fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מפתח העיר עפולה נמסר לרשות הרבי מליובאוויטש

העיר עפולה מוקירה תודה לשלוחי חב"ד בעולם, שאלפים מהם התכנסו השבוע בניו יורק * ראש העיר אבי אלקבץ, יזם מחווה יוצאת דופן, בשיתוף עם שליח הרבי אמיר הלוי
אלקבץ מוסר את מפתח העיר לרב אמיר הלוי (צילום עצמי)
אלקבץ מוסר את מפתח העיר לרב אמיר הלוי (צילום עצמי)

בכל שנה בברוקלין, ניו יורק מתכנסים אלפי שליחי הרבי מליובאוויטש מרחבי העולם למשך מספר ימים על מנת לחזק את ההתקשרות לשולחם ולתכנן מגוון יוזמות על מנת לקרב את הגאולה. כידוע בכינוס זה משתתפים מגוון אנשי מפתח ונציגי שלטון מהארץ ומהעולם כשמדי שנה מצטרפים עוד ועוד שליחים למעגל השליחות העולמית המאגד בתוכו יותר מ-5000 שלוחים ברחבי העולם.

לאות הוקרה על פועלם רב השנים גם בעיר עפולה ובעולם בכלל יזם ראש העיר עפולה, אבי אלקבץ, מחווה יוצאת דופן, בשיתוף עם שליח הרבי אמיר הלוי, רב מרכז חב"ד אתחלתא, הוחלט למסור את מפתח העיר עפולה לרשות הרבי מליובאוויטש במהלך כינוס שליחי חב"ד העולמי תש"פ.

מפתח העיר הינו מפתח הניתן על ידי ראשי ערים כאות כבוד לאנשים הראויים לכך. שליחי חב"ד מעשרות ערים בעולם ובארץ הגישו לרבי את מפתחות עירם מטעם ראשי העיר ומפתחות של בתי חב"ד ומוסדות. עצם פעולת מסירת המפתח לרבי יש בה לדבריו ערך רוחני עצום וחשוב עבור העיר ותושביה ושבין היתר יש בכך כדי לפעול ולעודד שמירה על שלימות הארץ, התורה והעם, כמובן גם ברכת הצלחה. הרבי אף התבטא בעניין: "אם המפתח בידי, ביכולתי לפתוח גם את הלב היהודי, ואת לב האוכלוסייה בכלל".

כעת לאחר שהעיר עפולה הכפילה ואף שילשה את גודלה, ואת מספר תושביה בתנופה אדירה, הוחלט ע"י ראש העיר הנוכחי לבצע את המהלך פעם נוספת כפי ברכתו של הרבי באופן של "כפליים לתושייה" על מנת להוסיף ברכה והצלחה לתושבי העיר וקברניטיה. יש לציין כי ראשי ערים נוספות כגון רעננה לקחו השנה דוגמה מהיוזמה המבורכת של עפולה ומסרו אף הם את מפתחות עירם על ידי שליח חב"ד שבעירם.

ראש העיר אבי אלקבץ: "מפתח העיר עפולה נמסר אל האדמו"ר מליובאוויטש כדי שיתפלל עלינו לזכויות טובות, לשמירה על ארץ ישראל, על העיר עפולה, על הצביון היהודי, על תושבי העיר ועל שלוחי חב"ד העושים עבודת קודש בעולם כולו ובעפולה בפרט".

מספר הרב הלוי: "ב"ה בכל שנה אני זוכה לבקר בחצר הרבי בכינוס השליחים העולמי על מנת לשאוב כוחות חדשים למשך השנה כולה, בכל ביקור כזה מצטרפים אלי גם קבוצה מתושבי עפולה הבאים להתברך. הפעם אנו זוכים להיות שליחים נאמנים של ראש העיר ותושביה על מנת לקיים פעולה מבורכת שיש בכוחה להוסיף ברכה והצלחה לכל תושבי העיר ולחיזוק ההגנה הרוחנית מפני השפעות בלתי רצויות. תודתנו על כך מקרב לב בשם חסידי חב"ד ותושבי העיר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות