fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הופעת הזמר החרדי: ש"ס נגד עיריית עפולה

בעתירה שהגישה התנועה הבוקר נטען כי החלטת העירייה להסכים לדרישות שדולת הנשים פוגעת בזכות לשוויון של הציבור החרדי. הזמר ישי ריבו יופיע הערב בלוד בהפרדה מגדרית
מוטי שטיינמץ | צילום: ויקישיתוף, CC BY-SA 4.0, באדיבות תאגיד השידור כאן
מוטי שטיינמץ | צילום: ויקישיתוף, CC BY-SA 4.0, באדיבות תאגיד השידור כאן

תנועת ש״ס הגישה הבוקר, שני, עתירה לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד החלטת עיריית עפולה להסכים לדרישות שדולת הנשים ולא לקיים את ההופעה של הזמר החרדי מוטי שטיינמץ בהפרדה מגדרית. בעתירה נטען, כי ההחלטה היא לא סבירה ולא מידתית, מנוגדת לחוק ופוגעת בזכות לשוויון של הציבור החרדי, המקיים את אירועי התרבות שלו בהפרדה.

ש״ס מדגישה בעתירתה, כי האירוע המדובר כמו אירועים נוספים המתקיימים בהפרדה, אינם באים לכפות אורח חיים על מי שאינו נוהג כך, אלא מייצגים קבוצת אנשים המבקשים זאת, שגם להם מגיע ליהנות מאירועים עירוניים בעיר מגוריהם.

העתירה מסתמכת על פסיקת בג״ץ התומכת בדרישה זו וקובעת כי במצב כזה, ״לא רק שאין מניעה משפטית לאפשר לה לנהוג כך, ייתכן שאף יש לנסות לסייע בידה, שכן ההתחשבות באמונותיו ובצרכיו הדתיים של כל אדם היא מעקרונות היסוד של המשפט הישראלי״.

ש״ס מבקשת בעתירתה, שהוגשה באמצעות עו״ד ח״כ משה ארבל ועו״ד ישראל באך, להורות על ביטול פסק הדין שניתן אתמול רק מכוח הסכמת העירייה השגויה וכן להורות על קיום דיון דחוף לגופה של העתירה בו תוצג עמדת ש"ס או לחלופין להעביר את הסוגיה להכרעת בג״ץ.

יופיע הערב בלוד בהפרדה מגדרית. ישי ריבו | צילום: יח"צ
יופיע הערב בלוד בהפרדה מגדרית. ישי ריבו | צילום: יח"צ

להבדיל מעפולה, בעיר לוד תתקיים הערב בהפרדה הופעה של הזמר ישי ריבו. ראש עיריית לוד יאיר רביבו התייחס לכך בפוסט שהעלה לפייסבוק: "היום בלוד אירוע לציבור החרדי, בהפרדה! כן, כן. לכל ציבור אנו נותנים את האופי המתאים לו, כפי שמחר נחגוג לציבור המוסלמי את חג הקורבן ברחבת האצטדיון וכפי שבכל הקיץ התקיימו מופעי תרבות מהשורה הראשונה לכלל הציבור, אז גם לציבור החרדי מגיע ליהנות ממופע תרבות, והואיל ואם לא תהיה הפרדה בקהל אז הציבור החרדי לא יגיע, נמצא שמי שפועל אחרת פשוט מבצע כאן 'כפייה' הפוכה. זה מדהים שאם הדתיים עושים משהו זו כפייה דתית, אך אם החילונים עושים הפוך ומתערבים באירוע חרדי, זה בסדר.
"אני סבור שמשהו לא טוב קורה בהתייחסות לאחר ואני מצפה שמי שקורא בראש חוצות לכבד את השונה, יהיה זה שידבר בקול ברור. אחרת, מה הצעד הבא? האם ימי שחייה נפרדים לדתיים ייאסרו? האם עזרת נשים בבית הכנסת תוצא מחוץ לחוק? בואו נתעשת ונכבד את האחר בין אם הוא יהודי או ערבי, דתי או חילוני, איש או אישה. אהבת חינם וכיבוד הזולת הם מתכון לאיחוי השסעים הבלתי הגיוניים בחברה שלנו. מצפה לכם הערב, ובאופן אישי אני מתרגש לסיים בע"ה מחר באירוע את ש"ס משניות שאני לומד מדי יום ב-10 השנים האחרונות להצלחת עם ישראל".

ראש עיריית עפולה אבי אלקבץ סיים לפני כמה דקות פגישה עם מנהיגי הציבור החרדי בעיר. ויצא בהודעה מוקלטת.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות