פסטיבל הכדורים הפורחים הבינלאומי המסורתי יתקיים בגלבוע בין ה-15-16 באוגוסט. הפסטיבל, שייערך בגן הלאומי מעיין חרוד, מהווה בעשור האחרון כאירוע השיא בקיץ לפעילות האתגרית ולתיירות האקסטרים המאפיינת את המועצה האזורית הגלבוע. הפסטיבל מתקיים בימי חופשת הקיץ על מנת להפוך אותו לנגיש יותר ובכך לענות גם על צרכי המשפחות.

עובד נור, ראש מוא"ז הגלבוע: "מזה כעשור אנו שמחים לארח את מאות המשפחות ואלפי האורחים, וביחד עמם להנאות מהמראה יוצא הדופן של עשרות כדורים פורחים, בזריחה, ועל רקע הר הגלבוע ועמק חרוד. זה לא מקרי שמדי שנה בוחרים עשרות טייסי כדורים פורחים, וצנחני אקסטרים, מכל העולם להגיע לגלבוע, כאשר המועצה היא הבית הטבעי לפעילויות אתגריות. אני מזמין את הציבור, ואת כל תושבי הגלבוע לבוא ולהשתתף בחוויה המיוחדת, ומההפנינג הצבעוני של אחד מהאירועים הססגוניים ביותר בארץ".

האירוע בגלבוע יכלול מטס של כדורים פורחים בשלל צבעים וצורות מרחבי הארץ והעולם. בנוסף, ייהנו המשתתפים ממפגן צניחה חופשית מכדור פורח, Candels Light Show מרהיב, אקרובטיקה אווירית, תהלוכת אור וצליל לשטח האירוע המרכזי, פירוטכניקה ומופע זיקוקי דינור ענק בשמיים; מופע לייזרים, מצנחי רחיפה ומטוסים זעירים. כמו כן מגוון פעילויות לכל המשפחה: מתקני שעשועים, מתנפחים רטובים, בריכות שכשוך ודמויות רחוב שישעשעו את הילדים, מעגל מתופפים הצגת ילדים הומוריסטית, דוכני יצירה ולינת שטח באוהלים.