fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"בית שאן לא תהיה החצר האחורית של מדינת ישראל"

ראש עיריית בית שאן רפאל בן שטרית מפיג חששות ומרגיע: "אני מתכוון להוביל בנחישות את הוצאת המסתננים שנכנסו לדירות בעיר ולפעול בכל הדרכים למנוע כניסת מסתננים ומהגרי עבודה לבית שאן"
ראש עיריית בית שאן רפי בן שטרית
רפי בן שטרית (צילום: עצמי)
ראש עיריית בית שאן רפי בן שטרית
רפי בן שטרית (צילום: עצמי)

רבים מתושבי העיר הביעו השבוע חששות ודאגה נוכח פרסומים שונים, לפיהם מתכוונים חלק מהמהגרים הלא חוקיים (מסתננים) אשר שוחררו זה מכבר ממתקן השהייה הזמני שלהם להגיע לערים שונות בפריפריה, לרבות לבית שאן.

בתגובה לכך, התבטא ראש העיר רפאל בן שטרית, באופן ברור ונחרץ בנושא ואמר נוכח חששות שהביעו תושבים אחדים בנושא הוצאתן של מסתננים שתפסו בימים האחרונים שתי דירות בעיר. "אני מתכוון לפעול בכל הדרכים ובכל האמצעים למנוע כניסת מסתננים ומהגרי עבודה לבית שאן. העיר בית שאן לא תהיה החצר האחורית של מדינת ישראל. לעיר יש אתגרים גדולים וחשובים להתמודד איתם והמסתננים זה הדבר האחרון שחסר לנו כאן.

"אני קובע באופן חד משמעי – ניאבק בכל האמצעים אך ללא אלימות ובלי התלהמות. ורק במסגרת החוק על מנת לסכל כל כוונה של מי מהמהגרים להיכנס לבית שאן. אני תומך תמיכה מלאה בהתארגנות של התושבים בנושא ומתכוון להוביל בנחישות את הוצאת אותם מסתננים שכבר נכנסו לשתי דירות בעיר. אני קורא לכל החברים להירגע, להפסיק את השיח הלא מכבד ולאפשר לנו להתמודד עם הבעיה בצורה נכונה וטובה", ציין בן שטרית.

במקביל פנה ראש העיר במכתב דחוף למינהלת ההגירה ולמפקד תחנת המשטרה בעיר וקרא להם לבדוק בדחיפות ואף למנוע את שהייתם של המסתננים הלא חוקיים בבית שאן.

במכתב אליהם טוען בן שטרית כי ימים אחדים לאחר החלטת בג"צ על שחרורם של המסתננים ממתקן חולות בדרום הארץ ובהעדר פתרון ממלכתי מסודר, התפזרו רבים מהם בערים וביישובים שונים ברחבי הארץ בכלל ובפריפריה בפרט.

"העדר כל מעמד רשמי של המסתננים ואי חוקיות העסקתם הופכים את שהייתם בעיר לא רק לבלתי חוקית אלא למסוכנת. רבים מתושבי העיר הביעו בפניי בימים האחרונים את חששותיהם, דאגתם ואת תחושת האיום שהם חשים מעצם נוכחותם של המסתננים בעיר".

בפנייתו אל משטרת ההגירה טוען ראש העיר, כי משטרת בית שאן ניצבת, נוכח הסתננותם של השוהים הבלתי חוקיים לעיר בפני אתגר מורכב ולא סביר לצפות שהיא זו שתתמודד לבדה עם הבעיה בהעדר מדיניות ממלכתית ברורה והחלטית.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות