fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מפגש שכזה

במלאת 25 שנים לפטירת הרב שלמה גורן, נפגשו ילדי הרב עם משחררי הכותל ועם הסופר העפולאי, עמנואל בן סבו, שכתב ספר בו שזר ציורים של הרב
ילדי הרב והצנחנים משחררי הכותל (צילום עצמי)
ילדי הרב והצנחנים משחררי הכותל (צילום עצמי)

שלושת ילדי הרב הראשי לישראל, הרב הראשי לצה"ל, האלוף, חתן פרס ישראל, הרה"ג שלמה גורן זצ"ל, קיבלו בהתרגשות רבה בביתו של הבן, עו"ד רמי, את שניים מתוך שלושת הצנחנים ציון כרסנטי,  חיים אושרי וכן את הסופר עמנואל בן סבו מעפולה, שכתב את ספר הילדים: "אריות על הגבעה" ובו שזר ציורים של הרב גורן עם הלוחמים וקטעי זיכרונות.

"היה לנו יותר מחשוב לפגוש את משפחתו של הרב גורן, מספר ציון כרסנטי ומוסיף: הבאנו תמונות מהמעמד המרגש של תקיעת השופר בכותל, כשכולנו מביטים ברב בעיניים נוצצות מהתרגשות, לעולם אזכור את המפגש עם הרב, רגע לפני הקרב בגבעת התחמושת, כשהרב במבט אוהב, מלטף, נסך בנו כוחות להילחם במסירות נפש, תפילת הדרך ללוחם שנתן לנו הרב מצויה עימי בכל עת, עד היום".

עמנואל בן סבו וילדי הרב (צילום עצמי)
עמנואל בן סבו וילדי הרב (צילום עצמי)

המפגש עם ילדי הרב, שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב בדימוס, תחיה שפירא, אחותה, ד"ר דרורית תמרי, פסיכולוגית והאח עו"ד רמי גורן, נולד מהצורך של  הצנחנים להעניק למשפחה את הספר "אריות על הגבעה", אשר על כריכתו האחורית מתנוססת תמונת הרב גורן תוקע בשופר אל מול הכותל המשוחרר. ובתוך הספר מספרים הצנחנים בהתרגשות על המפגש עם הרב לפני הקרבות וברגע השחרור.

הצנחנים הביאו עימם תמונות שצולמו ברגע האמת ושיתפו את  ילדי הרב  במפגש בעל הערך העצום של הרב – אביהם עימם, רגע לפני שיצאו לקרבות העזים והקשים בגבעת התחמושת וברגע שעמדו דוממים, דומעים ונרגשים מול הכותל המערבי.

בני המשפחה המציינים 25 שנים לפטירת אביהם הרב, הודו לצנחנים ולסופר על הספר המרגש "אריות על הגבעה". "זה היה מפגש מרגש במיוחד, הספר מקסים ויפה ארכוש עבור כל הנכדים, הייתי בת 12 בזמן המלחמה ואני זוכרת איך אבא הרב היה חוזר מיום בו לא נח לרגע ועבר בין הלוחמים לחזק, לעודד, לנסוך עוז ועוצמה בידו ערימת גלויות של הלוחמים ובהם מספרי טלפון, הייתי יושבת בלילה עם כל המשפחה והתקשרנו לבתי הלוחמים", סיפרה ד"ר דרורית.

כריכת הספר (צילום עצמי)
כריכת הספר (צילום עצמי)

הבן עו"ד רמי הראה לצנחנים הנרגשים את הטס עשוי הכסף עם הטבעת חיל הרבנות של אביו ושיתף במעמד המרגש בכותל המערבי, יום למחרת השחרור כשהוא חבוק ע"י אביו הגדול ומוקף בלוחמי הצנחנים הנרגשים. השופטת בדימוס, תחייה שיתפה על ימי המלחמה עת שירתה בחיל החינוך כקצינה ועברה בין לוחמי ירושלים ובידה גלויות, מעניקה ללוחמים שהות  לכתוב ליקיריהם בעורף ובשעות הלילה המאוחרות מגיעה הייתה לבית הדואר המרכזי, ממיינת את הגלויות ושולחת למשפחות המייחלות לאות חיים. בתום המפגש המרגש, העניקו בני משפחת הרב את הספר האוטוביוגרפי "בעוז ותעצומות" לצנחנים.

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות