fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ריצה כדרך חיים

תומר אורן מקיבוץ מירב שבגלבוע, הלום קרב ממבצע "צוק איתן" ישתתף במרתון טבריה המסורתי
תומר ארן (צילום אשד אורן)
תומר ארן (צילום אשד אורן)

בין מאות הרצי שייטלו חלק בחודש הבא במרתון טבריה המסורתי יהיה גם הלום קרב ממבצע "צוק איתן", תומר אורן, שהצליח למצוא את האור בחייו הודות לריצה תומר אורן בן 41 מקיבוץ מירב שבגלבוע, נשוי ואבא ל- 6 ילדים, עובד בסוכנות היהודית. מאז מבצע "צוק איתן" שבו לקח חלק פעיל, הוא מכר כנה צה"ל הסובל  מהלם קרב ואחת מדרכי ההתמודדות העיקריות שלו עם הפגיעה היא באמצעות הריצה.

תומר השתתף בצוק איתן כששירת בחמ"ל הקדמי של חטיבת הצנחנים, הוא חווה כ- 50 נפילות באזור שבו התמקם החמ"ל ואיבד שני חברים קרובים, חבר מהקיבוץ וחבר מהשרות קבע. אחרי שהסתיים המבצע הבין תומר שהוא הלום קרב, כל רעש שהיה בסביבתו – גרם לו לבהלה וצרחות, הוא נמנע מלצאת מהבית באותה התקופה, נמנע מלראות אנשים ולא הצליח לתפקד. הוא הבין מהר מאוד שהוא הלום קרב ואחרי חודש כבר הגיע לטיפול אצל פסיכולוג שבישר לו שתי בשורות: הרעה מביניהן: שהוא בפוסט טראומה והטובה: שהגיע בזמן.

משם התחיל טיפול במשך 5 שנים רצופות, במקביל גם חווה בעיות שינה, ועבר בדיקות במכון שינה כי סבל מדום נשימה בשינה. גם המשקל שלו השפיע על הבריאות שלו ובאותן השנים שקל תומר לא פחות מ-120 קילוגרם. עם קבלת התוצאות קיבל תומר שיחת טלפון מהרופא שהתקשר אליו בהיסטריה ואמר לו שאם לא יעשה שינוי דרסטי באורח חייו – הסוף שלו לא יהיה טוב.

האופציה היחידה שתומר הצליח לחשוב עליה כדי לעשות שינוי מהיר, הייתה לעבור קיצור קיבה ולפני 3 שנים עשה ניתוח לקיצור קיבה והשיל ממשקל גופו 35  ק"ג. לא מספיק היה לעשות רק ניתוח ותומר היה מלווה בפסיכולוג שהטיף לו לעשות פעילות גופנית כדי לא לחזור למשקל הקודם וגם כדי לטפל בפוסט טראומה שלו.

חבר טוב בשם אורן לב, שכנע אותו להתחיל לרוץ אתו ותומר ביקש ממנו  לאמן אותו אישית – וכך במשך 8 חודשים התאמנו יחד. מאותו הרגע כבר נרשם ורץ 10 ק"מ במרוץ הלילה של תל אביב, הבין שהוא מתחיל להיות מכור לריצה וצבר קילומטרים נוספים במגוון מרוצים. כעת הוא מתכון לקראת מקצה  10 ק"מ במרתון טבריה.

"ריצה מבחינתי הפכה להיות זמן להטענת המצברים, להיות בשקט עם עצמי, לעשות ריסט לכל המערכות. היא עוזרת לי לשדרג את איכות החיים שלי", אומר תומר

תומר נוטל כיום טיפול תרופתי  וביחד עם הריצה הוא מרגיש שהוא מאוזן, יותר בשליטה, ועובר יום שלם בטוב. כל יום שבו הוא מתחיל את הבוקר בריצה הוא יודע שהיום יסתיים טוב.

בתוך ההתמודדות הלא פשוטה של ניהול חיים ומשפחה התווסף לאתגרים של תומר גם מחלת הפיברומיאלגיה (מחלת דאבת של השרירים)  מחלה שגורמת לכאבים בכל הגוף, אך ולמרות זאת תומר החליט שהוא לא נכנע ולא נותן למחלה לשתק אותו.

הוא ממשיך לרוץ , ממשיך לעבוד וממשיך לטפל בעצמו. תומר מספר כי זמן הריצה עם כל ההפתעה שבדבר זה הזמן שהוא חוזר לנשום. נזכר בכוחותיו להתמיד, לגבור על האתגרים ולבחור בחיים.

בימים אלו הוא מתכונן לקראת ריצת 10 ק"מ במרתון טבריה ה-43 שיתקיים ב-3/1 אותו מפיקה ומארגנת חברת מרתון ישראל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות