fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זהו פדרו וזה חוליו

המפגש מחר בעילוט יהיה דרבי ברזילאי בין פדרו פטראצי (נוף הגליל) לחוליו סזאר (אשקלון), שרק לפני שנה שיחקו בנצרת עילית ונחשבו לחברים הכי טובים
תמיד חברים. פדרו וחוליו (צילום עצמי)
תמיד חברים. פדרו וחוליו (צילום עצמי)

עם כל הכבוד למשחק התחתית שייערך ביום שישי (שעה 15:00) בעילוט, הסיפור החם של המשחק יהיה הדרבי הברזיאלי בין פדרו פטראצי ( נוף הגליל) לחוליו סזאר (אשקלון). השניים הם חברים קרובים, מרכבים להיפגש ולבלות עם המשפחות והמשחק בעילוט יהיה דרבי פרטי עבורם.

בשנתיים האחרונות הם שיתפו פעולה במדי הפועל נצרת עילית, גרו בשכנות ותמיד נראו ביחד, צמודים. "פדרו היה מעין אח גדול של חוליו, הוא בעל הניסיון ששיחק בהמון מדינות, תמיד ידע לתת טיפ טוב לחוליו, שמצדו תמיד הקשיב לו ועשה לו כבוד", מספר איש המשק בתקופתם, שלומי אסולין.

שניהם כמעט בני אותו גיל. בשנת 2020 יחגגו את יום הולדתם ה- 30, חוליו כבר בינואר הקרוב, ואילו פדרו 8 חודשים מאוחר יותר, בחודש ספטמבר. בעוד שפדרו שיחק כבר במספר מדינות, כולל בישראל בליגת העל במדי הפועל רעננה, נצרת עילית הייתה התחנה הראשונה של סזאר מחוץ לגבולות ארצו.

אימא של פדרו הגיעה לביקור בארץ (צילום עצמי)
אימא של פדרו הגיעה לביקור בארץ (צילום עצמי)

חוליו, השתלב היטב בהפועל אשקלון וב- 10 משחקים מאז הגיע לאשקלון כבש 4 שערים. כמות דומה של שערים במדי נוף הגליל הייתה הופכת אותו העונה למלך שערי הקבוצה, נכון לשלב זה לפחות. אגב, בשתי העונות במדי הפועל נצרת עילית כבש 13 שערי ליגה. פדרו משחק בעמדת הקשר האחורי. הוא לא מרבה לכבוש ובמשך 4 עונות (לא מלאות) בישראל, כבש רק … שער אחד בלבד, בעונה שעברה נגד הפועל עכו.

חוליו הגיע לצפות בחברו פדרו במשחק נגד בית"ר תל אביב/ רמלה, שהתקיים באצטדיון בנס ציונה וזכה לעלייה לרגל מצד אוהדי נוף הגליל, שסיפרו לו כמה הם מתגעגעים אליו וכמה היו רוצים לראות אותו בחזרה. "חוליו היה שחקן עם נשמה ענקית. נלחם בכל משחק, כאילו גדל במועדון", מסביר יושב ראש חוג האוהדים, שלומי שטיינברג.

חוליו סזאר צוטט באותו משחק: "אני מאוד אוהב את נוף הגליל, אוהב את האנשים ואת המועדון, אני אפילו לא  יודע אם אוכל לכבוש נגדם. הם היו המועדון הראשון שלי בישראל ונכנסו לי עמוק ללב".

אגב, הסיבה שחוליו עזב את נוף הגליל אינה מקצועית, כשהוחלט בהתאחדות לכדורגל ובמנהלת על זר אחד בלבד בלאומית, היה ברור שפדרו יהיה הזר וחוליו ייאלץ למצוא קבוצה אחרת. הוא חזר לברזיל והמתין לטלפון, שהגיע בסופו של דבר עם הצעה מהפועל אשקלון. "לא חשבתי פעמיים, אני אוהב את ישראל", הסביר ומודה כי היה מעדיף להמשיך לשחק לצד פדרו בהפועל נוף הגליל.

חוליו סזאר מקבל את אשתו שנחתה בארץ (צילום עצמי)
חוליו סזאר מקבל את אשתו שנחתה בארץ (צילום עצמי)

לפני משחק הליגה האחרון של קבוצתו נגד הפועל עכו, רגע לפני היציאה לפגרת השזרוע, התקשר פדרו לחוליו ואמר לו: "תבקיע כמה שיותר במשחק, תוציא את כל העצבים שלך כי נגדי אין סיכוי שאתה תבקיע". חוליו לא הגיב על הדברים. אשקלון ניצחה באותו משחק 0-1 וחוליו סזאר כבש את שער הניצחון.

חוליו קיבל דירה שכורה על שפת הים באשקלון, ללא ספק שדרוג לעומת יחידת הדיור שהייתה לו בנצרת עילית. פדרו ומשפחתו נהגו להתארח שם בחודשיים האחרונים ולארח לו חברה, שכן חוליו עד כה בארץ לבדו. רק לאחרונה הגיעה לישראל משפחתו, דבר שמוסיף לשקט הנפשי שלו, לתשומת לב הקורא שגיא מלול.

חוליו אמנם קיבלת דירה על הים, אבל לצבע האדום התרגלת?

"ת'אמת, לא התרגלתי ואני לא חושב שיש בן אדם אחד בעולם שיתרגל לחיות תחת טילים. אני ממש לא מבין את זה. זה סיוט מתמשך ואני לא מאל לאף אחד לחיות תחת טילים. למה בכל זאת באתי? אני שחקן כדוגל מקצועי, זו הפרנסה שלי ואני הולך לשחק איפה שיה עבודה ופרנסה".

-פדרו, איך מונעים מחוליו להבקיע?

"חוליו הוא חלוץ מצוין שיכול להבקיע בכל משחק, אמרתי לו שנגדנו הוא יכול לחלום להבקיע שער, גם אני גם השוער שגיא וגם כל ההגנה נצטרך לעבוד קשה כדי שהוא לא יבקיע. אחרי המשחק אני מאחל לו שיכבוש בכל שבוע".

-חוליו, לאחרונה אמרת שתתקשה להבקיע נגד המועדון הראשון שלך בישראל

"נכון שאמרתי וככה אני מרגיש. אני עולה לכל משחק במטרה להבקיע ולנצח, כך יהיה גם נגדם, אבל זה מועדון שיש לי המון סנטימנטים אליו. הם היו המועדון הראשון שלי בישראל ואני לא שוכח את זה. המנכ"ל גיל ברעם הוא כמו אבא בשבילי ולא אשכח מה שעשה בשבילי".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות