fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כשינון עלה לשמיים, ארז קיבל אותו בהתרגשות והודה לו"

סמנכ"ל ההתאחדות לכדורגל ומנכ"ל הפועל בית שאן לשעבר, מספר על ידידו ינון אשכנזי שהלך השבוע לעולמו
"בכה כמו ילד". ינון אשכנזי והשותפים לדרך במעמד קבלת הפרס בבית הנשיא (צילום עצמי)
"בכה כמו ילד". ינון אשכנזי והשותפים לדרך במעמד קבלת הפרס בבית הנשיא (צילום עצמי)

"אני מכיר את ינון אשכנזי כבר 30 שנה, יש ינון של לפני המקרה המצער עם הבן שלו וינון של אחרי המקרה", אומר אבי לוי, סמנכ"ל ההתאחדות לכדורגל וידיד אישי של ינון אשכנזי מקיבוץ רשפים, שהלך השבוע לעולמו.
היכרות ביניהם החלה כאשר הפועל בית שאן עלתה לליגה הבכירה. אשכנזי פנה ללוי, ששימש כמנכ"ל הקבוצה והציע לקחת על עצמו את ניהול תא הכבוד. באותם ימים תא הכבוד היה שטח מגודר מאחורי אחד השערים, עליו ישבו כ- 50 אחמ"ים על כסאות פלסטיק. "ינון היה מגיע עם החברים שלו מהקיבוץ על טרקטור עם הכיסאות ומסדר את המקום", משחזר לוי. אגב, תמורת העבודה ההתנדבותית קיבל ינון 5 מנויים שנתיים, פלוס 10 הזמנות למשחק נגד הפועל תל אביב…

אשכנזי ז"ל עם אלי אוחנה ואבי לוי במעמד קבלת הפרס בית הנשיא (צילום עצמי)
אשכנזי ז"ל עם אלי אוחנה ואבי לוי במעמד קבלת הפרס בית הנשיא (צילום עצמי)

לפני המשחקים נגד הפועל תל אביב, נהג ינון לנקות ולקשט את חדר האורחים ואפילו היה סוגר להם ארוחה אחרי המשחק…."הוא היה עושה הכל להמריץ אותם, הייתי אומר לו שזה לא מתאים, אבל הבנתי אותו", אומר אבי לוי, שמוסיף: "באותן שנים הוא היה מתנדב, עוזר, מקורב, מעין חבר הנהלה בלי תואר רשמי. הוא המשיך לעזור גם לאחר משחק השרוכים, ממנו נפגעה הפועל תל אביב", אומר לוי.
אחרי מות הבן, ארז אשכנזי, פנה ינון לאבי לוי וביקש ממנו עזרה בהקמת בית ספר לכדורגל לזכר בנו בחסות הפועל בית שאן והפועל תל אביב. "הסברתי לו שיש מתיחות בין שני המועדונים והוא צריך לראות אם הפועל תל אביב בכלל יהיו מעוניינים לשתף אתנו פעולה", אומר לוי. ואכן, ינון הצליח לרתום את הפועל תל אביב למען המיזם לזכר בנו.
אבי לוי: "זה מיזם אדיר, שהוריד מחסומים ובנה גשרים בין ילדים יהודים וערבים, בין דתיים לחילוניים ובין ילדי הקיבוצים לילדי בית שאן. רגע השיא שלו היה בבית הנשיא, כשקיבל מגן הוקרה על הפעילות שלו, הוא בכה כמו ילד, זו תמונה שלא אשכח לעולם".
אשכנזי ז"ל על קבר בנו ארז ז"ל (צילום דוד דדה עינב)
אשכנזי ז"ל על קבר בנו ארז ז"ל (צילום דוד דדה עינב)

אבי לוי מסכם ואומר: "אני חושב שכשינון עלה השבוע לשמיים, ארז קיבל אותו בהתרגשות והודה לו על המיזם להנצחתו. כולי תקווה שכעת, עם הליכתו של ינון, יהיה מי שימשיך וישמור המיזם הזה".
 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות