fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חוזרים הביתה

במנהל החינוך בעפולה הצליחו להשאיר את התלמידים בבתי הספר בעיר # ראש מנהל חינוך, טינה ולדמן: "מודה להורים ולתלמידים על האמון"
טינה ולדמן (צילום דוברות העירייה)
טינה ולדמן (צילום דוברות העירייה)

הישג מרשים למערכת החינוך בעפולה. בשש השנים האחרונות בחרו עשרות תלמידים  ללמוד מחוץ למערכת החינוך בעפולה. בתחילת שנת הלימודים הוחלט להציב את נושא החינוך שוב בראש סדר העדיפויות, בראש סדר העדיפויות החליטו במנהל החינוך העירוני להשאיר את התלמידים 'בבית'.

על פי נתוני מנהל החינוך, לאחר עבודה קשה וסיזיפית החליטו ההורים והתלמידים לחזור וללמוד במערכת החינוך העירונית. עם פתיחת שנה"ל הנוכחית חזרו ללמוד במערכת החינוך העירונית העל-יסודית קרוב ל- 100 תלמידים. במנהל החינוך ציינו השבוע כי ההחלטה של התלמידים ובני משפחותיהם לחזור וללמוד בעיר הינה צעד של הבעת אמון בחזון ובדרך שמוביל ראש העיר אבי אלקבץ שהציב את נושא החינוך בראש סדר העדיפויות.

להישג קדמה עבודת חריש עמוקה שהובילה ראש מנהל חינוך, טינה ולדמן, יחד עם צוות מנהל החינוך אשר מיד עם כניסתה לתפקיד הציבה יעד ברור- החזרת התלמידים שלומדים במסגרות חוץ עירוניות למערכת החינוך בעפולה. התהליך שנמשך חודשים ארוכים כלל שיחות פרטניות עם הורים ותלמידים שזכו לליווי אישי. כל משפחה ומשפחה נפגשה עם יועצות מקצועיות וצוות פדגוגי שליווה את המעבר בתהליך הסברה עמוק ומקצועי אשר בסופו נקלטו התלמידים  מחדש, בבתי הספר "אורט אורן" ו"אורט אלון – בן גוריון".

הסיבה העיקרית ששכנעה את ההורים והתלמידים לעשות את המעבר היא בראש ובראשונה ההבנה כי הצהרתו של אלקבץ להציב את מערכת החינוך העירונית בראש סדר העדיפויות לאחר שנים ארוכות היא לא ססמה ריקה.  ואכן, בשנה הראשונה לקדנציה וגם בתקציב המיועד לשנת 2020 ניתן לראות את השקעת הרשות המקומית במערכת החינוך באמצעות משאבים רבים במטרה לקדם סל החינוך מורחב, פתיחת כיתות "מופת", שילוב לימודי עתודה ותכניות מצוינות ועוד.

איריס קרל, מנהלת בית ספר "אורט בן גוריון" התייחסה לחזרתם של התלמידים לעפולה ואמרה: "מצוינות היא דרך חיים, לכל תלמיד בעפולה ניתנת אפשרות להגיע להישגים הכי גבוהים יחד עם מורים מקצועיים והכי חשוב אצלנו מקשיבים לקול הילד ולכל ילד, יש הקשבה אמיתית. יש עבודה משותפת עם ההורים ולכן התלמידים מבינים שכאן זה הכי טוב שיש".

איריס אהרון דוד, מנהלת בית הספר "אורט אלון": "החזרת התלמידים ללמוד בבית הספר היא  מתוך אני מאמין שורשי, שצוות המורים יודע לתת את המענה הנדרש לכל תלמיד ותלמיד, להוביל למצוינות פדגוגית ולמצוינות ערכית. בבית הספר אנו מאמינים שבכל ילד טמון פוטנציאל ואם נוביל את התלמיד בהכלה לצד גבולות ונראה לו את תמונת העתיד הרי שהצלחנו במשימה. רשת אורט חרטה על דגלה את ערך המצוינות, ומאמינה שההשקעה בהון אנושי מובילה לחלום".

נגה בן אילוז, מנהלת תחום 'על-יסודי' במנהל החינוך אמרה השבוע לאחר פרסום הנתונים: "בימים אלה אנחנו נמצאים בישורת האחרונה של תהליך קליטה מחדש של כ- 20 תלמידים נוספים אשר מתחילת השנה מבקשים לחזור ולהשתלב במערכת החינוך העירונית, חלקם כבר קיבלו שיבוצים ונמשיך לפעול עד לשילובם המלא בבתי הספר בעפולה".

ראש מנהל חינוך טינה ולדמן, הביעה סיפוק מהנתונים, אבל ציינה כי הדרך עוד ארוכה: "מבחינתנו זהו הישג מבורך אולם המשימה טרם הושלמה. מערכת החינוך עוברת רפורמות גדולות, תהליך החזרת התלמידים הוא צעד חשוב אולם אין מדובר בסופו של תהליך. מבחינתנו לא פחות חשוב הוא יישום מדיניות של אקלים חינוכי, הכלה, ושוויון הזדמנויות שהם המפתח להצלחה. המטרה שלנו היא לא רק להשיג ציונים טובים אלא גם ערכים ועל ידי כך לתת לתלמידים שלנו כלים להיות חוד החנית בחברה הישראלית".

 

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות