלטות הבינו שזה לא סתם עוד פרויקט; שאנחנו ההזדמנות האחרונה של אותם אלפי נערים לעלות על המסלול הנכון".

הזכות לשוויון הזדמנויות

סאסי מוסיפה: "תוכנית היל"ה נאבקת יום יום כדי לתת לנערות ולנערים את כל הכלים שהם ראויים להם לשוויון הזדמנויות. כשבחרנו להיכנס לתפקידנו, התחייבנו להיות שם עבורם ואנו נלחמים שבני הנוער האלה יגשימו את כל החלומות שלהם. בני הנוער אצלנו מוציאים בגרות ומתגייסים לצבא כנגד כל הסיכויים ואנחנו גאים בהם על הדרך המשמעותית שהם עוברים.

"חוק חינוך חובה זה לא זכות. צריך להבין שמגיעים אלינו גם נערים עם עבר פלילי שאין להם עוד לאן ללכת וילדים שעברו בריונות בבית הספר וזה מה שמחזיק אותם".

"אני רוצה להודות לראש עיריית נהריה רונן מרלי שיודע איזו חשיבות יש ליחידה ותמך וליווה אותנו לאורך כל הדרך, וגם לאילן וקנין, ראש מינהל חינוך וקהילה, שכל הזמן היה איתנו בקשר. גם להפגנות הם הגיעו כדי לתמוך".

מנהלת ההשכלה בתוכנית אפרת קרוואני: "הערך המוסף של תוכנית היל"ה הוא שבניגוד לבתי הספר הפורמליים, בהם התלמידים צריכים להתאים עצמם למסגרת, בתכנית היל"ה אנו תופרים 'חליפה אישית' לכל נער ונערה. כלומר: אנו בונים תוכנית לימודית וחינוכית-טיפולית בהתאם לצרכים וליכולות של כל אחת ואחד באופן אישי ופרטני".

צפו: "אני יודעת שהמקום הזה הציל את הילדים שלי"

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי וחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות