fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יש חיים בפנסיה

הפרק החדש של ורדה אופמן, שניהלה את משאבי אנוש בעיריית נוף הגליל במשך עשרות שנים: יו"ר סניף "ידיד לחינוך" * "ההתנדבות ממלאה אותי בסיפוק עצום, אין לתאר את התענוג" * "אני חשה סיפוק עצום", היא אומרת
ורדה אופמן (צילום עצמי)
ורדה אופמן (צילום עצמי)

ורדה אופמן, פרשה לפני כשנתיים לגמלאות מעיריית נוף הגליל, לאחר 28 שנים בתפקיד מנהלת משאבי אנוש. חבריה ובני משפחתה ציפו שתתפנק  בימי הפנסיה הנחשקת, אבל ורדה החליטה להתנדב בתפקיד תובעני לא פחות- יו"ר סניף "ידיד לחינוך" ואם לא די בכך גם גייסה את בעלה אריה. "ההתנדבות ממלאה אותי בסיפוק עצום, אין לתאר את התענוג", סיפרה השבוע בעיניים בורקות.

ביום שני השבוע פגשנו את ורדה אופמן במפגש עמיתים של מנתבי "ידיד לחינוך" לציון סיום תכנית "למידה בכל גיל". ורדה שהייתה אמונה על ארגון המפגש נראתה נרגשת כמו אימא של כלה ביום חופתה. היא לא הפסיקה להרעיף שבחים על 40 המתנדבים הפעילים בסניף, סבתות ושלושה סבים, שמגיעים מדי שבוע לבתי הספר היסודיים בעיר על מנת להעצים את התלמידים, ללמד אותם ובעיקר להיות שם בשבילם ולידם, להקשיב ולאהוב אותם ללא תנאים.

ורדה עצמה הגיעה לתפקיד במקרה. היא לא באה מתחום החינוך אלא מ- 28 שנות ניהול משאבי אנוש בעיריית נוף הגליל. "מישהו הלשין ליו"ר מדי ביאר וסיפר לה שאני מחפשת תחום להתנדב בו. מדי פנתה אלי והאמת? זרקתי את עצמי למים בלי לדעת לאן בדיוק, אבל אני לא מצטערת לרגע".

– מה לך ולחינוך ?

"אני יותר בקטע המנהלתי, לא מלמדת בכיתות אלא מרכזת ומטפלת בכל ענייני הלוגיסטיקה, הצרכים של המתנדבים והתיאומים השונים".

-כמה שעות התנדבות בשבוע?

"10 שעות לפחות, אבל אני לא מרגישה איך הזמן עובר. גם המתנדבים שלנו באים ממקום של נתינה בלי חשבון, הם צריכים לתת 4 שעות בשבוע ובדרך כלל נותנים הרבה יותר. מדי ביאר, שהקימה את הסניף לפני 11 שנים  וניהלה אותו בצד היותה מתנדבת בבית ספר מנחם בגין היא מודל  ודוגמה עבורי".

-מה כל כך כיף לנהל סניף של מתנדבים?

"אני נהנית כי זה ממלא את הזמן בתוכן איכותי ונותן אינטראקציה עם המון אנשים, שבטוח שלא היה לי קשר איתם אלמלא הפעילות בסניף. מעניין לגמרי לראות מאיזה סיבה המתנדבים מגיעים ומדוע הם מרגישים מתוגמלים מעצם הנתינה. גם באספקט האישי שלי אני חשה סיפוק עצום, אם היה לי את הקבוצה הזו בתקופה שהבן שלי היה בבית ספר, היה הרבה יותר טוב".

מתנדבי ידיד לחינוך
מתנדבי ידיד לחינוך (צילום עצמי)

-הילדים לא יודעים להעמיד פנים, איך הם מגיבים לגילויי החיבה שלכם?

"כמו נכדים לסבתות וסבים. אחת הסבתות לא הגיעה כמה ימים בגלל צרידות בגרון והיית צריך לראות איך קיבלו אותה הילדים, הם לא הפסיקו לחבק אותה ולהיצמד אליה ממש כמו סבתא אמתית".

– איך זה שמתוך 40 מתנדבים רק שלושה גברים?

"תחום החינוך עדיין נשלט כנראה על ידי המין הנשי".

– מי הם שלושת הגברים החלוצים?

"דני לוי שניהל את בית ספר חב"ד, קובי זנדברג פנסיונר של העירייה ואריה בעלי, שהתגייס בעקבותיי ונהנה מכל רגע".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות